FarmPhoto.com - Share your farming photos!
T3RRA Cutta
Thread #108900 / / Total number of messages: 27 / Thread View Count: 3234 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
TPOULS 108900 144 claas + claas either
claas + claas
deze foto heb ik genomen in de buurt van posterholt (L) het
is loonbedrijf timmermans uit maria-hoop.:-)
0,0,0
Re: claas + claas
claas zal nog doorbreken met z'n renault's wanneer de echte
claas motoren erin zullen zitten al veel mensen horen zeggen
dat ze wachten op een eigen claas motor in de claas
tractoren
0,0,0
Re: claas + claas
Sinds waneer bouwt claas eigen motoren dan? bij mijn weten
gebruiken ze alleen Mercedes en Perkins motoren oh jah en
catterpillar (of hebben ze gebruikt) natuurlijk.
0,0,0
Re: claas + claas
Even vraag uitbreiden.

Welk trekkermerk bouwt nog zijn eigen motoren?
0,0,0
Re: claas + claas
euh bouwt johndeere zijn eigen motoren niet??

en ik dacht dat er in de claas tractoren ook jd motoren
zaten.
0,0,0
Re: claas + claas
john deere belarus en vast nog wel wat russiche merken
0,0,0
Re: claas + claas
Deutz bouwt ook zijn eigen motoren die ok in verschillende
andere trekkers ingebouwd worden
0,0,0
Re: claas + claas
NH bouwt ook eigen motoren.
TS met 5ltr NH motor.
60 serie met 7.5ltr NH motoren
0,0,0
Re: claas + claas
TM en 70 serie liggen toch ook eigen motoren (NH powerstar)

Hoe het met alle nieuwe modellen zit weet ik niet maar in
die TL lagen toen der tijt Iveco motoren.
0,0,0
Re: claas + claas
kbedoel motoren gemaakt voro claas en niet de renautl
motoren
0,0,0
Re: claas + claas
In Renault worden/werden volgens mij ingebouwd: MWM,
Perkins, John Deere.
0,0,0
Re: claas + claas
Klopt Frank in Renault liggen John Deere en MWM motoren, in
de Atles liggen Deutz motoren en of ze ook nog perkins
gebruikt hebben durf ik niet met zekerheid te zeggen
0,0,0
Re: claas + claas
als ze maar die luie jd motors dumpen:-D en deutz maakt ook
zen eigen motoren
0,0,0
Re: claas + claas
ja TM en 70 serie gebruikten ze ook NH powerstar motoren.

en Hendrik, ja in de ouwe Renaults gebruikten ze Perkins
motoren....in de super 7's en van dat spul
0,0,0
Re: claas + claas
Wat Wouter luie JD motoren!! Dat jij met je luie 8560 niet
verder als 45 mtr komt!!:-P
MWm zijn ook goeie motoren.
Ik verwacht dat er in de toekomst Caterpillar of MB motoren
in de Claas trekkers komen goeie motoren duz.
Ik heb wel het idee dat er steeds meer claas (Renauld)
trekkers lopen sinds het Claas is geworden!!

Grz Vincent.
0,0,0
Re: claas + claas
sander holties

deutz motoren en deutz trekkers hebben niks (meer) met
elkaar te maken
0,0,0
Re: claas + claas
eerst een reactie op een post van hendrik claas gebruikt
nogsteeds cat motoren in de nieuwe lexions en in de xerion
3300 zit ook een cat

ik hoop dat claas in de toekomst als ze met hun eigen
tractoren komen perkins of cat motoren gebruiken
0,0,0
Re: claas + claas
Of zo`n lekkere Detroit diesel, alleen het geluid al krijg
je een derde been van! :-D
0,0,0
Re: claas + claas
Ja die detroit's hebben een zalig geluid maar hopelijk
leggen ze er een CAT motor in hoor. Niet te kloppen die
motoren. En wat zei je wouter van JD???? Die hebben helemaal
geen luie motoren. En ook die MWM's van in de renault's zen
beremotoren.
0,0,0
Re: claas + claas
Ditch Witch,

Toch weer wel. De hooibouw is verkocht aan Greenland, al
weer wat jaartjes geleden. Toen is de trekkerdivisie aan SLH
verkocht, maar vorig jaar heeft SDF weer 40% van de aandelen
van de motorendivisie, Deutz AG gekocht. In 2005 gaan een
groot deel van de Same motoren eruit en wil men alles boven
de, ik geloof, 100 pk vervangen door Deutz motoren. Dit
omdat dan nieuwe emissienormen van kracht worden, en men
niet verder geld wil investeren in ontwikkeling van de Same
motoren. Voor de kleinere motoren gelden (nu nog) minder
strenge normen, zodat de drie en viercilinders misschien nog
een decennium blijven.

in 2005 loopt ook het contract af van Zetor met SLH. Dan is
men onder het leveringscontract uit, en is men vrij om hun
eigen 6.1 liter zescylinder (op basis van de 4.1 liter
viercilinder Forterra) te bouwen, die al enige jaren als
prototype gereed is voor productie. Tevens zullen dan de
vernieuwde Forterras geintroduceerd worden, met verzwaarde
achterbruggen, tot ruim 165 pk.

Ik denk dat men alleen het type 11741 in productie hield om
aan het contract met SLH te voldoen, want deze achterbrug
kan in de huidige versie ook wel 140 pk aan. Meer typen
kwamen er echter niet, Zetor koop je als je geen
ingewikkelde electronica wilt, zodat iedere dealer van elk
merk hem repareren kan. Daar past geen electronisch
motormanagement van Same bij.... Er was gewoon geen behoefte
aan bij de meeste Zetor rijders.



Claas gaat volgens mij gewoon een motorenserie ontwikkelen
in nauwe samenwerking met Daimler-Benz. Net als Case en
Cummins in de jaren '80 deden, Claas laat Benz een motor
bouwen die aan hun specificaties voldoet, en Benz kan deze
ook aan andere fabrikanten leveren, zolang ze Claas er niet
mee in de wielen rijden. De 3.9 - 5.9 en 8.3 Cummins motoren
zijn ook gebouwd voor Case, maar men heeft er rekening mee
gehouden dat Cummins ze ook aan Dodge wil verkopen voor de
pick-up trucks en andere industriele doeleinden. Die motor
was precies wat Case wou, en voor Cummins was het een
ongekend succes in de verkoop aan anderen, voor pick-ups
totaan generatorsets.
0,0,0
Re: claas + claas
new holland heb iveco wat bij new holland hoort en ze hadden
powerstar die was van ford dus new holland bouwt ook zijn
eigen motoren en iveco heb 50% van cummins overgekocht.
0,0,0
Re: claas + claas
Nu iveco cumins heeft zullen ze mss eens eten hoe ze deftige
motoren moeten bouwen.
0,0,0
Re: claas + claas
iveco is nummer 1 van europa kan je van de rest niet zeggen
0,0,0
Re: claas + claas
en sisu dan die zal ook wel aardig mee kunnen komen denk ik
0,0,0
Re: claas + claas
Da benk op de tt in ossendrecht dit jaar, of m'n motor was
op en top fris of alle andere motoren waren een bietje lui,
ik weet het nie. Maar als ik zo kijk benk trekkers voorbij
gereden waar ik het zelf van ha gedacht ( doe 1 keer per
jaar mee dus nie zo'n deskundige )


Standaardklasse tot 6000 kg (4wd):
1 Evelien Buysen Volvo BM 810 91,58
2 Arno Govers Case MX 135 90,87
3 Ludo Bogers Massey Ferguson 6290 85,18
4 Pieter Maris John Deere 6610 85,01
5 Remco Perdaams Massey Ferguson 6290 83,93
6 Marcel Voeten Deutz Agroton 600 83,76
7 Jack Jacobs Claas Ares 616 81,42
8 Lars Bierbooms Case CS 120 81,19
9 Erik Blekman John Deere 6800 78,74
10 Dennis Jochems Landini Legend 105 78,03
11 Annemiek van Aert International 1455 76,79
12 Maikeltje Bogers Fendt 512 76,39
13 Jorg Moors John Deere 6600 73,54
14 Peer van Rossum John Deere 6510 72,94
15 Wiek Dam Case International 5150 69,76
16 Marjolein van Aert New Holland 8160 68,32
17 Court Devarwaere Deutz 108 68,07
18 Arjan Wouts John Deere 3350 66,54
19 Arjan Vermeulen Deutz MK3 64,74
20 Theo Smeets Massey Ferguson 6170 64,72
21 Johan Vermeulen Deutz MK3 dis
21 J.A. Sebrechts Deutz-Fahr 128 dis
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.164sec