FarmPhoto.com - Photos 4 farmers.
T3RRA Cutta
Thread #174505 / / Total number of messages: 39 / Thread View Count: 4453 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
william2 174505 381 Case 621 B laadschop either
Case 621 B laadschop
vanaf vandaag hebben we een Case 621B laadschop op demo niet
zo sterk als onze 721 maar fijn om mee te rijden. hier z'n
eerste baantje stro laden voor een aardbeien teler met klem
(merk onbekend iemand een idee:-\)
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
hier uit de loods aan het draaien met 6 pakken stro in de
klem :-P:-P:-D:-D
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
close up van de klem met 3 pakken erin
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
manouvreren in de loods
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
Dikke Cat lust die rotte Case rauw :-P
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
lekkere vergelijking ja een cat 950 is wel ff een dotje
groter als die case. maar de case kan em wel aan hoor :-D
:-D
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
Hier dit zijn pas beren van Shovels. Nederlandse kracht ,
niet kapot te krijge!! ;-)
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
Gooi m in een autopers en kapot istie. :}
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
LiebHerr Power!! Da's pas degelijk spul. Lekker alles op de
pook en een John Deere motor erin hè!! :-D
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
O&K en FH véél beter
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
whahahahahaha, hoor hem daar!

wij hebben een FH EX 165 mobile kraan, bevalt goed, maar
daarvoor 2 O&K's, en die Oud & Krom kranen waren altijd
kapot..
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
dit is een zinlose discussie want iedereen weet dat atlas
gewoon de beste is !!!! :-)
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
Atlas kranen zijn niet om mee te graven, die zijn niet
'lenig' genoeg volgens onze machinisten.
Trouwens, 1 van onze O&K's was ooit té lenig, die kon met de
bak zijn eigen voorruit van de cabine eruit tikken.. Later
bleek dat de positie van de cilinder gewoon fout stond :-\
beetje dom van zo'n fabriek..
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
ik dacht dat we hier bezig waren over bulldozers????? maar
Volvo kan mij ook wel bekoren ;-)
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
Ja Volvo's zijn nog de beste vind ik, maarja, een Volvo lag
niet in onze prijsklasse :-[
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
John-Deere motor, ze zullen best goed zijn. Maar dr kan niks
tegen een degelijke zware DAF motor op. Klinken nog lekker
apart ook die ouwere DAF motoren.
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
welke DAF motoren bedoel je dan?? zo'n 575?? Wij hebben nog
3 regenmotoren in het gebruik, zelf gebouwt, die hebben
alledrie een oude DAF motor erop liggen, ze zijn minstens
20/25 jaar oud. Klinken nog best tof!
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
Werklust gebruikt DAF motoren ;-) Daar doelde ik ook op he.
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
bah, de enige goede Daf motoren liggen in Vervaet machines
:-D werklust is ook wel goed, maar lastig in onderhoud,
gister hebben we er nog eentje op ons bedrijf gehad met klem
eraan voor het balen laden. onze Liebherr was al hele dag
bezig en onze Furukawa heeft geen snelwissel.
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
Waar ik nu heel de tijd (behalve op donderdag) de hele week
stage loop. Hebben ze ook 2 Werklust shovels, das bij een
redelijke grote aannemer in de GWW sector. Een WG18 van 1987
en een WG35 B van 1995. Ding mankeren bijna nooit iets. Die
18 heeft al 18000 uur gedraaid en de motor is nog steeds
perfect. Binnekort zal er waarschijnlijk ook eentje naar een
groot werk van ze in Arnhem gaan. Zijn ze (en ik ook) bezig
bij het centraal station. Bij 2 van die enorme hoge
kantoorpanden van Essent. Nieuwe parkeer garage gebouwd
(door een andere aannemer) en daar moet nog een brug gemaakt
worden die van het parkeer dek van komt.
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
Toen we hem vorig jaar op proef hadden (type nummer weet ik
niet meer, was 14 tons iniedergeval ) toen kregen we de
motorkap niet eens kopen, je moest die zware kap op
gestrekte arm openen omdat je niet goed erbij kon komen.. mr
dat zijn opzich maar kleine puntjes. We waren alleen niet zo
gecharmeerd van die paralellogram kiepsystemen.
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
14tons. Dat is het eigengewicht he? Dan is het
waarschijnlijk een 35 geweest. Want ik weet wel dat de WG35
rond de 14/ 15 ton zit aan eigen gewicht. De WG18 zit op
ruim 10 bijna 11ton aan eigengewicht. Ja die motorkappen
zijn echt helemaal zwaar gemaakt ja. Compleet van staal ook
en die schuiven naar achteren toe dacht ik over een
glijrails heen. Nou moet ik wel zeggen dat ik de nieuwe
Werklust's niet mooi meer vind hoor. Het model niet en de
kleurstelling ook niet + dat er veel te veel kunststof en
plastic aan zit zoals motorkap en al die zooi.
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
nou, heb je die nieuwe Liebherr wel eens kekeken?? (zo'n als
wij ook hebben) de hele achterkant is 1 grote polyester kap,
met een paar dikke gasveren eronder, als je het handvat
achter het knopje induwt schiet die kap meteen omhoog en kun
je overal heel makkelijk bvij, het motorblok ligt er schuin
in achter.
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
Ja dat is allemaal wel makkelijk als de kap zo omhoog gaat.
Maar voor mn eigen vind ik dat een shovel zwaar en robuust
moet zijn en dat er geen plastic of polyester rommel aan
moet zitten. Een stalen motorkap en gril is ook veel
robuuster en degelijker dat tegen een stootje kan. Maar toch
als ik hier die Werklust's eens in de werkplek zag staan met
de kap open , schuift die kap toch een heel eind naar
achteren toe en is heel het blok toch best goed bereikbaar
overal.
0,0,0
Re: Case 621 B laadschop
dat polyester enzo speelt geen rol die brede
contragegewichten dat is klote als je ff nie oplet bij een
stevige paal of sleufsilo dan hang je d'r mee achter en dan
is het weer huilen want dat geeft grote schade. ff terug
komen over de O&K machines wij hebben bij ons op het bedrijf
3 O&K's en 2 atlassen (Vandaag een nieuwe 1505 binnen
gekregen) de O&K's waren/zijn veel meer bij de tijd als de
atlassen die nu pas alles electronisch aangestuurd hebben
terwijl O&K dat al een jaar of tien heeft. ze lekken wel wat
sneller als een ander merk kraan maar ze draaien veel
plezierig (deze mening wordt door bijna alle
kraanmachinisten bij ons gedeeld) nu O&K is veranderd in NH
construction equipment is er bij velen het vertrouwen weg in
dit merk en word er massaal overgestapt op hitachi (bij ons
in de buurt dan) was het na Fiat hitachi nog fiat kobelco
die er werd aangekocht nu koopt bijna iedereen die een merk
heeft dat nu is ondergebracht bij NH allemaal een hitachi
machine toch zonde want bij O&K verdwijnt er nu in een keer
125 nostalgie :-\
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.179sec