FarmPhoto.com - The global farm community.
T3RRA Cutta
Thread #130347 / / Total number of messages: 30 / Thread View Count: 3378 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
RVM 130347 305 DE ULTIEME POGING! either
DE ULTIEME POGING!
In een ultieme poging om eindelijk van deze frikandel af te
komen hebben ze bij staadegaard maar besloten om de tank er
af te gooien.

Even voor de duidelijkheid dit is een JD 4955 ( 228 hp ) die
omstreeks 92/93 voor Loonbedrijf vd Tillaar uit
Someren-Heide is door Staadegaard is omgebouwd naar een
trike voorzien van mesttank + injecteur. Na maar een klein
aantal seizoenen te zijn gebruikt is deze machine omstreeks
97/98 weer ingeruild op een Vervaet trike. Tot voor kort zat
er op deze trekker nog de mesttank opgebouwd die om de neus
van de trekker heen gekruld zat ( de meeste mensen hebben m
wel ooit gezien ) omdat dit apparaat niet te verkopen is (
heel duur ( dure trekker + onderdelen + ontwikkeling ) en
het is me nog al een gebakje ) hebben ze nu de tank en
injecteur eraf gehaald en is het misschien wel te gebruiken
als zaaitrekker. ( al vraag ik me dat af want dan heb je wel
veel plaats nodig op het kopeind ) Ik denk dat ie er nog wel
een paar jaar staat voor ie weg is....
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Hier is ie nog een keer in "originele" set-up
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
val zulke speciale gevallen valt nu eenmaal moeilijk of
bijna niet vanaf te komen
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Staat dat ding er al sinds 97??. Dat ze het dan maar niet
gaan proberen als export trekker. Misschien dat dat nog een
beetje beter lukken wilt.
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
ziet er wel grappig hij maar ik moet er niet aan denken om
zo'n ''cermit'' in de schuur te hebben staan
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
voor export zal het ook wel niks zijn johan, anders was tie
al weg geweest
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Als het nou een wat lichtere trike was geweest had het
misschien wel makkelijker gegaan met de verkoop, Maar dit
geval heeft volgens mij ook nog eens zn pk's tegen. Wie
koopt er nu een 3 wieler van 230pk, die je bijna maar voor
de helft maar meer kan gebruiken. Verschoor heeft ook niet
voor niets 1 van de 2 Ares 640 trikes weer terug gemaakt
naar een originele Ares.
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
om te zaaien moet er 1 motorkap vanaf en moeten ze de
brandstoftanks uit de neus weghalen en daar het neuswiel
zetten dan is ie tenminste wendbaar;-) ik heb erop gezeten
maar tis wel coel met een lang motorkap:-)
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Ik denk dat dit ding nog wel minstens een halve ton op moet
leveren dus export zit er niet in....
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
En johan standaard heeft een 4955 230pk maar ik denk dat ze
er nog wel flink aan hebben geschroefd
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
er zit altijd wel een machine tussen waar je van het begin
tot het einde problemen mee hebt eer dat het verkocht is.

neem dat maar van mij aan.
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Bij staadegaard hebben ze die wel heel veel...

JD 4955 staat er al pak m beet 6 jaar ( of meer? )
DAF STAMEC meer dan 10 jaar
en dan al die hakselaars uit de 54 serie en ouder die nooit
wegkomen
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
waar baseer je dat op Gilbert? ( dat opschroeven )
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Maar ja ze hebben er ook zelf om gevraagd. Begin jaren
negentig waren die vervaets en terra-gators er toch ook al.
Hier is echt veel geld mee weggegooid want of ze moeten de
ontwikkelingskosten zelf betaald hebben staadegaard, of vd
Tillaar heeft een hele dure machine gekocht
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Is elke jaar weer lachen als je dat ding nog steeds bij
Staadegaard Lieshout binne ziet staan!!

Er staat daar veel oude zooi.
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
bedoel jij de 58 serie rvm?
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
yep dat klopt en iedereen kent dat spul. dan sta je der even
bij te kijken en komen er weer nieuwe mensen aangelopen en
echt iedereen zegt dan zoiets van "och nee hij is er nog
steeds dat gekke ding"
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
ja die mensen hadden eerst nog wel 3 keer mogen denken
voordat ze aan zoiets doms begonnen. wat moet je nou met
zo'n achterlijk lang ding. Zijn dit twee trekkers aan mekaar
ofzo want ik weet geen 1 JD met zo'n lange neus.
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
zelfbouw/verbouw
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Als ze gewoon de hele rotzooi eraf gooien en er wwn 2wd
vooras onder bouwen kan hij zo weg naar Canada. Daar zijn
oude 2wds nog goed geld waard, zeker een 4955 nog
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
een 4955 is van zn eigen al heel lang, zoals Gilbert al zei
door die tank voor op. Eigenlijk is dat voorste wiel gewoon
direct tegen de voorkant aangeschroefd. Dat wiel is trouwens
gewoon van vd vijver ( zo heten ze dacht ik ) die bij alle
trikes gebouwd heeft
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Renze, ik denk dat die "rotzooi" die er voor aanhangt aan
hydraulic en verbouw manuren net zo duur is als de rest
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
Nee hoor, gewoon een verlengde 4955 is het. Motorkap zal
gewoon door Staadegaard of wie hem toen zo gemaakt heeft,
verlengt en aangepast zijn. Is hier toen met die Ares 640
trikes ook geweest, motorkap is compleet aangepast en
vermaakt door bedrijf van der Westen, (nu van Loon
mechanisatie) in Dussen (n-br)
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
wij hebben vroeger op het bedrijf zelfrijdende whulmaus
rooiers gebouwd, hydroliek motoren erop zetten etc.

je moest eens weten wat 1 zo een motor kost, en dan te
bedenken dat er 2 erop zitten... (wiel aandrijving heb ik
het dan over he..)
0,0,0
Re: DE ULTIEME POGING!
ja, maar de trekker zelf is ook voor 50% afgeschreven
(financieel gezien, in waarde) dus de rijmotoren ook.

Als het goed is zijn de manuren reeds weerverdiend door het
loonbedrijf dat deze machine gebruikte. Als dat niet zo is
hebben ze een slechte investering gedaan.
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.14sec