FarmPhoto.com - The world of farming in photos.
T3RRA Cutta
Thread #123269 / / Total number of messages: 33 / Thread View Count: 2288 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Millecamps 123269 381 Which one do you prefer either
Which one do you prefer
Which one do you prefer??
I like them both a lot. Only MXU has a bigger and nicer
cabine than the cs. But the MXU hasn't such a good front
axle like the cs.
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Give me the CS
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Qua uiterlijk is de MXU mooier vindt ik, ma ik zou ook voe
de CS gaan
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Dewelke ziet ge et liefste?
de new holland of de steyr
Geen van beide hebben nog iets met case te maken eigelijk
0,0,0
Re: Which one do you prefer
daar hebt ge wel gelijk in, maar moest ik tussen deze 2
kiezen, dan toch wel voor de CS

Maar het allerliefste nog een 1255 of 1455 of een MX
0,0,0
Re: Which one do you prefer
De echte case-liefhebber zal moeten overstappen naar
Mccormick vrees'k. Volgens mij ligt dit merk kwalitatief
toch nog een stuk hoger dan het huidige 'case' (CNH).
Kvind et trouwens dom van CNH dat ze per sé al die merken
appart willen laten voortbestaan. Dat kost toch onnodig
geld. Iedereen weet ondertussen toch allang da et allemaal
dezelfde tractors zijn, op e paar kleinigheden na,en tzal er
allicht ni op verbeteren...
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Inderdaad, de 12- 1455 zijn gewoon nie te kloppen
0,0,0
Re: Which one do you prefer
De trekkers zijn ver van dezelfde. Niet alleen de cabine
vanbinnen is anders en het uiterlijk, maar ook de manier van
samensteken en enzo. Neem nu bijvoorbeeld olieleiding. Bij
case ih doen ze meer de moeite om een goeie te installeeren
en ze juist te installeren dan bij NH. Toch zijn de motors
en de transmissie hetzelfde. Er is ook een groot
prijsverschil tussen de MXU en de TSa, dit komt omdat ze
eerst en vooral in een verschillend land gemaakt zijn en
omdat de MXU met betere onderedelen werkt dan de TSa.

En over Mc Cormick. Je mag zeggen wat je wil, maar de CS was
zeker even goed als de MX, mss zelfs beter.

Wat kan het ons schelen dat de MXU en de CS een ander merk
zijn dan case ih. Als je die trekker koopt onder de naam
case ih en je bent er tevreden van dan is dat zo.
0,0,0
Re: Which one do you prefer
kzeg toch ni da die mxu of cs of TS-a of wat dan ook zouden
slecht zijn.
Ma ik kan toch moeilijk geloven da er echt zoveel verschil
zit in kwaliteit bij bvb mxu of tsa. Het kan toch ni da ze
ne tsa slechter in elkaar gaan steken dan ne mxu. Da lijkt
mij eerder dealerpraat om et prijsverschil te
verrechtvaardigen... ;-)
0,0,0
Re: Which one do you prefer
ja, ik heb het van mijn dealer. Maar als je een
trekkerkenner bent dan zul je ook wel weten dat de trekkers
gemaakt in engeland (tsa) veel minder goed gemaakt zijn dan
die in oostenrijk (mxu, cs, cvx)
Heb je trouwens al eens met een MXU of een CVX gereden. Als
je de kans krijgt, ik zou het zeker niet laten liggen.
0,0,0
Re: Which one do you prefer
he millecamps

ik denk dat je Tom zn reactie fout begrepen heb. want als ik
hem goed heb begrepen bedoelde hij de merken Mc Cormick en
steyr enzo dat ze die niet gewoon onder case verkopen hij
had het niet over NH en case. toch tom of heb ik het nu mis
:-[
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Ja de mxu wordt in de steyrfabriek in oostenrijk gemaakt als
ik et goe voor heb, de mxu is trouwens identiek aan de steyr
profi, op e paar olieleidingen na misschien... ;-)
En nee heb er nog nooit mee gereden, ni da'k ni wil ma ge
moe de kans krijgen é... Tis ni da ik twijfel aan et comfort
ze...
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Aan de motor moet je zeker ook niet twijfelen.
Het enige waar ik mss zou aan twijfelen is aan de
transmissie, maar dat ben ik niet zeker. Het is allezins
leuker versnellen met de MXU dan met de cs waar je nog 6
groups hebt.

Als je eens met een MXU wilt rijden moet je maar gewoon naar
een case ih verdeler gaan want case ih doet een actie met
demos van de MXU (ik heb ze zelf al 30 uur getest, en ze
zijn zeer goed bevonden, ookal ben ik veel gewoon van in de
cs kwa kwaliteit)
0,0,0
Re: Which one do you prefer
ik heb een keertje mee gereden met een cvx 140 of 145 of
zoiets maar dat ding stond niet goed ofzo en die trok voor
geen meter hij gaf veel te weinig pk's. ook hoorde ik dat ze
al behoorlijk wat problemen hebben gehad met de CVT
aandrijving. Dus zoveel positiefs heb ik er nog niet over
gehoord terwijl de CVT van steyr best goed bekend staat.
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Tussen de steyrs en de case ih's zijn er geen verschillen
hoor. de trekker zal waarscheinlijk slecht afgestelt staan.
Onze loonwerker heeft zelf al zijn MX'en verkocht en
allemaal CVX'en gekocht in de plaats, zo tevreden is hij
ervan. Hij heeft zelfs een cvx die bij de eerst
geproduceerde was (hadden soms problemen) en toch is hij er
tevreden van. Die heeft ondertussen al bijna 5000 uren.
Het enige probleem dat hij met die eerst geproduceerde had
was iets met de mazoutpomp. Als hij rond de 1000 toeren
draaide schomelde zijn toerental. Maar toch kan hij er mee
verder rijden(hij heeft er 2maanden zo mee gereden, hij had
geen tijd om er naar te kijken).
0,0,0
Re: Which one do you prefer
ff vraagje misschien wel een domme hoor maar wat is de
mazoutpomp?? :-[
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Het is een pomp die de mazout uit de tank zuigt en verdeeld
in gelijke hoeveelheden in elke cilinder.
-Je hebt lijnpompen: de meest gebruikte.
-en je heb rotoringpompen: vroeger veel gebruikt bij 4
cilinders, zijn erg agressief.

Bekende merken zijn: Bosch, ACV (de beste), minimec,...

Tegenwoordig worden de mazoutpompen elektrisch geregeld
(commonrail diesel)

Bij die cvx was er gewoon iets mis met de software van de
mazoutpomp.
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Mazoutpomp=brandstofpomp
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Inderdaad. En die pomp bevind zich naast de motor. Het is
dat ding met al die leidingetjes aan.
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Geef mij maar die MXU van New Holland.

De MXU en de TSA zijn voor het grootste gedeelte allemaal
dezelfde onderdelen die in dezelfde fabrieken gemaakt zijn.
Het eenigste verschil is waar ze inelkaar gezet hebben. Die
Case dealer denken dat hun trekkers zo veel beter zijn, maar
ik heb het nog nooit gezien.

De eerste keer dat ik rond een MXU liep viel het me op dat
er zoveel onderdelen op zitten die ook op de kleinere TMs en
MXMs zitten.
0,0,0
Re: Which one do you prefer
natuurlijk zijn het dezelfde onderdelen!!

Ik zal eens een voorbeeld geven:
Bij de MXU steken ze allemaal losse draadjes in een buis
zodat ze niet beschadigt kunnen worden.
Bij de tsa laten ze gewoon die draden liggen met een
snelbinder erond, zo zijn ze veel kwestbaarder.
Dit is maar iets heel klein dat je veel problemen kan
verhelpen.

Het zou maar triestig zijn moest de verdeler zeggen dat de
tsa niet goed is hé. Het is een eerlijke mens. Hij wil
gewoon aangeven dat je voor de MXU meer betaal maar dat hij
dan ook beter is.
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Toch een dure buis :-\
0,0,0
Re: Which one do you prefer
Ik vraag mij eigenlijk wel af wat ze hier allemaal tegen de
MXU hebben.
Er zit een moderne motor in, een moderne transmissie een een
super cabine. Wat moet je nog meer hebben.

Frank, Verklaar je nader!!
0,0,0
Re: Which one do you prefer
een elektrisch geregelde brandstofpomp is niet direct een
commonrail...

de pompregeling is dan elektronisch geregeld. is bij de
meeste nieuwe brandstofpompen zo

een common rail heeft slechts een leiding die naar alle
cylinders loopt. elektronica zorgt ervoor dat de juiste
cylinder op het juist moment zijn brandstof krijgt uit die
leiding.


wat betreft het hele caseih en cnh gebeuren... tja... gewoon
trieste bedoening... geef mij maar mccormick :-D
0,0,0
Re: Which one do you prefer
ja wat een brandstofpomp is weet ik wel haha dat hoeft niet
uitgelegd te worden maar ik wist niet dat dat ook mazoutpomp
heette
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.146sec