FarmPhoto.com - The global farm community.
T3RRA Cutta
Thread #106772 / / Total number of messages: 30 / Thread View Count: 2723 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
CNH 106772 162 Under Construktion either
Under Construktion
Hier mijn NH 8970. De Velgen moet ik nog witte, zulke grijze
velgen staat hem ook goed ;-) vind ik.
En de achterbandan had ik er ff voor de sier opgezet.
0,0,0
Re: Under Construktion
Ziet er netjes uit. ga je hem nog spuiten ook of wat moet er
nog meer aan gebeuren?
0,0,0
Re: Under Construktion
Bedankt Johan :-[

Jouw G wordt ook mooi! Ik had laats nog een reactie gegeven,
denk niet dat je hem nog gelezen hebt.

Alleen de banden moeten er nog op, blauw heb ik overgeverfdt
en swart van de cabine heb ik gespoten toen de spiegels en
handgrepen er net opzaten.
Verder heb ik de trap en brandstoftank geverft, nodige
werklampen er op enz.

Ik heb de folder van de 70 serie er bij gehad om enkele
details uit te halen hoor.
0,0,0
Re: Under Construktion
Ik zie alwel dat je ook handgrepen heb gemaakt net als ik op
mn G190 heb gemaakt, staat veel mooier he? Hoe kom je
trouwens aan die spiegels? zijn wel erg mooi van model.
0,0,0
Re: Under Construktion
ziet er goed uit Niels!

Maar ik heb nog wel een vraagje, dat wiel dat onder de
vooras zit, gaat die ook op de vooras komen of niet?
0,0,0
Re: Under Construktion
ziet er goed uit Niels!

Maar ik heb nog wel een vraagje, dat wiel dat onder de
vooras zit, gaat die ook op de vooras komen of niet?
0,0,0
Re: Under Construktion
zit er een gat schuin onder de lichten?
zou je mischien ook een foto willen maken ook met ze
voorwielen er op en 1 met een grote wagen kunnen ze hier
zien of de spiegel er langs komt
0,0,0
Re: Under Construktion
Ja Johan, lijkt stukken beter die handgrepen.
Ik had in jouw forum nog gevraagdt hoe jij ze eraan gemaakt
had, ik heb ze in een geboord gat gelijmt :-D
De spiegels heb ik deels zelf gemaakt uit een stukje kunstof
beetje zagen, snijden en schuren
(deel in de rode cirkel)
Nagemaakt van de foto, in schaal 1 op het oog :-)
En de spiegel opzicht zelf komt van Henri Walker (het
metalen model)

Sorry Johan foto post ik andere keer, al vele pogingen
gedaan maar lukt niet

Nee Maarten dat wiel komt er niet aan, is een trelleborg
wiel dat had ik er ff onder om de vooras van de grond te
houden.
Komen banden Van de Siku Deutz 210 onder.
0,0,0
Re: Under Construktion
fendt930lover

Ik post meerder foto's als hij klaar is, zal niet zolang
meer duren.
De trekker komt op vrij breed spoor te staan, in de folder
van de 70 serie staat ook dat de spoorbreedte achter op 1783
t/m 2446 mm kunt zetten, omgereknd van mijn model staat hij
op 2240 mm, dus het kan.
spiegels staan wel heel iets breder dan een kipper, ik had
ze ook smaller kunnen maken maar zo vind ik het mooier
0,0,0
Re: Under Construktion
Hier is de foto die ik bedoel Johan, het deel van de spiegel
in de cirkel heb ik zelf beetje gepruts.
0,0,0
Re: Under Construktion
ik heb een vraag ik heb sints vandaag ook zo'n 1e en ik wil
er atles voorbanden en achterbanden op zetten maar hoe haal
je die trekker uit elkaar om die banden er in te doen?

ik heb vandaag ook die nieuwe johndere hakselaar met grasbek
en die horsch overlaadwagen gehaalt
0,0,0
Re: Under Construktion
en wat is het mooste zwarte onderkant of grijze?
0,0,0
Re: Under Construktion
en kunnen die banden van die deutz van universal hobbies er
onder?
0,0,0
Re: Under Construktion
Ik denk dat als de wielen d.m.v een as vas zitten je het
beste de as door kan zagen. Als het op een andere manier
vast zit dan weet ik het ook zo snel even niet :-). Ik denk
dat je hem het beste grijs kan laten en de banden van de TTV
zijn (denk ik) te klein. Vergelijk de atles of deutz 210
banden maar met die van de TTV.
0,0,0
Re: Under Construktion
oke maar heeft die atles vronthef?
0,0,0
Re: Under Construktion
ken je mischien nog een paar foto's nemen vande rechterkant
en de achterkant?
0,0,0
Re: Under Construktion
Je kunt hem niet uit elkaar halen, als alleen de cabine eraf
en interieur eruit plukken.

Ik heb het dak wel van de cabine gehaald omdat dit
makkelijker werken was voor sommige dingen, je kunt aan de
binnen kant die blauwe stukjes uitboren en dan zit het dak
los.
De achter as heb ik los geslagen, de trekker op zijn kant
gelegdt een pinetje gepakt en er in het midden opgezet en
dan paar keer houwen (uit dat busje slaan wat erop geperst
is)
De voor wielen kon ik er vrijgemakkelijk af trekken.
0,0,0
Re: Under Construktion
Ow de onderkant kun je het beste grijs laten, want NH heeft
die dingen nooit uit gebracht met zwarte frame en alles.
Als je eens goed oplet bij fotos ofzo, halve wege de periode
dat de TS en oude TM's nog uit gebracht zijn is het grijs
vervangen door zwart net zoals nouw alle NH's

De mijne is bijna af, zal binnen kort fotos posten.
Heb alstjeblief nog even gedult
0,0,0
Re: Under Construktion
ik ken mijn cabine er gewoon af helen met 2 schroevjes
tussen de banden en het frame. ik heb het interiur al
geverft nu nog een renault atles kopen en dan de banden en
fronthef er op zetten siku hef daar na werklampen stickers
en dergelijke er op doen en dan is hij klaar

en nog bedankt hé niels

hopelijk is hij snel klaar;-)
0,0,0
Re: Under Construktion
Ja dat weet ik dat je de cabine er met schroefjes af kunt
halen.
Maar ik bedoelde eigenlijk het blauwe dakje van de cabine
afhalen, dit had bij mijn we voordelen om oderandere de
spiegels er op te zetten.
En zwaailampen en werklampen op op het blauwe dakje te
maken.

ik zal vandaag nog wel even wat fotos voor jouw posten ;-)

Wat voor een details maak jij er allemaal op (Fendt930
lover), veel succes ermee he.
0,0,0
Re: Under Construktion
De foto die je wou heben fendt930lover

;-)
0,0,0
Re: Under Construktion
Ja kan ook de trekker zelf uit elkaar halen, Het zijn 2
helften die met een paar gepopte proppen aan elkaar vast
zitten. Als je de cabine eraf heb en het interieur eruit
moet je 5 proppen uitboren die (vanaf de voorkant gezien)
links zitten, 1 zit er in de front net boven het gewicht, de
2e zit schuin onder de koplamp, de 3e zit in de cabine in de
onderkant van de stuurkolom, de 4e en de 5e zitten achter
het achterwiel vlakbij de trompetten van de achteras. Ik heb
hier voor een 4mm boor gebruikt om ze uit te boren. Als die
proppen weg zijn kun je de trekker in 2en splitsen om bijv
de vooras er onderuit te pakken en hef achter eruit te
halen. Dit heb ik ook met mijn G190 gedaan, achter zit nu
een siku hef en de vooras is over gezet van de Atles 936 en
aangepast zodat het stuur er aan vast zit en mee draait. De
Atles is er met fronthef ja, ik heb expres de versie gekocht
die met een fronthef is.
0,0,0
Re: Under Construktion
ja johan, klopt eigenlijkt het zelfde als het cabine dakje
op de cabine is gesmolten
Maar ik heb hem maar niet los geboordt, hoe maak jij hem dan
weer aan elkaar?
Ik ga er nog een maken een 8870 of een G210 maar dan leg ik
er denk ik ook Renault banden enzo onder.
0,0,0
Re: Under Construktion
Voordat ik hem weer definitief dicht maak, plamuur ik die
tussenaad eerst, en dat vlak schuren en polijsten zodat als
hij spoten is je niks meer van die naad ziet en de motorkap
1 geheel is. maar in de gaten waar de proppen hebben gezeten
duw ik een pennetje van 4mm en lijm dit vast in het gat, het
laatste stukje wat er dan in blijft voor het pennetje werk
ik bij met plamuur en spuit het dan in zn geheel in kleur.
0,0,0
Re: Under Construktion
mooie modellen maar ik heb er toch moeite mee dat jullie een
renault slopen om een ford of een fiat mooi mee te maken
terwijl er maar een raar hok op zit zonder ramen in de
cabine
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.176sec