FarmPhoto.com - Photos 4 farmers.
T3RRA Cutta
Thread #153537 / / Total number of messages: 105 / Thread View Count: 8777 / Add thread to favorites:
[1][2][3... [5] (page 1 of 5)
jurnFendt 153537 382 big DANGER bleu either
big DANGER bleu
hier de fameuse big bold bleu of tg serie van Druelle uit
Proven op de trekker trek in wijtschate , dat de nieuwe nh's
lelijk zijn is een feit maar dat ze nog gevaarlijk zijn op
de kooop toe is nu ook wel een feit. een chauffeur was
enkele maanden geleden op weg met deze nieuwe tg aan 50 km/u
tot plots een plong kapot ging van de rem gevolg alle 4 de
wielen in en frctie van een seconde blok toe de trekker
stond vrijwel onmiddelijk stil (doordat de kar mee remt) de
man belande dwars door de voorruit en lag enige tijd in
coma. dit verhaal hoorde ik gisteren zeggen kheb het na
gegaan en het blijkt idd waar gebeurt te zijn. aan alle nh
gastjes hier leg feiten als deze maar eens uit :-P
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Had met een Fendt of je Ford ook kunnen gebeuren. Ga nou
niet een nieuwe colorwar gezeik starten Jurgen :-\. Je moet
beter weten.
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Volgens mij zit er tegenwoordig een heupgordel in een
trekker had hij die maar moeten gebruiken,ben het ook
helemaal eens met Arcane kan bij elk merk gebeuren.
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Goei remmen. :-P

Klinkt mij erg als een "broodje aap" verhaal.

Je moet de benodigde remvertraging maar eens doorberekenen.
Bij welke vertraging knalt de bestuurder over het stuur door
de voorruit? Volgens mij zit je dan een flink eind richting
botsing leuke boom. :-\
0,0,0
Re: big DANGER bleu
dat stomme geouwehoer van die kinderen heeft ze tijd wel een
beetje gehad dacht ik.
0,0,0
Re: big DANGER bleu
heb je gelijk in alex en zoiets kan bij iedereen gebeuren
kheb er trouwes nog niets van vernomen van de magnums en die
zijn identiek hetzelde dus de kans is wel heel klein e
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Hallo mensen

Kan iemand mij vertellen wat een plong is?

Met vriendelijke groet Jan
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Dat verhaal lijkt mij onzin.

Als die trekker heel hard remde stond ie nog steeds niet
meteen stil. Trekkerbanden hebben niet zoveel grip op een
verharde weg.

Als die trekker wel heel snel heeft gestopt (zoals tegen een
muur aanrijden) dan zou de bestuurder tegen het stuur
aanknallen, en dat zal best pijn doen maar hij gaat nooit
door het voorraam...

Die trekker ging voluit vooruit, kunnen die remmen meer dan
200pk meteen overmachtingen? Gewicht van de combinatie heeft
ook momentum.
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Ik denk dat als je vast op de rem trapt dat alles gewoon
gaat slippen, zoals vliegendehollander al zegt hebben
trekker banden niet te veel grip op de weg.

Hier in Zevenaar reed vorig jaar ook iemand met 40 km/h zijn
klepelmaaier vast onder het viaduct.. Die trekker hoefde
niet eens te remmen maar stond gelijk stil. Alle onderdelen
van die trekker lagen in een straal van 5meter en die man op
10 meter van de trekker. En die knalde wel dwars door de
vooruit :-\.. Hij heeft het voor zo ver ik weet wel
overleeft en dan heeft ie geluk gehad...:-[
Misschien kun je ook maar beter door de vooruit vliegen dan
achter je stuur blijven hangen :-\... Maar het lijkt met
allebei niet fijn :-)
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Ik heb met een Tg 285 gereden maar Ik meen toch echt dat
die 40 ging en geen 50...? :-\

En ja da hedde van da frotspul! Ik zeg ma zo koop een
fatsoenlijke trekker WANT VOOR WAT HOORD WAT :-D

Vincent
0,0,0
Re: big DANGER bleu
ik ben niet zo voor nh, maar ik denk dat je dat met een
andere trekker ook wel zou vorengat hebben, ik weet nog geen
enkele trekker rijden die nog aan niets broblemen hebben
gehad.
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Jurgen,

Ik zou er niet van staan te kijken als de remsystemen van
AGCO en CNH uit dezelfde fabriek komen. :-D :-D (Bosch en
Parker zijn hele grote toeleveranciers)

En bij wie heb je het nagevraagd? Bij je vriendjes? En die
zeiden stikkend van de lach:"Ja Jurgen! Dat is waar!
pfffpff." En tegen elkaar als jij weg was: "Yes, hij trapt
er alweer in! Hahaha."

Of heb je een krant of een opinietijdschrift gebeld? Die
antwoordden: "Ja, dat stond in ons aprilnummer van vorig
jaar."

Als zo´n trekker echt zo goed remt als jij zegt dan had je
heel veel ongelukken van auto´s die eruit geremd waren door
een landbouwtrekker.

Nog enkele van deze acties en dan wordt je echt door NIEMAND
meer serieus genomen.
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Een loonwerker in de buurt reed met zijn JD en Aalton het
rondpunt op. Opeens kon hij niet meer remmen en sturen met
als gevolge recht tegen een verlichtingspaal langs de
buitenkant van het rondpunt. De oorzaak was een losgekomen
olieleiding. Dan heb ik nog liever dat als er iets foutgaat
dat de remmen automatisch blokkeren...
Vincent zit hiet te zeggen dat de remmen van Agco beter zijn
maar ik ben er bijna 90% zeker van dat het dezelfde zijn als
bij CNH!!

Een "plong" is een "smeltveiligheid"
0,0,0
Re: big DANGER bleu
loonwerker hier in de buurt is met zijn 514 ook eens op een
paal ven de spoorweg geknalt aan 50km/u omdat zijn remmen
niet meer werkte. maarja dat is een van de weinige zwakke
punten aan de 500 serie van fendt die remmen.
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Een zwak punt die grote gevolgen kan hebben...
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Gerard wie doet die heupgordel nou op..? boven dien knal je
dan vol met je hoofd op het stuur als je hem om zouw
hebbe...
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Gerard wie doet die heupgordel nou op..? boven dien knal je
dan vol met je hoofd op het stuur als je hem om zouw
hebbe...
0,0,0
Re: big DANGER bleu
ja, maar daarom hangt onze fendt altijd aan de brimont omdat
die kar heel goed freint en de tractor eigenlijk niet meer
moet remmen.
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Als ik met de caterpillar verreiker rij, dan doe ik altijd
mijn gordel aan, want de afgrond is niet ver bij die
cabine...
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Wat voor werk doe je dan met die verreiker millecamps?
0,0,0
Re: big DANGER bleu
De algemene landbouwwerkjes hé:
-Mesten
-Aardappelen verhandelen
-Stro verhandelen
-Silo's aanrijden en nivleren tijdens het maïsseizoen
-Hoogtewerken zoals lampen vervangen
-...

Die machine kan rap optrekken, heeft ongeloofelijke remmen
en draait kort. Als je bijna altijd met een open deur rijd,
dan is het wel veilig met de gordel aan anders zou je er wel
eens kunnen uitrollen...
Op de foto is de deur gesloten omdat we anders 2cm te breed
zijn om door het deurgat te kunnen...
0,0,0
Re: big DANGER bleu
die loonwerker met een 514 ofzo die op een spoorwegpaal
gereien is ik denk dat die spoorweg die bij mijwas omda ier
bij mij eefter ne keer ne fendt met een silagekarre vol gras
ten de bareele gereien oorzaak: remmen niet werkend!
zou het kunnee koen da dat bij mij was welke loonwerker was
dat dan ? was dat soms niet Hoerens of Oerens met al zen
fendten???
0,0,0
Re: big DANGER bleu
dan vind ik het ook vrij normaal dat je hem omdoet ja maar
als je met een trekker op de weg rijd... ik denk dat bijna
niemand hem dan omdoet!
0,0,0
Re: big DANGER bleu
Ik zie toch wel dat ze in de mx magnums standaard voorzien
zijn.
0,0,0
Re: big DANGER bleu
ja tim het was hoerens, ma kwist nie dat da bij u was da da
gebeurd was.
0,0,0
Loading Message List
[1][2][3... [5] (page 1 of 5)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.147sec