FarmPhoto.com - Photos. The international farming language.
T3RRA Cutta
Thread #163139 / / Total number of messages: 15 / Thread View Count: 1334 / Add thread to favorites:
RV4444 163139 49 load report either
load report
load report
0,0,0
Re: load report
wat een vage tekening.. Volgens mij moet die groene pijl bij
het achterwiel toch echt naar onderen wijzen....
0,0,0
Re: load report
Toch niet, hoe kan het krachtenstelsel anders in evenwicht
zijn? (resultante = 0)
0,0,0
Re: load report
ik snap d'r geen hol van...
0,0,0
Re: load report
tis vrij logies.....hij proeert een evenwicht in krachten te
laten zien ...als die er net zou zijn zou er iets bezwijken
aan de wagen of dissel d8 ik toch...natuurkunde..leuk he:-P
0,0,0
Re: load report
Dan moet de groene krach dus een reactie kracht zijn. Als je
de rode kracht zou ontbinden dan zou die groene pijl de
andere kant op wijzen
0,0,0
Re: load report
what is "tourette ou selette"?
0,0,0
Re: load report
arno hoe bedoel je je moet ook rekening houden met kr8 maal
arm...de last zit niet direct boven de as in de onderste
situatie dat veroorzaakt een reactie kracht in de trekhaak
0,0,0
Re: load report
Volgens mij hebben hier een paar mensen werktuigbouwkunde
gedaan...
0,0,0
Re: load report
is een goede opleiding voor boeren, worden ze onafhankelijk
van. Trouwens in de natuurkunde lessen op school krijg je
ook zoiets....
0,0,0
Re: load report
neej niet eens werktuigenbouwkunde..dit is gewoon
natuurkunde op het zogenaamde vmbo niveau 4
0,0,0
Re: load report
Welke HAVO klas??
0,0,0
Re: load report
sjoerd komt van havo?
0,0,0
Re: load report
Welnee, dat lijkt alleen maar... zit in HAVO 5 volgend jaar
naar HAS.
0,0,0
Re: load report
De rode kracht is de kracht afkomstig van de belasting op de
wagen. In het eerste geval wordt de volledige last gedragen
door de as van de wagen. De blauwe kracht stelt dus de
reactiekracht voor die de as moet bieden om de massa op de
wagen te dragen.

In het 2de geval zit het scharnierpunt voor de as en wordt
de belasting op de wagen deels gedragen door de as en de
trekhaak van de tractor. Vandaar de groene en blauwe
reactiekrachten die gelijk zijn van grootte, maar
tegengesteld van zin aan de krachten die men bekomt na
ontbinding van de belasting op de wagen.

Hij wil dus aantonen dat men de oplegdruk op de trekhaak kan
verhogen door het draaipunt van de wagen verder naar voor te
leggen.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.103sec