FarmPhoto.com - Photos. The international farming language.
T3RRA Cutta
Thread #113113 / / Total number of messages: 25 / Thread View Count: 3363 / Add thread to favorites:
Unimog406 113113 144 Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee either
Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Jongejonge wat een ellende
Foto gehaald van www.brandweerdeurne.nl
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
het is nog zonde van zo'n nieuw machien
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? bestuurder
zijn sigaret vergeten uit te maken of een fabrieksfout in
bedrading of iets dergelijks? De brand ziet er naar uit bij
de cabine of eronder begonnen te zijn.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
:-\ maakt da mee :-\
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Mogelijkheden:

Lekke hydrauliekleiding
Kortsluiting
Lager vastgelopen
Rem blijven hangen
Gewasresten die vlam hebben gevat
Koeling problemen

Verzinnen jullie ook maar een paar meer of minder logische
verklaringen.

Je kunt beter een jonge machine in de hes hebben dan een
oudje: wel of geen Allrisk verzekering. Het komt toch altijd
ongelegen.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
wij hebben vorig najaar onze hakselaar in de fik gehad.
gelukkig hadden we het gauw door en hebben we het kunnen
blussen met de brandblusser die in de hakselaar hangt.
ook hebben we erg veel geluk gehad, want op een gegeven
moment barste er een hydrauliek slang van de pijp en dat
bleef het het vuur maar voeden, en tegelijkertijd knapte de
slangen van de verwarming ook en dat is water...
dus een hoop mazzel gehad anders was ie ook helemaal
afgefikt.

de oorzaak bij ons was kortsluiting bij de stoppenkast
(breakerbox) (er zitten geen zekeringen op die 5830's)

wel hebben we een hoop moeten verniewen, de kabelboom naar
de cabine was gesmolten, paar hydrauliek slangenvoor de
pijp, cabine verwarming slangen, airco, kabels voor de
hydrostaat, gas handel. stoppenkastje (breakerbox)

accus waren niet geploft ook al zaten die erg dicht bij het
vuur.
maar dit is niet leuk als een splinterniewe hakselaar
helemaal finaal affikt. want als dat eenmaal goed brandt is
er geen houden aan.want reken maar dat die hakselaars warm
worden tijdens het hakselen.

maar zoals ik al zei, wij hebben enorm veel geluk gehad..
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Een lekke hydrauliekleiding zou kunnen, maar olie vat niet
zomaar vlam. Zo'n hakselaar wordt wel warm, maar niet warm
genoeg om olie aan te steken! als dit de oorzaak zou zijn
dan is er nog een oorzaak meer (kortsluiting, vonken) om de
olie aan te steken.
Kortsluiting: is een goede mogelijkheid
Lager vastgelopen: Kan ook maar meestal loopt het lager er
dan gewoon uit, bij de invoer van een hakselaar zit weinig
brandbaars.
Rem blijven hangen: Kan brand veroorzaken, maar hangende
remmen na 1,5 maand? lijkt me sterk, hebben ze toch wel
getest op de fabriek. Bovendien gebruik je de rem op een
hakselaar niet veel. Kan zijn dat de handrem er nog op stond
(maar de bestuurder moet dat voelen/ruiken)
Gewasresten die vlam hebben gevat: Vochtige mais vat geen
vlam.
Koeling problemen: Hij kijkt toch wel op zijn tellers hoe
warm zijn motor wordt??
Dus ik kom nog steeds op: Kortsluiting met mogelijk een
kapotte hydrauliekleiding, een bedieningsfout of een
fabrieksfout.
En waarom kan je beter een jonge machine in de hens hebben
dan een oude? denk maar wel dat na 1,5 maanden de
verzekering lang niet de nieuwprijs betaalt, kortom veel
verlies voor de eigenaar bij aankoop van een nieuwe en pas
een paar uur gedraaid.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Ik heb gehoord dat de nieuwe hakselaar al weer bij aldenzee
op de stoep staat, maar welk type hebben ze nu dan: Claas
yaguar 890 of 900 ?
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Ik heb gehoord dat de nieuwe hakselaar al weer bij aldenzee
op de stoep staat, maar welk type hebben ze nu dan: Claas
yaguar 890 of 900 ?
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Een ding weet ik zeker, en dat is dat het zonde is van de
hakselaar
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
ff over die gewas resten, als er gewasresten een dag op een
hakselaar liggen droogt dat spul wel rap, en word dus
kurkdroog, en dan wil het wel fikken.
bij ons was dat ook het geval, kortsluiting en toen zijn de
gewasresten gaan branden en toen van kwaad tot
erger....hydrauliek slangen die barsten en het vuur maar
blijven voeden. en dan is er geen houden meer aan.
zoals ik eerder al gezegd heb, wij hadden mazzel dat de
slangen van de airco en kachel ook barsten en het vuur niet
erger maakte dat het al was.

wij hebben de hakselaar weer laten repareren en de
vezekering heeft dat betaald, toch $4000,- schade met dat
akkefietje.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
en nog even over de koeling.
op m'n werk liep de motor van de zelfrijdende spuit
harstikke vast omdat ie veels te warm was geworden en door
een pinhole in een radiateur leiding de antivries verdampte.
volgens de temp. meter was alles in orde maar niet dus.
dus een meter kan ook niet altijd goed werken, of je sensor
is stuk. maar bij een niewe hakselaar lijkt me dat stug.

ik hou het ook nog steeds op kortsluiting.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
volgens de chauffeur zag hij het bij de motor beginnen te
branden. hij had geprobeerd te blussen maar der was geen
houden aan
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
ja dan denk ik ook dat het kortsluiting want dat is het punt
waar alle (gas)olie bij elkaar komt en vooral die nieuwe
hakselaars hebben ook veel electra in de motor dus daar kan
een vonk je genoeg zijn
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Volgens mij keert de verzekering het eerste jaar de
aankoopwaarde volgens faktuur uit min de eigen risico
natuurlijk.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
nou dan wil ik ook nog wat zeggen hoor
ik als monteur en vrijwillig brandweerman heb best wel eens
wat meegemaakt en denk dat er een (gas)olie leiding is
gescheurd
als er maar een klein scheurtje in zit in combinatie met
hoge druk dan krijg je een nevel en dat spuit op
bijvoorbeeld een turbo dan is er geen redden meer aan aan de
ene kant vind ik het als claas dealer niet bevordelijk voor
mn merk maar als brandweerman is dit een mooie brand hoor
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Nou ik vind het zeker geen mooie brand.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Bij ongeveer 60% van de afgefikte Jaguars is de oorzaak de
MB motoren zo zijn er al zoveel Jaguars in vlammen op
gegaan.

Grz Vincent.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
mooie brand?

een brandweerman hier uit de buurt vond sommige brandjes ook
altijd heel mooi

maja dat kwam omdat ie ze zelf aangestoken had...
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Ja dat wordt wel meer gezegd hoor. Ik snap precies wat
Ferdinand bedoelt, hier heeft mn vader ook 26jaar aan de
vrijwillige brandweer in Almkerk gezeten tot 1994. En als er
dan ook bijv iets van een schuur in brand stond of een oud
huis wat goed en flink brande zonder gevaar voor de
omgeving, was dat gewoon best een mooie brand om te hebben.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
troep de claasen koop toch iets goeds
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Zo d'r begint er weer 1 te blaten
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Haha een brandstofleiding ??

Dan is het blijkbaar net een Citroen BX...

Een kennis van ons heeft er 2 in de fik gehad, door dezelfde
brandstofleiding... Eeen BX zit een plastic motorkap op, dus
dan komt er eerst wat rook onder vandaan, en dan zakt de
hele motorkap als een zeiltje over je motorblok... :-D

Nou ja, die dingen zijn 2e hands toch spotgoedkoop en hij
had al vrij snel een andere.
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
Renze,

Vond hij die motorkappen zo leuk dat hij de kapotte
brandstofleiding overschroefde?
0,0,0
Re: Foto's van afgebrande hakselaar aldenzee
ferdinand wrote:


nou dan wil ik ook nog wat zeggen hoor
ik als monteur en vrijwillig brandweerman heb best wel eens
wat meegemaakt en denk dat er een (gas)olie leiding is
gescheurd
als er maar een klein scheurtje in zit in combinatie met
hoge druk dan krijg je een nevel en dat spuit op
bijvoorbeeld een turbo dan is er geen redden meer aan aan de
ene kant vind ik het als claas dealer niet bevordelijk voor
mn merk maar als brandweerman is dit een mooie brand hoor
Juist! dat is de reden van de brand hoogstwaarschijnlijk! ik heb het laatste vrachtje van deze 870 weggebracht!
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.184sec