FarmPhoto.com - The world of farming in photos.
T3RRA Cutta
Thread #12476 / / Total number of messages: 80 / Thread View Count: 4740 / Add thread to favorites:
[1][2][3...  (page 1 of 4)
AnonymousUser 12476 368 Fendt either
Fendt
Hoog tijd voor nog nen keer nen fendt

hier nen fendt 309 genomen op den laatste agritechnica 2001

schoon machine
0,0,0
Re: Fendt
jan ge kent die fendt trekkers precies door en door
toch heb ik enkele opmerkingen , vragen . Niet echt over de
vario serie want die gaan we pas volgende week proefrijden.
Ik heb twee seizoenen met een jd 7810 aan een 14 m³ record
vat met 5 m bouwland injector van steeno gereden wat
redelijk goed ging zolang heb plat was maar eens er een mini
heuveltje aankwam kreeg hij het erg moeilijk . het grote
voordeel met die jd was de oersterke motor die zich zomaar
niet laat kennen een super groot nadeel was dat de olie
steeds warm liep en ik het laatste siezoen elke week stukken
had aan de hydraulische schakeling en noem maar op was een
powerquad . Die jd is nu vervangen door een fendt 818 laatst
heb ik met die trekker mat de injector gereden en die
trekker is veel sterker op zijn olie dat is zeker waar maar
op de wielen geef ik toch de voorkeur aan de jd .
ook de omkeerschakeling van de jd (rechtstreeks )vond ik
veel aangenamer als het voorschakelen bij de fendt .
op de turbomatik heb ik het ook niet echt begrepen maar moet
zeggen dat ik nog maar ongeveer 100 uren fendt heb gereden .
De reden , er is ook een deutz 165 mk3 beide traktoren
rijden een aalton meestal over straat en die deutz is steeds
sneller nochthans is de topsnelheid ongeveer gelijk beide
ongeveer 53 km/u . Ook die viertraps shift versnellingsbak
heb ik het niet zo mee beiden hebben juist dezelfde zf
versnellingsbak en het schakelen tussen de tweede en de
derde elektronische versnelling vind ik nogal bruut . men
zegt hier dat je op het juiste toerental moet schakelen maar
welk is dat juiste toerental ???? thuis rijden we mf 3120 en
3655 met dynaschift ook viertraps en daar is geen enkele
brute bij . volgens de technische uitleg ligt het bij zf aan
de schakeling van de dubbele platen om een viertraps te
kunnen maken . Aan de deutz vind ik persoonlijk een nadeel
en dat ondervind je enkel de eerste dagen dat je hem rijdt
dat er een elektronisch kontackt onder de koppelingspedaal
zit zeer moeilijk om gevoel op te krijgen . Ik sta open voor
elke vorm van geargumenteerde komentaar en verwacht hierop
wel enkel reacties
bedankt
0,0,0
Re: Fendt
hallo

das eens nen goeien uitleg

ik zal u eens proberen te helpen

- De 800-serie van Fendt die wij nu kennen loopt op zijn
einde (dat eerst even vermelden).


- Het zijn zeer goeie tractors (dat zeggen onze klanten
toch)

- Dat van dat schakelen dat klopt (tussen zijn 2 en 3 moeten
er twee koppelingen tegerlijkertijd geschakeld worden). Dit
kan eventueel aangepast door calibratie of door andere
smoringen te monteren in het bedieningsventielblok.

- Dat de 800-geen sprinter is dat weten wij ook, maar wij
optimaliseren ze een beetje. Zodat de een beetje pittiger
worden (en je hoeft ze daarbij niet altijd meer pk's te
geven).

- De John Deere is eigenlijk meer een trekbeest, de Fendt
probeert zowel op het land als op de baan het beste te
geven.

- De omkeerschakeling is zo gedaan om veiligheidsredenen
maar bij de opvolgers (815 - 817 - 818 en de zwaardere 916 -
920 - 924 - 926) is dit onmiddellijk (gaat wel geleidelijk
aan)

Zo ik hoop dat dit een beetje goed is.

Groeten jan

PS 05-09 ga ik naar Duitsland naar de nieuwe Fendt-modellen
gaan kijken en waarschijnlijk zal ik een paar weken later
met de nieuwe modellen kunnen rijden.
0,0,0
Re: Fendt
optimaliseren ? kan je dat iets meer uitleggen
das waar die jd was een echte werker maar transport op
staart was niet aan hem besteed hij heeft ongeveer 3000 uren
met een record 20 m³ tandem (ook niet goed trouwens had een
tridem moeten zijn) gereden en dat was er ook al heel slecht
voor er werd nogal eens teruggeschakeld met de powerquad als
hij op volle sneleid was en dat deed hem geen goed in het
veld daarintegen heeft hij nooit blijven staan
0,0,0
Re: Fendt
schone foto
0,0,0
Re: Fendt
Die nieuwe 300 serie is nen zeer mooie tractor,alleen jammer
dat hij vanbinnen veroudert is,ze moesten toch de kabine van
de 500 serie genomen hebben,vanbinnen.Of is dat ondertussen
al verandert ?
geert die automatische versnelling van 2 naar 3 is net
hetzelfde van onze 500 s,wij duwen het ontkoppelingspedaal
in en, versneln direct van 2 naar 4.Dat helpt,want als hij
zwaar belast wordt ist niet echt een gezond geluidje :-)
En P.S van die omkeerschakeling ik vindt het juist beter dat
je je ontkoppelingspedaal moet induwen om achteruit of
vooruit te rijden,want onze varios moet je je
ontkoppelingspedaal ook nie meer induwen,en als je ploegt
ben je toch niet zo vlug gedraait.,maar ja alle merken zijn
nu zo.
0,0,0
Re: Fendt
hans

niet zo vlug kunnen gedraaid zijn met nen vario

kunt ge wel mee nen vario rijden

sukkelare
0,0,0
Re: Fendt
hehe koen onozelaar wie kan nu niet met vario rijden en nog
iets ik denk dat zij een vario hebben ist nie zo ?
0,0,0
Re: Fendt
Maakt daj eerst begrijpt,vo daj begint mi sukkelare !!
Ik bedoel daj nooit zon vlug kan gedraait zijn met een
vario,als je ploegt maar ieder merk heeft nu die
volautomatische omkeerschakeling,bij dat ge van een 500 de
ambriage moest induwen en dat ge DIRECT achteruit of vooruit
ging

Dus wie laatst :-) best :-D koen
0,0,0
Re: Fendt
ieeeeeeps
lammie, eij eij eij, variossss???, varioooo ja!
zeg eijjjj!
lustert ne kjeer ier, ge moe mo nen zeto kwoopen, ge gaat
domee vree zjeere kunn kjeern van vwooruit naor achteruit!
greetzzz roooo
0,0,0
Re: Fendt
man man rootn kiekens dan dr hiere soms zin,ze bekiekn e
foto,vanachtr hundrn pc en begun ma commentaar te geven a
volonte,en dat soms heelt tegengestelde is of da ze zegn,tis
vo je ziek te lachn soms

en dien andern dare diene koen,peis dak nie kun rijdn mi ne
vario

alli rootn gie en ik 2 zukke vario specialisten :-D
0,0,0
Re: Fendt
Kein over een endje zo'n nen 309(c) zien stoan ip de
parkinge van de stock neverst uze deure. 't zin toch mo
kleine masientjes é (kgon ni zeggen da ze lekik zin wi, mo
gow )'t zin verzekerst wel dulle bukstjes
0,0,0
Re: Fendt
Ach, da ist ja der "neue" 309 Fendt. Für 120000DM (sorry
60000€) der modernste Traktor in dieser Klasse am Markt.
Seitenantrieb, Portalachse, keine Lastschaltstufen, ein 3,1l
Hochleistungstriebwerk. Der Bauernstand hat aber anscheinend
(lt. Schlepperzulassungsstatistik)immer noch das Geld für
solche Hitechmaschinen. ;-)
0,0,0
Re: Fendt
ge moogt nu zegnw a daj wilt,kzin nen groten fendt man,mare
2 400 000 bef is toch e bike vele ze vo nen tractor van 90
pk,jet daarvoor 2 en een halve tl 90 trekkers van new
holland,anders wel een mooie tractor,alleen jamr dat ie
vanbinnen e bike veroudert is
0,0,0
Re: Fendt
kvinne da wok lammie, 2.400.000 is beetje heel veel wi!!
greetzzz roo
0,0,0
Re: Fendt
beste hans

weet je wie ik ben

koen = jan lmb (ik heb die foto gestuurd)

wanneer je vulg gekeerd wil staan met nen Fendt Vario, dan
doe je toch gewoon hetzelfde dan dat je bij nen 500 doet :
trap die koppelingspedaal onmiddellijk in nadat je hebt
geschakeld : dat heeft hetzelfde effect (en dat is uitgetest
door onze klanten en dat gaat)

nen Fendt Farmer 309 C heeft geen 90 pk maar 100 pk


zo ver had je nog niet gepeinst he

;-)
0,0,0
Re: Fendt
ha ha ha

goeie jan (of moet ik koen zeggen) je hebt ze een goed
liggen

groeten

batman
0,0,0
Re: Fendt
Sorry mensen, maar als jullie niet snel kunnen keren met een
vario als jullie aan het ploegen zijn doe je toch iets goed
fout, want als ik met de 916 ploeg kan ik binnen 20 seconden
gekeerd zijn. Het is gewoon een kwestie van de hydroliek en
de memo-functie van voor en achteruit goed in te stellen
0,0,0
Re: Fendt
Ik zal morgen een foto van de 916 plaatsen :-)
0,0,0
Re: Fendt
'k ben een ongelooflijke case-fan, maar eerlijkheidshalve
moet ik wel zeggen dat het zalig is om met een fendt te
rijden, dik tegen m'n goesting (?!), maar eerlijk zoals ik
ben geef ik het graag en eerlijk toe!
:-[
0,0,0
Re: Fendt
nixol, dat kan ik best geloven

laat maar komen die 916

greets
0,0,0
Re: Fendt
jup, nixol heeft gelijk, wij hebben da ook me onze 714, ge
kunt uw snelheid vooraf programmeren voor het omschakelen.
Bij het veranderen van richting kiest de trekker dan direct
de gekozen snelheid, gaat eel goe!!!
greetzzz ro
0,0,0
Re: Fendt
Maarja Hans toch ge zijt echt nen dikke lul, nie zo rap
kunnen draaien met nen vario ? was da nu weer voor zever.Ge
weet toch wat nen vario is piepo, nog nooit meegereden
zekers? en ge moet u eigen gene webmaster noemen das
dikkenekachtig, past wel bij, dikke nek
0,0,0
Re: Fendt
zeg meneer vario, tgaat een beetje gaan zeker, lammie nog
nie me ne vario gereen, wuk zegdje gie nu?
ie eeft nen 714, lik de onzen, ge moet azo nie kakken vint,
greetzzz ro
:-P
0,0,0
Re: Fendt
ik heb toch al gezegd dak soms misklik dat er webmaster
opstaat,enne jan da heb ik ook al geprobeerd ze het
ontkoppelingspedaal induwen van nen newholland tm 150 gaat
dat,ma van uzen vario nie ,echt waar,ai gi zegt dat da
normaal moe gaan,dan is er iets mis da zik kik zeker
want kheb al alles geprobeerd met onze 500 ben ik gedraait
in 12 seconden en met de vario doe ik daar toch 15 seconde
over,want ken es gekeken op me horloge,het duurt gewoonweg
een tijdje tegen dat ie omschakelt,en eht helpt NIET als je
de ambriage induwt,zeg rootn kgaan vanavond toch na gits wi
0,0,0
Loading Message List
[1][2][3...  (page 1 of 4)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.196sec