FarmPhoto.com - Photos. The international farming language.
T3RRA Cutta
Thread #157243 / / Total number of messages: 29 / Thread View Count: 2430 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Peet 157243 309 8520 either
8520
John deere 8520
foto gemaakt bij belmatrade in erps-kwerps.

Nog effe vraagje: klopt het dat deze trekker 325 Pk heeft ?
0,0,0
Re: 8520
pic 2
0,0,0
Re: 8520
pic3
0,0,0
Re: 8520
pic4
0,0,0
Re: 8520
ja toch zalige trekker e:-P
0,0,0
Re: 8520
tja ik zou er ander velgen onder leggen
0,0,0
Re: 8520
nee deze is 255 pk. ISO
0,0,0
Re: 8520
das ook ne 8520 maar let vooral op die zalige wielkes:-P
0,0,0
Re: 8520
Die schone bandekes zullen niet lang meegaan als deze 8520
veel op de baan moet (zoals ik veronderstel met zo'n ton
erachter)...
0,0,0
Re: 8520
als die vent nu geern breede banden zien en der graag me
langs de bane rijd moet em da weten maar tis toch wel dom wi
:-\
0,0,0
Re: 8520
Het zijn de enige banden van die soort in België. Door die
banden is dat bedrijf al vaak in de boekskes gekomen
(landbouwleven,...) en ik denk dat het vooral daarom draait!
0,0,0
Re: 8520
een 8520 heeft 255 aftakas PK, en 285-300 PK op de motor
0,0,0
Re: 8520
Als er bijvoorbeeld CS 130 of TM 150 op de motorkap staat,
is dat dan de pk's van de motor of van aan de aftakas?
Zetten alle merken de zelfde type pk's op de motorkap?
0,0,0
Re: 8520
Volgens mij is het dan vaak aan de aftakas. Ik rijd normaal
op n New Holland M160 en die heeft aan de aftakas een
170pk..
Nee niet alle merken doen dat maar vaak is er aan de type
aanduiding wel ongeveer te zien hoe veel pk's de trekkers
hebben, maar dus niet altijd..
0,0,0
Re: 8520
Bij NH en Case en alle andere merken met het aantal pk op de
kap is dat altijd aan de motor.
0,0,0
Re: 8520
Weer wat geleerd :-D
Maar aan de motor is toch zonder alles dr op en dr aan??
Hoe kan het dan dat het aantal pk's aan de aftakas vaak
hoger ligt??
Dat zou dan toch lager moeten zijn of ben ik nou in de war??
(tis weekend he... :-P)
0,0,0
Re: 8520
Siete,

Ooit van het mannetje met sleuteltje 10 gehoord?

Is een broertje van het zandmannetje.

Het zandmannetje strooit zand in je ogen zodat je slaapt en
het sleutelmannetje schroeft de brandstofpomp omhoog voor
meer KW´s
0,0,0
Re: 8520
En er is ook nog verschil tussen nominaal vermogen en
maximaal vermogen en er zijn verschillende normen zoals ISO
of ECE R24.
0,0,0
Re: 8520
Ja Frank die ken ik wel..
Goeie vent ;-)
Maar Frederik zegt dat die type aanduidingen de pk's aan de
motor zijn. Das als k t goed heb zonder alles dr op en dr
aan.
Dan mijn voorbeeldje:
Ik werk op n New Holland M160, dat zou dus 160 pk aan de
motor zijn. Als je dan alles er bij doet zou je behoorlijk
lager moeten uitkomen. Deze trekker is niet opgedraaid ofzo
maar haalt toch 170pk op de aftakas.
Ik probeer hier niet te zeggen dat hij fout zit met zijn
bewering ofzo maar ben wel nieuwsgierig naar een uitleg..
:-)
0,0,0
Re: 8520
Siete,

De uitleg kan variëren van kapotte waterrem, Siete is wat
wijsgemaakt, toch opgeschroefd door dealer, niet orginele
motor/brandstofpomp/turbo, foutje fabriek, zondagstrekker.

Verzin er zelf nog maar een paar.
0,0,0
Re: 8520
haha Dan denk ik dat de versie van toch stiekem opgevoerd
het beste past in mijn geval.. Zn pk's heeft die wel want
hij doet beslist niet onder voor de JD's bij ons van
vergelijkbare pk's of zelf's zwaarder.. :-)
0,0,0
Re: 8520
m160 is 160 pk aan de motor,

aftakas pk's zijn een stuk minder, denk dat je er dan nog
135 overhoud ofzo.
0,0,0
Re: 8520
hij zal meer dan stiekem opgevoerd zijn want om over de 180
pk op de motor te hebben je hebt zelfs nog meer nodig voor
170 op de aftakas moet je een grotere turbo steken...
0,0,0
Re: 8520
Dus moest ik een CS 130 aan de testbank leggen dan zou hij
ongeveer 95-110 pk aanduiden? Maar zijn er ook merken die de
aftakaspk's op de motorkap zetten, want die trekkers kun je
dan moeilijk met elkaar vergelijken.
0,0,0
Re: 8520
Ik heb deze trekker voorig jaar pas als vaste trekker
gekregen hoor maar hij heeft wel altijd zwaar aftakaswerk
gedaan en ploegen en dozeren/kilveren enzo dus hij is goed
gebruikt. Ik weet zeker dat ALS hij opgevoerd is dit alleen
maar aan de brandstofpomp is gedaan en verder geen gekloot
met turbo's of weet ik t wat veranderd. Hij wordt elk jaar
voor zo'n New Holland test gehouden en daar kwam toch echt
170pk uit voor de waterrem...
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.165sec