FarmPhoto.com - Photos. For farmers. By farmers.
T3RRA Cutta
Thread #104726 / / Total number of messages: 44 / Thread View Count: 5622 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Pieter 104726 371 Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels either
Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Deze foto heb ik gisteren even gemaakt. Ik was op weg om de
twee wagen bij een klant af te zetten.

De wagens zijn geladen met bundels van kleine pakjes.
Op iedere wagen zitten 18 bundels, dus 18x14= 252 kleine
pakjes.
allemaal gemaakt, geladen en gelost zonder dat er handwerk
aan te pas komt :-D

de pakken voor deze bundels zijn overigens wel ietsje langer
geperst als normaal. ze zijn ongeveer rond de 1,20 m lang.
gemiddeld zat het gewicht toch nog rond de 23 kilo, dus
overdreven zwaar zijn ze niet.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
nog een foto

over de lengte van de combinatie zal ik het maar even niet
hebben... is in elk geval veel te lang :-D
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Ha die pieter; mooie combinatie. Ziet er leuk uit. Zal
volgende keer even politie bellen. Veel te lang!!!! haha. Ik
ben zaterdag weer druk bij Bogers geweest. Kwam 's avonds
bij gerry: komt Rien op de werf met twee wagens
bundelpakken, door jou geladen. Scheef,Scheef,Scheef!!! Oei
oei oei. Was bang om er mee te rijden. Haha.
Even met Valtra gelost. Zo gepiept.
Is echt ideaal, die bundels. Helemaal geen handwerk. 10
minuten en wagen is gelost. En toch kleine pakken :-P
Al een beetje druk met de Arcusin?
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
ja, ik mocht die pakken bij rien van der heyden op de wagen
niet in het verband stapelen.. vooral om zo'n stuk mee te
rijden leek me dat toch beter. dat scheef zakken is dan toch
echt onderweg gebeurd.

we hebben heel veel werk voor de arcusin. en dat al in het
tweede jaar dat we met zo'n machine werken :-D
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
waarom rijden jullie bij de bruijn en bij bogers met een
hefmast om te laden en niet met een voorlader dan kun je
toch (naar mijn mening) handiger stapelen op de wagen in lig
je niet de hele tijd met je mast tegen de wagen aan te duwen
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Hier op één van de 6610's staat ook nu in deze tijd een
hefmast hoor William. Werkt perfect, en de rede dat er een
hefmast opstaat is gewoon weg dat wij hier geen voorlader
hebben, en al zou die er zijn, dan is het aankoppelen en
monteren toch heel wat langer werk dan het aanpikken van de
hefmast die alleen maar in de fronthef moet.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
wij hebben zelf ook een hefmast in de fronthef dus ik weet
wel hoe ik met zo'n ding om moet gaan. maar of dat je een
hefmast sneller hebt afgebouwd dan een voorlader betwijfel
ik de JD 6620 van johan laurijsse heb ook een voorlader en
die zit er echt alleen maar op als ie em nodig heeft dus
zoveel moeite kost het niet om hem af te bouwen. en mij
lijkt een voorlader gewoon veel handiger om op een wagen te
laden je kunt net wat verder je pakken op de wagen leggen
zodat je minder handwerk hebt en minder hoeft te slepen met
die pakjes (kleine pakken dus he ;-))
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Met een hefmast kun je naar mijn idee veel sneller en beter
laden. Ik kan met de hefmast de pakken op een centimeter
nauwkeurig leggen op de wagen. echt ideaal. Met een
voorlader is het lastig om ook bij 10/11 hoog de pakken vlak
op de wagen te leggen. Met een hefmast hangen de pakken
altijd horizontaal boven de wagen. Ten tweede steekt een
voorlader verder buiten de trekker. Hierdoor komt er meer
druk op de vooras en kun je dus niet al te hard rijden over
de blok. De hefmast zit vast aan de trekker gebouwd.
Hierdoor kun je gerust 30/40 km'h over de blok rijden met 10
pakken hooi/stro. Dat levert een hogere capaciteit.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
nou ja ok. ieder zijn ding natuurlijk. ideaal is natuurlijk
een vereiker als hierboven. vanmiddag kwam ie bij ons even
laden gaat gewoon met dat ding dwars door een greppel van 60
cm diep en 1.5 m breed met drie pakken hooi in z'n klem.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Dat is Emiel (van Johan Laurijsse) zeker? Daar kan Bogers
geen verreiker voor kopen. Is beetje lastig :-\
Bogers perst alle kleine pakken voor Johan en laadt ze ook.
Johan laat de grote pakken persen en laadt ze met de
verreiker. Dus bogers laadt alle kleine pakken en daarvoor
is een trekker dus een stuk handiger (verreiker is voor
andere loonwerkzaamheden niet echt vaak inzetbaar, een
trekker wel) Grote pakken laadt Bogers met de shovel. Gister
nog even paar vrachtjes geladen. 52 grote pakken stro achter
valmet 6850 hangen. Had trekker toch beetje moeite mee om
randweg welberg op te komen.... :-P
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
misschien dat een hefmast goedkoper is ???????????
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Wha, scheelt maar klein beetje, een hefmast of een komplete
verreiker. Haha. Een nadeel van de hefmast is dat de trekker
omgebouwd moet worden. Bij de Bruijn hangt de ghefmast in de
fronthef. Kan ook, maar is niet zo stabiel. Bij Bogers is
een frame gelast speciaal voor de hefmast. Zodoende hangt de
hefmast vast en stabiel. Hierdoor kun je zonder problemen
40/50 rijden. Alleen oppassen dat de kettingen van de
hefmast er niet afvliegen. Heb ik ook wel ens gehad. Schade
is dan redelijk groot (keerring cilinder kapot)...
Maar een verreiker is inderdaad duurder ja. Airco is ook wel
handig. Emiel heeft een jaar zonder airco moeten rijden,
maar is gewoon niet te doen. Vraag maar aan hem... :-D
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Zo kan het natuurlijk ook, hefmast in de voorlader. Handig
om kleine pakjes 6 meter hoog in de schuur te stapelen. Nu
komt er overigens een balenklem voor grote pakken voor in de
plaats omdat we van de kleine pakjes afstappen.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
dit systeem heb ik nog niet gezien in belgie. hoe worden
deze pakken dan geprest en samen gelegt? lijkt me heel
handig. vooral omdat het meestal heel warm is als bij ons
stro geprest word, zoals nu.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Gaat zo:
http://www.farmphoto.com/photography/message.asp?dsply=all&m
d=98183&gkp=

(link ff copieren, of in album van topicstarter kijken)
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Hier zie je ook hoe het gaat:
Achter de pers hangt een pakkenverzamelkar.(op foto in
transportstand!) Vanuit de pesr schijven de pakken op de
kar. Op de kar zitten hydraulisch aangedreven rollen die de
pakken doorrolt. De kar kan zo 8 of 10 pakken bij elkaar
leggen. Als er 8 of tien op liggen gaat de klep open en legt
de kar de pakken op de grond (2X5 of 2X4). De klem kan ze
dan zo oppakken.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
emiel rijdt die verreiker in een paar jaar ook helemaal
kort... maarja, kan allemaal daar bij johan lauwerijse

vandaag kwam emiel al weer in de werkplaats met het ding...
de airco deed het niet meer.

voordeel bij ons van de hefmast in de fronthef is dat we hem
zo afgepikt hebben en we de hefmast aan iedere trekker met
fronthef kunnen hangen. bij bogers in de hele zomer die
grote valtra aan het pakken laden of hij staat stil omdat ze
er niet zomaar iets anders mee kunnen doen.

wij kunnen de hefmast zo aan de mx150 of de mc115 hangen. is
maar net welke trekker er vrij is. we hebben sinds deze week
trouwens ook een mx100c erbij.. ook daar kan de hefmast
eventueel aan.

dat met de kleine pakjes in bundels gaat het toch helemaal
worden. bijna iedereen waar ik nog losse pakjes laad, die
kennen de bundels nog niet. maar als ik ze wat er over
verteld heb, dan zijn ze er helemaal enthousiast over.

ik heb al bij een paar mensen bundels geladen die gewoon
niks anders meer willen. losse pakjes komen ze gewoon niet
meer laden.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
maarre, op de ene foto waar de hele combinatie staat van
bogers... daar staat geen ene machine op die van hun zelf
is... ik snap niet dat ze daar nog veel aan over kunnen
houden als ze er zo een huurtrekker voor zetten.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
wat zijn eigenlijk de extra kosten van dat verzamelen en
sealen zoals jullie dat vorige week in dinteloord deden icl
persen ook.

Je kan natuurlijk ff al jullie tarieven ff op de site zetten
:-d krijg je misschien hnog meer klanten ook :-p
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
ik ken de tarieven allemaal niet uit het hoofd. als je het
echt wilt weten, dan moet je naar ron de bruyn bellen, die
kan het je allemaal precies uitleggen

dat met het inwikkelen van bundels is in elk geval een stuk
goedkoper als het inwikkelen van kleine pakjes. er is heel
veel vraag van paardenboeren naar die gesealde bundels.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Ze zullen het echt wel kunnen verdienen, anders doen ze het
niet... Datzelfde geldt ook voor de Bruijn (MX100c); Is wel
demo, maar rijdt ook niet voor niets...
Maar ja, zal wel goed komen denk ik ;-)
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
bedankt voor de uitleg.
voor grote hoeveelheden kleine pakken is dit heel handig.
mijn oom heeft zelf ook een kleine pakken pres en ik denk
niet dat hij al van dit systeem heeft gehoord. hij is altijd
degene die nu de pakken met een hooivork op de wagen geeft
anders had hij dit systeem wel al geprobeerd of naar
geinformeerd. ik denk dat hij zelf nog maar een paar keer
heeft geprest in de 5 jaar dat hij zijn pres heeft.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
Hoi Filip,

Graag gedaan. Misschien ook een idee:
De bundelwagen van De Bruijn, Steenbergen.
Deze machine bundels 14 kleine pakken bijelkaar tot 1 groot
pak. Voor meer informatie: Pieter,Agrim-models. Hij is te
vinden op deze site en werkt bij De Bruijn. Hij kan je alles
vertellen hierover.
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
K'heb ook een hefmast staan, ik heb een lichte voorlader die
net wel/niet een gewikkelde baal kan beuren. de voorlader
bevalt me niet, vanwege insporen op grasland, en de ruime
draairuimte, omdat de voorlader vooraan je trekker uit
zwaait. Daarnaast is een zwaardere voorlader, gewoon domweg
te duur voor een 30 balen per jaar.

Ik heb de klem ook wel eens aan de hefmast gehad, maar dat
bevalt me ook niet, door die dikke mastprofielen zie je
nooit wat je met de klem doet, omdat die precies in de
kijklijn zitten naar de zijkant van de klem.
Daarnaast, wat al genoemd is, je zit met je mast altijd
tegen de wagen, of nog erger, steek je de balen lek.

Ik wil eens met Pa overleggen of we volgend jaar niet beter
ook maar (gedeeltelijk) naar grootpakken kunnen gaan, gewoon
in de schuur opstapelen in plaats van met de hand op een
warme, lage zolder boven de paardestallen heisteren.



Zeg, jullie akkerbouwers weten dit vast wel:

Wat is goedkoper, om 1 strobaal van een grootpakpers te
maken, of een aantal kleintjes van een gewone kleine
vierkante Welger pers, waar hetzelfde stro in zit als in dat
grootpak ??

Ik bedoel, alleen om het persen, bij welke pers betaal je
het minste geld voor persen per ton stro ??? Heeft iemand
een richtlijn, en wat is het gewicht van een groot stropak
??
0,0,0
Re: Case MX150 met pakkenklem en wagen met bundels
ter verduidelijking:

het balen lek steken met hefmast, ik bedoel bij het stapelen
rij je dan tegen de onderste balen aan, helemaal als je in
een piramidevorm wilt stapelen, half om half leggen.
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.167sec