FarmPhoto.com - Picture yourself farming.
T3RRA Cutta
Thread #114007 / / Total number of messages: 1 / Thread View Count: 634 / Add thread to favorites:
Bass 114007 157 En opnieuw: 'Baf!' either
En opnieuw: 'Baf!'
...zo luidde gisteren, zaterdag 2 oktober 2004, een
krantenartikel in 'de Stentor - Zwolse Courant'. De
onderstaande tekst stond onder de foto afgedrukt:

" Het ene moment stond er nog een gloednieuwe maïskneuzer op
de dieplader, even later was het een hoop schroot. 'In één
keer was het baf!', zegt de Belgische chauffeur, met de
schrik nog in zijn ogen.

De slecht Frans sprekende Belg probeerde in koeterwaals aan
de politieagenten uit te leggen wat er precies gebeurd is.
Een onbekende in de regio is hij geenszins. Hij is hier
vaker geweest om vanuit België landbouwvoertuigen af te
leveren. Normaal rijdt hij over de A28, maar dit keer week
hij van zijn route af om onder het viaduct in één klap tot
stilstand te komen. Het gevolg: een gekneusde maïskneuzer.
Door de vrije middenstrook onder het viaduct te benutten,
ontstond er nauwelijks hinder voor het andere verkeer.

Verwrongen staal
Medewerkers van Rijkswaterstaat en een bergingsbedrijf waren
vervolgens druk om de hoop verwrongen staal onder het
viaduct weg te krijgen. De Belgische chauffeur stond er
lijdzaam bij. Wijzend op de maïskneuzer zegt hij in een
mengelmoes van Frans en Vlaams: 'Hij was nieuw, maar nu niet
meer.' De vastgelopen dieplader strok de nodige bekijks van
passanten. 'Er gebeurt hier altijd wat', roept een man op
een scooter. Het is niet de eerste keer dat hij een
vrachtwagen ziet vastzitten onder het rampviaduct. Datzelfde
geldt voor een fietsend echtpaar. 'Het is alweer raak', zegt
de vrouw wijzend op de gekneusde maïskneuzer. De Belgische
chauffeur begint ondertussen steeds sipper te kijken. Hij
moet straks zijn baas uitleggen wat er precies onder een
viaduct, ergens in Zwolle is gebeurd... "

In het kader van de werkzaamheden aan de A28, heeft
Rijkswaterstaat dit rampviaduct ooit verstevigd vanuit de
onderkant, waardoor de doorrijdhoogte dus verlaagd is. De
hoogte werd toen van 4,20 meter teruggebracht naar 4,12
meter. Dat zou op zich voldoende moeten zijn, omdat
vrachtwagens volgens de wettelijke norm maximaal precies
vier meter hoog mogen zijn. Maar de praktijk blijkt daarvan
af te wijken.

Schijnbaar valt het voor deze verslaggever ook nog niet mee
om het verschil te zien tussen een maïskneuzer en een
silagewagen :-P
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.057sec