FarmPhoto.com - Photos. The international farming language.
T3RRA Cutta
Thread #149631 / / Total number of messages: 6 / Thread View Count: 711 / Add thread to favorites:
admd 149631 383 TM 190 either
TM 190
New Holland TM 190 fra Rønbjerg Maskinstation på arbejde

New Holland TM 190 from Rønbjerg Maskinstation on work
0,0,0
Re: TM 190
er det en fræse der sidder bag på?
0,0,0
Re: TM 190
Hey Mads....

Flotte billeder!
Men husk..:

Rigtige mænd kører med trinløs :-D

Simon B. Hansen
0,0,0
Re: TM 190
Hej!

Er I glad for TM 190 eren, jeg har selv en med 500 timer på
bagen, den er chippet og yder 220 hk på ptoén uden
powerboost, ingen problemer overhovedet.

Ps. Simon, hvad har i byttet Tmèrne til?

JH.
0,0,0
Re: TM 190
hej flot billede.
jeg har også kørt i tm'eren men jeg kør nu i en jd 7920 og
der er en himmel til forskel, trinløst gear er en guds gave
0,0,0
Re: TM 190
Til JH:

De to TM'ere er blevet byttet til to Steyr TVT190
(NH-udgaven)... De kom lige efter nytår, så det er begrænset
hvor meget de har kørt, men den ene har kørt en del med en
6-furet Kverneland risteplov og driftslederen var i hvert
fald meget begejstret for den - både mht den trinløse
transmission, men i særdeleshed også den betydelig bedre
trækevne end TM190'erne kunne præstere (de var ikke chippet
og så snart det ikke kunne lade sig gøre at få boosteren
koblet ind var de ikke meget værd....)

Desuden regnede de ud, at traktoren de førtste 11 timer med
ploven havde brugt godt og vel 200 liter dielsel - og det
var med en hastighed på cruise-controlleren på godt 9 km/t
og ploven helt ude på 20" !

Jeg er selv pt værnepligtig og har ikke arbejdet på
maskinstationen siden oktober, men jeg skal tilbage her til
1. april, og jeg regner med at blive nogenlunde fast
chauffør på den anden TVT'er, som også er monteret med
front-pto til skårlæggersættet. Derudover kører jeg også
med en BB980 presser, så det bliver spændende at se, hvor
meget den kan følge TM'eren med disse to pto-maskiner, da
TM'eren jo trods alt gik på 230 hk når pto'en blev brugt -
TVT'en har jo "kun" de 190 hele tiden....

Indtil nu er der vist kun nogle få, men dog væsentlige
kritikpunkter mht TVT'erne - en noget mindre kabine end
TM'eren, en lille/lav bagrude, hvor man kigger lige ind i en
forholdsvis stor viskermotor, når man f.eks. skal kigge op i
en frakørselsvogn, samt et relativt højt støjniveau, når
motoren går med fulde omdr.
Sidst, men ikke mindst er TVT'erne meget ringe til at dreje,
men her er vi jo så også blevet vant til SuperSteer, som jo
nok trods alt har gjort noget, selvom det var begrænset pga.
front-pto'en på den ene TM'er.


PS. Alternativet til TVT'erne var enten Fendt 818/920, eller
2 stk. JD 7920, hvilket bestemt ikke ville have været
ringere...

Ja det blev en lang smøre, men det kan være svært at fatte
sig i korthed :-[

Mvh
Simon B. Hansen
Gammelgård Maskinstation
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.079sec