FarmPhoto.com - Farming like you've never seen it before.
T3RRA Cutta
Thread #197118 / / Total number of messages: 35 / Thread View Count: 3768 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Barenstark 197118 111 Het verhaal van de Super 2500TVL either
Het verhaal van de Super 2500TVL
Ik heb al ondervonden en gelezen dat de mensen de verhalen
van Schlüterke en mij graag lezen.Een paar maanden geleden
vertelde Schlüterk dees verhaal aan mij en ik zal dit dan
maar op Farmphoto zetten.

Tis wel nie zo lang maar toch wel mooi om lezen.

Der was eens ne boer of loonwerker die een Super 2500TVL had
en ook een JD van 200pk.Hij ploegde altijd met zijn JD, het
was een 5schaar.Hij vertelde als het met mijn JD van 200pk
niet gaat dan hang ik hem aan mijn locomotief.Als het
hiermee niet gaat dan gaat het gewoon weg met geen enkele
trekker!En de mensen vroegen zich af wat die locomotief wel
zou zijn.De boer of loonwerker zei Schlüter Super2500TVL,
als je het hiermee niet kunt dan gaat het gewoon weg niet!!


De meeste zullen miss nie geloven maar dat was toch wat die
man zei

groeten barenstark,
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
Een nog ander verhaal gaat over een Schlüter Super 1500TVL
zoals deze hierboven.

Een loonwerker uit nederland reed met een JD6920.Met die
trekker trok hij een 4schaar ploeg voort.Bereikbaar bleek
die JD6920 niet zo goed te zijn wnat de hef brak al en dus
heeft het niet zo lang geduurd.Die man wou zijn JD weg en
wat kocht hij hem dan een 10 a 20jaar ouder Schlüter Super
1500tvl.

Wat ik hierbij nog vergat te vertellen was dat hij vroeger
nog met een Super 1500TVL had gereden maar omdat hij niet
modern genoegt meer was heeft hij die weg gedaan en een jd
in de plek gekocht.Die jd heeft hij dus buiten gesmeten en
zich terug een Schluter gekocht wat ana toon dat oude liefde
niet roest.Met die schluter rijd hij nu waarschijnelijk nog
altijd en heeft er nog geen problemen mee gehad.

groeten barenstark
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
weer een voorbeeld dat die 20 serie van jd niet deugd. als
die hef al met een 4 schaar breekt aan een trekker van 160?
pk dan is het ver gekomen:-\
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
zeg da wel koen, moet ma een slabbe schotelvodde zijn he :-D
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
schone verhaalkes simon
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
merci maarten :-D
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
Mooie verhaaltjes inderdaad, maar je moet niet alles geloven
wat andere mensen vertellen. Er wordt zo veel geouwehoerd
over dit soort dingen en elke keer als het verhaal weer
doorverteld wordt, wordt het weer aangedikt. Zo kan een
verhaal over een losgeschoten borgpen, na een tijdje
verworden zijn tot een trekker waarvan de hef afgebroken
is....

Ik zeg niet dat het niet waar is, maar ik zie het liever
zelf. En iemand die fanaat is van een bepaald merk, kan van
dergelijke verhalen natuurlijk geen genoeg krijgen, daarom
wordt er ook zoveel rondgeluld.
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
ik vind idd ook dat je die ''verhaaltjes'' wel erg snel
gelooft barenstark... wij hebben ook zo,n gigant van een
schluter op proef gehad vroeger, voor diepploegen
voornamelijk... zo,n ding is veels te groot voor de
werkzaamheden van tegenwoordig... wat we toen deden met een
trekker van 250 pk gebeurt nu met een trekker van 180...die
doet het ook goed! nu zou je behoorlijk ongelukkig zijn met
zo,n trekker als je het mij vraagt.... zo,n groot ding is
gewoon niet multifunctioneel... je kunt hem moeilijk voor
een silagekieper zetten of voor een dumper in de
bouw...veels te groot! en maaien of zodebemesten
bijvoorbeeld ook niet, veels te veel eigengewicht+ dat de
boeren het waarschijnlijk veels te groot vinden voor het
oog.. als je nu nog met zo,n trekker wilt kunnen rijden moet
je genoeg werk hebben zoals diepploegen en kilveren enz enz.

hier is dat niet meer haalbaar met de prijzen die nu gelden
in de loonwerk wereld... en een boer kan het al helemaal
niet betalen...

begrijp mij niet verkeerd hoor....ik vind het een pracht
trekker hoor, hij is alleen niet geschikt meer voor de
omstandigheden die nu gelden!
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
Verklaar jij mij eens waarom je een trekker van 250 pk niet
kan inzetten in de maisoogst, of voor een gronddumper op de
werf of voor te maaien of om zode te bemesten? Natuurlijk
wel alles in verhouding aanzien he, je moet geen 10 kuubs
tonnetje aan zo'n trekker hangen of een maaiertje van 2
meter breed of een kipper van 10 ton, want dan is het zoals
je zelf zegt een veel te grote trekker.
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
juist...en hier in nederland is daar gewoon geld geld meer
voor...de landbouw is echt schraal op dit moment... dus koop
je niet zulke grote machines om zo,n trekker aant werk te
houden, je schopt die trekker er gewoon uit. dan hoef je
geen grotere machines te kopen en alle kleinere trekkers kun
je ook met die machines op pad sturen ipv alleen die grote
250 pk trekker
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
Omdat Michaël een trekker van 250 pk snel vast zit als het
een beetje nat is en groot en lomp is. En dan kan je wel
zeggen dat je overal grote machines achter moet hangen maar
als jij als boer gewoon een aantal tandemas silage karretjes
hebt ga je ook niet even nog een grote 3 asser erbij komen
die dan ook bijvoorbeeld weer veel te klein en te
onpractisch is. Met het gronddumperen geld het zelfde. Je
koopt niet even een grote dumper erbij waar je dan weer niks
mee opschiet. Probeer jij maar is makkelijk met zo'n enorm
bakbeest van een Schlüter lekker soepel door de bouw te
rijden hier. Zo kan je ook nog wel even doorgaan met het
maaien, zodebemesten of ander werk. Je kan een grote trekker
hebben maar dan moet je ook groot materiaal hebben en
geschikte omstandigheden. Bovendien zitten wij hier ook een
stukje op veen en dat kan een sleepslang combi of een Vredo
aan maar als je met zo'n dikke trekker en een 3 assige tank
aankomt zit je zo hopeloos vast op een klein nat veldje.
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
en een jd6920 heeft 145 pk stelletje gekken, niet alles
geloven wat ze zeggen

acs
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
ze hebben het hier wel over die schluter he
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
en waarvoor is schluter failliet gegaan en gestopt??? dat
gebeurd toch niet met "goeie" merken:-\:-P

acs
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
das flouwekul om dat te zeggen acs....kan ook om
persoonlijke redenen zijn zoals bijv ziekte,s
relatieproblemen of wat dan ook....
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
zone schutler draait da eigenlijk kort?
en ik geloof da schutler overgenomen werd ofzo iets en da
die een slechte serie gemaakt hebben waardoor da gestopt is.
allé barenstark zeg het ons nog is :-P
933
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
dat klopt acs ;-) :-D

en trouwens elke fabriek kan een keer een fabrieksfoutje
maken bijv dat de hef niet heleem goed in elkaar is gezet
ofzoiets
en dan kan die wels afknappen
maar ik vind schluter ook mooie trekkers hoor
maar ze zijn inderdaar soms te lomp :-\
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
Schluter is falliet gegaan doordat ze gewoon schreeuwend
duur waren, ze waren in vergelijking met andere merken
gewoon te duur, zodat er toch niet veel of althans te weinig
Schluters werden verkocht om het rendabel te maken. Dat een
merk falliet gaat is dus totale onzin door te zegge dat het
slechte kwaliteit is. Ik ken genoeg merken opnoemen hoor die
verschrikkelijk goed waren, maar niet meer bestaan, Wat
dacht je dan van International, Ford, MAN, Hanomag, nou noem
ik er nog maar een paar.
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
Redenen vanverdwenen trekkermerken:

Hanomag kon met grondverzetmachines meer verdienen.

Guldner kon met heftrucks meer verdienen (Still)

International maandenlange staking met een nieuw model op de
productielijn.

MAN kon met vrachtwagens meer verdienen.

MB Trac kon met personenauto´s meer verdienen.

Ford ontwikkelingskosten powerstar motor (?)
Schlüter ontwikkelingskosten van die achtcilinderlijn motor.
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
Hallo iedereen,

Heb hier eens allees gelezen en van sommmige dingen is ook
maar de helft waar zeker als over schluter gaat.

Ten eerste: schluter is NIET failliet gegaan.Schluter ging
een nieuwe fabriek bouwen of hun oude moderniseren en wou
een andere fabriek gebruiken om trekkers te produceren.LTS
da nu Doppstadt is heeft schluter gebouwd tot in 1995 maar
omdat die mannen heet druk hadden met hun Ltrac is het
heelmaal anders uitgedraai en is men gestopt maar niet
FAILLIET GEGAAN!!! Claas heeft 40% van de aandelen van
Schluter inhanden.Had schluter in der tijd trekkers door
claas laten produceren zoude ze miss nog bestaan hebben maar
toen wist men nog niet dat het mis zou gaan.

Ten tweede: De meeste hier zeggen dat schluter lomp is dat
teld voor de Supertrac en de Profitrac.De Super en COmpact
zijn niet zo lomp als ze lijken want er lagn de zelfe
voorassen en zo onder als bij Fendt.

933: mijn super heeft de zelfde draaicirkel als een 612 van
Fendt uit 1992.

Dan over die verhaaltjes, ik weet idd dat die kunnen
vervormd worden, en ik geloof wel NIET zo vlug iets hoor.Ik
vertel dit verhaaltje zoals ik het gehoord heb.EN IK HEB ER
NIETS AAN TOE GEVOEGT!!!!

groeten barenstark
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
Dat IH falliet is gegaan is merendeel gekomen door een zware
tijd die er toen ook was, eind jaren 70, tot half 80. Hoge
dollarkoers, dus trekkers die veel te duur waren om te
kunnen concureren.
AC is ook om die redenen falliet gegaan, alleen dan een jaar
later dan IH. Jaren achter elkaar miljoenen aan schulden die
steeds hoger werden en de economische crisis ze gewoon de
das heeft omgedaan.
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
euhm G"ldner en still hebben geen link, da was Linde
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
schluter is niet failliet gegaan.Claas heeft een deel
overgenomen dus men kon weer voort done.
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
Ja er word zoveel verteld he maar wat barenstark zegt klopt
wel grotendeels.Maar dat Schlüter is failliet gegaan is
fout.Het zat zo da door eisen van de groenen de oude fabriek
in Freising moest worden gemoderniseerd en gesaneerd want je
weet ook wat een gieterij zoal aan vervuiling mee
brengt.Maar dat zou de produktie maandenlang hebben
stilgelegd.Daarom waren er plannen om in de omgeving een
nieuwe fabriek te bouwen maar die plannen konden niet
uitgevoerd worden.Ook omdat de ontwikkeling van de eurotrac
veel geld had gekost.Dus werd er naar een partner
gezocht.BMW was destijds grote kandidaat.Maar uiteindelijk
werd het LTS wat vroeger beter bekend was als de Fortschritt
fabriek.Die kregen toen als die neue bundeslander subsidies
van het westen om bedrijven omhoog te werken.Dus hebben ze
daar van in 93-95 een dertig eurotracs gebouwd en dan alles
later doodbloeien met het staatsged in hun zakken.Maar wat
je zeker niet mag vergeten is en dat zal in de geschiedenis
de enige zijn is dat Dr Anton Schlüter voor elke werknemer
die door de sluiting in freising zijn werk verloor een
nieuwe baan heeft gezocht.Wat ook weer een groot deel van
zijn finacien heeft gekost.En de schluter geschiedenis zal
steeds met een soort legende of mythe verbonden blijven.Ook
omdat het voor velen iets mysterieuz heeft;-)
0,0,0
Re: Het verhaal van de Super 2500TVL
He Schluterke,

niet zo gemakkelijk om die mannen dat hier allemaal uit te
leggen maar tis mij toch gelukt.

Het had dan beter BMW geweest dan hadde die ook eens
tractoren gehad :-D, dan reed ik miss met een wat modernere
Schlüter BMW :-D. Ze hadden het nooit mogen laten doen door
die mannen van LTS want die Ltrac en zo bestaat ook al nie
meer.

Een BMW schluter zou ik ook wel zien zitten hebben :-P

Ik heb hier ook een foto van de oude fabriek gevonden op
internet van de binnenkant waar dus die rode monsters en oko
wel de monstertjes werden gebouwd.Het kruid staat er in en
de vlinderbomen hebben daar ook al een goede plek
gevonden.De Schlüter Werke zoals die fabriek werd genoemd
word stuk voor stuk afgebroken voor een woonwijk :-(

groeten barenstark
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.082sec