FarmPhoto.com - The world of farming in photos.
T3RRA Cutta
Thread #122035 / / Total number of messages: 23 / Thread View Count: 1727 / Add thread to favorites:
Millecamps 122035 381 CNH either
CNH
CNH
Mooie foto vind ik!
0,0,0
Re: CNH
ja heel mooi maar jammer dat die TM 190 in spiegelbeeld
staat :-P
0,0,0
Re: CNH
Die reclame jongens denken dat zien die stomme boeren toch
niet.. :-\

VAUD gedacht!!! De sukkels :-P
0,0,0
Re: CNH
ja leuk alleen jammer dat het paradepaartje en de uitvinders
van de groep er niet bij staat
steyr want daar hebben ze toch veel aan te danken
0,0,0
Re: CNH
Ferdind,

Iets heel anders. Wat is de maat van de wielmoeren van een
Renault?
0,0,0
Re: CNH
hahahaha
voor een dop zeker
29 mm
lekker he heb ik ook niet bedacht hoor maar dat zijn franse
maten
op veel franse trekkers en werktuigen zitten ook maten die
hier niet veel worden gebruikt zoals 12mm\16mm\18mm/21mm/
maar gelukkig is de draad wel normaal
0,0,0
Re: CNH
Ik heb die boer maar een krachtdop 1 1/8 " AF meegegeven.
Dat is een kleine 29 mm volgens mijn Stahlwille tabel. Heb
ik toch niet slecht gegokt. Och op Scania vrachtwagens
hebben ze 33 mm en dat is een vooroorlogse engelse maat (en
ook een oude zweedse norm volgens die tabel)
0,0,0
Re: CNH
werk jij bij een mechanisatie bedrijf of zo of een
loonwerker omdat jij boeren gereedschap mee geeft
0,0,0
Re: CNH
5 Euro komt gevaarlijk dicht bij weggeven vind ik. Nee ik
heb vroeger in gereedschap gehandeld dat uit de MOB
complexen van het NL leger kwam. Ik ben nu stilletjes aan
het leeg verkopen (ik moet nog maar 3 ton kwijt). Dan ga ik
vol in het kantoormeubilair.
0,0,0
Re: CNH
kantoormeubels
man maar wat heb jij dan met de landbouw of is dat gewoon
een ziekte die zoveel mensen hebben
0,0,0
Re: CNH
Pappie was melkveehouder, broertje is melkveehouder. Ik help
hem geregeld als hij een paar handjes tekort komt en
andersom. Veel van dat meubilair gaat trouwens naar
landbouwers en mechanisatie bedrijven. Beide
landbouwmechanisatie bedrijven hier in het dorp zijn
tenminste klant. Ook als ze iets apart gereedschap zoeken
bellen ze geregeld. Het doet iets minder pijn om om een
sleutel van 10-15 euro te verlassen dan een nieuwe van 40-50
euro inkoop uit het rek te pakken en daar de brander op te
zetten.
0,0,0
Re: CNH
ok ik dacht dat wij de enige waren waar we zelf wel eens
gereedschap verbuigen of verlassen maar het komt toch meer
voor
gelukkig maar
0,0,0
Re: CNH
Gebeurt bijna overal. Soms is het buigen of barsten. En
speciaal gereedschap van de fabrikant gaat voor
"gamaarkromstaanmetdebillenuitelkaar" prijzen. Plus volgende
week (een week duurt bij sommig mensen 21 dagen :-\ )komt de
sleutel... De machine moet de volgende dag weer draaien.
0,0,0
Re: CNH
Nu terug naar CNH

Ik vond dat ze toch wel de MX van case ih, de TM van New
Holland en de CVT van Steyr op de foto mochten plaatsen!!!
0,0,0
Re: CNH
Ik heb vorig jaar veel met NH TM gereden nouw wel veel met
Case MX, maar dan vind ik toch dat case erop achtertuit
gegaan is met de MXM.
Dan kocht ik toch eerder een nieuwe Cromick MTX met cummins
motoren dan een case MXM.
0,0,0
Re: CNH
Ik bedoel wel de grote mx'en hé, dus die van boven de 200pk

En die MC Cormicks zijn ook niet alles meer hoor!!
0,0,0
Re: CNH
Jij bedoeld MX magnum.

Weet je als je een cormick heb, heb je een trekker die zwaar
van gewicht is net zolas case MX'en
Tegen woordig zijn alle merken zo licht door al dat
tuperwere (JD, CNH, Fendt enz)
En een loonwerker heeft gewoon een zware trekker nodig, dat
brengt de PK ook op de grond.

Bij mijn op stage heben ze ook een JD 6810 weegt net zo
zwaar als een IH 1056XL.
Maxxum 5150 en MX met ongeveer zelfde vermogen wegen al
zowat 1,5 ton meer.
Je merkt het wel die JD slipt veel sneller
0,0,0
Re: CNH
Frank, leuk zo'n legerdump. Wat heb je nog zoal liggen :-P
Alleen greedschap of ook nog andere dingen :-D.
0,0,0
Re: CNH
Niels,

Als je nog 4 ton UNF of UNC bouten zoekt, kan ik je helpen.
Er liggen ook nog een paar honderd veiligspallen van een
Uzzi. Een kuubskist Leopard onderdelen, onderdelen van van
een of ander kanon uit WO II. verder is er vanalles
meegekomen.
En dan nog ruim 1200 vierkante kantoor meubilair.

Ben ik de enigste met het probleem dat loodsen ALTIJD 10
meter tekort en 5 meter te smal zijn?
0,0,0
Re: CNH
@ niels;
Veel gewicht is soms ook een nadeel...
denk eens aaan werkzaamheden als sloten, greppelen, frezen,
e.d.
een trekker die van zichzelf zwaar is maak je niet zo
makkelijk lichter; kun je beter een lichte trekker zwaarder
maken, als dat nodig is, met bijvoorbeeld wielgewichten,
water in de banden of gewoon frontgewichten..
0,0,0
Re: CNH
Inderdaad.
Een zware trekker heeft ook nadelen.
Onze cs is 1 van de zwaardere trekkers in die pk klasse van
gewicht é. Hij weegt bijna 8000 kilo, en dat zijn allemaal
gewichten dat je moet meesleuren. Op het land heeft het
alleen maar voordelen, maar op baan, op baanvastheid na, is
het een nadeel denk ik.

Ohja, tuperware trekkers zijn de nieuwe trekkers toch niet.
De CVX is ook een zware trekker!!
0,0,0
Re: CNH
Bij Loonwerker waar is stage loop is het gewicht geen
Nadeel. Voor boeren en akkerbouwers maakt het gewicht niet
veel uit die zullen eerder voor licht trekkers kiezen, en
wat je Zegt berm en sloot onderhoud kun je ook beter licht
heben.

Maar Als ik op de weg zit, mest, grond of wat voor transport
dan ook, heb ik ook liever een zware trekker.
Want je merkt toch wel dat de kieper een lichte trekker een
beetje heen en weer schud, het dweild een beetje over de
weg.
0,0,0
Re: CNH
Hahaha frank. Daar heb ik niet zoveel aan. Mss is het leuk
om al die onderdelen van dat kanon eens in elkaar te
puzzelen. Leuk voor de lange winteravonden :-P. Als je nou
nog een partij Uzi's had liggen met een fabrieksfout erin of
wat ander leuk schietgerei wilde ik wel ff langs komen
maarja :-P
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.121sec