FarmPhoto.com - Photos. For farmers. By farmers.
T3RRA Cutta
Thread #10043 / / Total number of messages: 12 / Thread View Count: 1544 / Add thread to favorites:
AnonymousUser 10043 64 Fiat G 170 either
Fiat G 170
Fiat G 170 with Record Tri-Axer. October 2001 in Belgium.
0,0,0
Re: Fiat G 170
Dag Bart,

Hoe wordt die wagen op deze foto geladen?? Met een
bunkerhakselaar of zo??

En is die Record aangedreven op de alle drie de assen??

Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Groeten,
Janus
0,0,0
Re: Fiat G 170
De wagen wordt geladen met een Hesston 7730 bunkerhakselaar
(ik zal ook een foto plaatsen). Op hoeveel assen worden
aangedreven weet ik niet.
0,0,0
Re: Fiat G 170
Toen werd hij geladen door een Heston maar dit jaar zal hij
geladen worden door een Claas Jaguar 900 Fieldshuttle CSL.
Dit is een Claas hakselaar met zijlossende bunker. Dit is
de eerste in zijn soort verkochte machine in België en zal
waarschijnlijk te zien zijn op de groenvoeder-expo te
Wachtebeke op 21 en 22 september 2002. De machine is
verkocht door de firma LMB Buysse. Als de machine hier is
zal ik zeker de foto's op de site plaatsen.

Jan
0,0,0
Re: Fiat G 170
Dag mannen,

wat is het voordeel van zo'n bunkerhakselaar ten opzichte
van een normale?? Is het een voordeel in de natte situaties
van de laatste jaren??

Weet iemand toevallig hoeveel duurder zo'n Jaguar Field
Shuttle is dan een normale Jaguar???

Groeten, Janus
0,0,0
Re: Fiat G 170
Het grootste voordeel is minder verlies in de buitenste
ronde (veel properder werken). Je kan soms ook met een kar
minder rijden. Of zo'n hakselaar verder rijd weet ik niet.
Ik heb ook nog enkele foto's van toe hij het moeilijk kreeg.
ik zal er ook een posten.
0,0,0
Re: Fiat G 170
Als ik eens vijf minuten tijd heb zal ik eens een visie
geven van een bunkerhakselaar, er zijn voor- en nadelen.

Jan LMB Buysse
0,0,0
Re: Fiat G 170
enkele discussie punten van een bunkerhakselaar

ten eerste : je spaart een tractor uit, een kar, een
chauffeur dat wil zeggen minder brandstofverbuik, minder
kosten voor in bedrijfstelling van het materiaal zoals
verzekeringen en dergelijke

ten tweede : het is niet nodig steeds de hakselaar te volgen
en je moet met die kar ook niet steeds door het spoor van de
hakselaar

Ten derde : het model dat wij (LMB Buysse) verkocht hebben
is een speciaal model met zes gelijke wielen (even groot als
de voorwielen van de gewone Claas Jaguar 900) en de machine
wordt aangedreven op alle zes de wielen

Ten vierde : de machine kan in hondegang rijden

Ten vijfde : het is veel gemakkelijker om de buitenronden te
rijden, de kar hoeft niet steeds te volgen (de uitwerppijp
volgt automatisch de bunker, hoe die nu draait of keert).

Nadelen : men heeft minder capaciteit vergelijken met een
conventionele hakselaar (die bunker vraagt ook nog enkele
pk'tjes - de capaciteit van de CLAAS JAGUAR 900 FIELD
SHUTTLE zou overeenkomen met een "gewone" CLAAS JAGUAR 890

De kostprijs is er natuurlijk ook naar maar de klant is
koning en als de klant een bunkerhakselaar wil, dan verkopen
wij die wel (hij rijdt zoals bart al zij met drie
bunkerrooiers)

Nog een nadeel er kan geen tien-rij maisvoorzetstuk op
vanwege het lossen in hondegang.

Zo, dit zijn enkele discussie punten

Maar voor ons niet gelaten want wij zijn zeer tevreden met
de verkoop van de CLAAS JAGUAR 900 FIELDSHUTTLE CSL

Groeten Jan - LMB Buysse
0,0,0
Re: Fiat G 170
Bij de loonwerker waar ik werk rijden we mais af met een JD
6910, een gewone hakselaar dus. In de grasoogst is er eens
een collega komen helpen met zo'n Hesston bunkerhakselaar,
en ik was daar toch wel aangenaam door verrast.
Je wint in ieder geval veel tijd bij het openen van stukken
en bij het wisselen van kar.
Volgens mij haalt een bunkerhakselaar vooral meer capaciteit
wanneer je zoals wij (in Vlaams-Brabant) veel kleine
percelen moet oogsten.
Een prachtig compromis tussen deze beide vind ik een
Vredo-trac met een Bomech bunkeropbouw. De kostprijs hiervan
is natuurlijk wel hoog, maar als je de trac ook nog gebruikt
om te bemesten kan je die volgens mij wel rendabel maken, en
tijdens het maisseizoen mag je toch geen mest uitrijden.
Met een hakselaar op brede banden en een Vredo zal je in
ieder geval de bodem sparen, en zeker een kar kunnen
uitsparen.
Met de Hesston is de bunker volgens mij iets te klein om een
kar te kunnen uitsparen.
0,0,0
Re: Fiat G 170
Ik ken een loonwerker die zo'n 3-assige Rekord kar op proef
had . Hij heeft hem niet gekocht doordat de achterste niet
aangedreven was. Bij het oprijden van een hoge silo had de
kar geen grip meer genoeg.
0,0,0
Re: Fiat G 170
Ik ken een loonwerker die zo'n 3-assige Rekord kar op proef
had . Hij heeft hem niet gekocht doordat de achterste niet
aangedreven was. Bij het oprijden van een hoge silo had de
kar geen grip meer genoeg.
0,0,0
Re: Fiat G 170
is g170 gekocht bij verschuren in oostakker.
ik zie het aan de bumpers die hij zelf maakt.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.107sec