FarmPhoto.com - Farming like you've never seen it before.
T3RRA Cutta
Thread #13047 / / Total number of messages: 28 / Thread View Count: 3012 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
DAMALL 13047 51 Ford TW 25 either
Ford TW 25
[no message]
0,0,0
Re: Ford TW 25
De tw-reeks, de klotigste, onhandigste tractors die ik ooit
gekend heb, macht hebben ze wel, maar handigheid en
snelheid????
0,0,0
Re: Ford TW 25
De eigenschappen die je daar opnoemt gelden wel voor alle
Amerikaanse trekkers uit die tijd. Toevallig is de TW-serie
de meest verkochte Amerikaanse tractor hier. Van de Johnny's
en Case (IH's) uit die tijd kan je net hetzelfde zeggen.
Maar die zie hier bijna niet.
0,0,0
Re: Ford TW 25
vergelijk een case in die tijd maar eens met een tw, het
verschil is er wel degelijk hoor!2*ontkoppelen om te
schakelen! handig?!
0,0,0
Re: Ford TW 25
En roken en zuipen dat ze doen.Ongeloofelijk
0,0,0
Re: Ford TW 25
wat dacht je van een fendt

40 km/h , standaard luchtgeveerde stoel, 4x4 automatiek +
diff, genoeg versnellingen, vloeistofkoppeling

een echte europeaan, das wat anders dan die vuile johnnys

vergelijkbaar in zijn soort : case 1455

dat waren nog eens tractors
0,0,0
Re: Ford TW 25
een kleine reactie
0,0,0
Re: Ford TW 25
Nu begin je wel over iets anders, ik had het over snelheid
en handigheid. Ik ben geen Ford-fan, toch niet van die oude.
Wel Case-fan , dus mij ga je niets slecht horen zeggen over
Case. Maar qua snelheid en handigheid zijn de Amerikaanders
uit de jaren 70 en 80 allemaal gelijk. De eerste Magnums
liepen ook maar 37 km/h.(BJ 1989-1995) Die vergelijking met
Fendt slaat nergens op. Die vergelijk je inderdaad beter met
een 1455 XLA (trouwens een van de beste tractoren ooit
gemaakt).
0,0,0
Re: Ford TW 25
Over die zogenaamde "vloeistofkoppeling" : Wij hebben ooit 1
Case IH 1455 XLA verkocht met vloeistofkoppeling, aan een
klant die al een 1455 had zonder vloeistofkoppeling. Binnen
de maand hebben we ze er mogen uithalen omdat die tractor
niets trok in vergelijking met zijn eerste. Het is heel
handig om mee te rijden maar het PK-verlies is ook groot.
Vraag maar na waar "TURBOMATIK E" voor staat bij Fendt. Bij
die trekkers kon je de vloeistofkoppeling blokkeren zodat
die harder trok.
0,0,0
Re: Ford TW 25
weet ik wel dat ik die types niet kan vergelijken maar den
gang zit er toch weer in he

ik peins wel dat ge weet waar dieen 612 staat

dolle fun

jan
0,0,0
Re: Ford TW 25
reactie was bedoeld op James zijn commentaar, niet op de
uwe.
0,0,0
Re: Ford TW 25
Ik ben ook absoluut geen Fendt fan (geen Vario fan dus)
maar de 600 serie was toch echt wel een van de betere
trekkers uit die tijd.

De turbomatic E was geen vloeistofkoppeling, maar een
koppelomvormer met blokkeerinrichting. In principe kon je
met een E in de zesde optrekken, waarmee de koppelomvormer
de motor op zo'n 1800 toeren laat draaien en dan langzaam
oploopt tot 2100 toeren, totdat de uitgaande as van
koppelomvormer naar transmissie 1700 tpm had bereikt, dan
werd de koppelomvormer door een mechanische koppeling
geblokkeerd. Het was op zich een mooi systeem, hoewel er
hier bij mij in de buurt ooit eens een loonwerker met een
Fendt 612 E van rond de 130-140 pk de Veenhuis silagewagen
de bult niet op kreeg. De buurman van diegene waar ze bezig
waren, blufte dat zijn 140 pk Ursus 214 hem er wel op kreeg.
De Ursus werd gehaald, en ja hoor, met een goede aanloop
kreeg de ursus de wagen er wel achteruit tegenop. (Afgang
natuurlijk.. Ha, Ha. gelukkig kon men er later zelf ook om
lachen)

De turbomatic aarzelt te lang, als de trekker plotseling
tegen de bult op gaat, moet de turbomatic eerst nog de
oliestroom op gang brengen, en verliest te veel kracht en
snelheid bij deze sterk toenemende belasting. Sommige mensen
zweren bij een vloeistofkoppeling of koppelomvormer, anderen
spugen erop. Alles heeft zijn voor- en nadelen.
0,0,0
Re: Ford TW 25
Oh ja, James:

Een 612 had echt niet zoveel versnellingen in het
veldwerkgebied: 12 versnellingen voor veldwerk en transport,
de rest is kruip, en mag volgens de sticker in de cabine
niet voor trekwerk gebruikt worden.
0,0,0
Re: Ford TW 25
Om nog even terug te komen op de eigenschappen van een TW...
Wij hebben een TW-35 uit 1989 en dat beest dat sleurt!! Die
186 pk houd je ni zomaar tegen hoor.
En qua handigheid, ik vind hem zeer handig voor zo'n lange
trekker. Ik heb niks last met het draaien op de kopakkers.
Ik kan ermee lezen en schrijven. Draait trouwens veel korter
dan een fendt (maar ja dat is algemeen geweten hé).
En het moeilijk schakelen....tja dat kon misschien wel wat
beter. Maar 2x ontkoppelen?? Het opschakelen lukt vanzelf
(ge moet er gewoon mee kunnen rijden) en het terugschakelen
lukt ook (gewoon zonder te koppelen terug schakelen, lukt
heel goed).
0,0,0
Re: Ford TW 25
Goed zo!!

Jij bent een echte machinist.!!
Al dat gezeik over dat schakelen komt toch uit de mond van
diegenen die zelf geen gevoel voor versnellingsbakken
hebben.
0,0,0
Re: Ford TW 25
de klotigste trekkers die ford ooit gemaakt heeft .als ge
ermee stopt ist nog nie zeker da ge ze terug vites krijgt.
da si zo mee alle modelle van ford 2000 tot tw 35 .het iswel
heel straf da ford en fiat(die nooit een rijbare
versnellingsbak gemaakt hebben) nu al jaren een full
powershift hebben vanaf 100 pk (of toch 6 traps) maar het is
nog gene duitse kwaliteit he
0,0,0
Re: Ford TW 25
DEN TW EN DE 30 SERIE WERDEN DIE NIET IN ANTWERPEN GEMAAKT
0,0,0
Re: Ford TW 25
Hela, ge zegt zelf: 'Het LUKT om op te schakelen'. Dus je
verraad jezelf hé, ik kan daar ook mee rijden maar ik vind
da gewoon brol, 't is toch wel erg dat die andere merken
goed kunnen schakelen en tw niet. Als je anders gewoon bent
en je moet ne helen dag met azoon kot rijden dan ben je
content dat de nachtmerrie voorbij is! Ik zou wel eens
willen weten waarvoor jezelf kiest als we je de keus geven
tussen zo'n blok ijzer en nen goeien tractor (zelfde
leeftijd zelfde pk). Voor mij zou de keus rap gemaakt zijn!
:-D
0,0,0
Re: Ford TW 25
duitse kwaliteit... 't is daarmee da de Duitserkes nog nie
eens zelf ne fatsoenlijke powershift ineen kunnen steken
(zowel Fendt als Deutz zijn hem moeten gaan halen bij ZF)
0,0,0
Re: Ford TW 25
De powershift in de Maxxum is niet kapot te krijgen en
Duits. Trouwens ZF is ook duits (ZF : Zahnradfabrik
Frederichshaven). Enkel de Amerikanen komen in de buurt van
de Duiters op gebied van kwaliteit. Maar zeker de Engelsen
of Italianen niet.
0,0,0
Re: Ford TW 25
Powershift van een maxxum is misschien niet kapot te
krijgen, maar het schakelt ook voor geen meter. Als je
overschakeld schud je de hele cabine door. Onder vollast
gaat het nog wel. Qua trekkracht is een maxxum wel beter dan
een fendt of deutz.
0,0,0
Re: Ford TW 25
ooit al eens de 55 serie van john deere getest? da zijn
tenminste sleurbakken en kan je vergelijken met zo'n ouwe tw
denk ik. Traag wel -32per uur- maar zeker!!!!
0,0,0
Re: Ford TW 25
De fijnste trekker ooit gemaakt (tot nu toe) de Fendt
500-serie 6-cilinder. Alleen dieje vitessebak heej. Ge moet
een kwartier wachten voordat iej zunne volgende
powershift-trap pakt.

Groeten, een echte Deutz-fan, maar aan Fendt kunne we helaas
nie tippen, alleen de prijs dan en pwershift dan
0,0,0
Re: Ford TW 25
meneer ierboven, als ge een kwartier moe wachten is der toch
iets mis met diene turboshift wi!
mo, idd de 500 serie is den beste trekker die bestaat, zelf
zetor kan der niet an tippen, takkoord, tskeelt nie veel
motoch!!!
greetzzz ro
0,0,0
Re: Ford TW 25
Zeg jongens ik weet niet welke trekkers jullie allemaal nog
meer bedoelen maar een aantal Amerikanen waren hun tijd dus
echt wel veel verd vooruit als hier de europeanen waren hoor
in de tot de begin jaren 70. Tot die tijd waren de
Amerikaanse trekkers gewoon de beste en de meest modernste
trekkers die er waren. Ook op het gebied van snelheid waren
ze de beste. Farmall had in 1963 de Farmall 706 en 806
uitgebracht, die trekkers hadden 15 versnellingen vooruit!!!
ze hadden een 5 bak met een laag-midden-hoog bak erop.
Snelheid hadden ze absoluut wel want ze liepen dik 40km/h.
Andere Amerikaanse merken die in die tijd modern waren
waren: Case, Oliver, Allis-Chalmers en Ford. Heel veel
uitvindingen op trekkers komen wel van Amerikaanse trekker
fabrikanten af he zoals, powershift, hoog-laag
versnellingen, de turbo, mechanische breedte stellingen van
achterwielen en noem maar op.
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.201sec