FarmPhoto.com - Farming like you've never seen it before.
T3RRA Cutta
Thread #229618 / / Total number of messages: 24 / Thread View Count: 2499 / Add thread to favorites:
S Blom 229618 112 400+ Inter pk's either
400+ Inter pk's
Van dijk, deurne...

Gisteren naar deurne geweest, we gingen eigenlijk voor een
1066 kijken maar ze hadden er meer staan

van links naar rechts, 1466 , 966 hyrdo, 1066, 966 met fwd
Pa vond toch eigenlijk de 06 serie van inter mooier, maar
mij spreekt die 1066 of 1466 wel aan, wie weet
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Dijkma in deurne,
had een 966 met turbo staan en een 1086
hij kreeg ook nog een 826 binnen die we zeker gaan checken

foto's zijn een beetje wazig van wege de mist :-\
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
voor de niet inter fans,

john deere 9400, met daarnaast ouder type
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
622, en 2 626 + deutz allis
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Mf 2*2805, 1155 en 1150

Allemaal v8

Verder nog een hele arragement fords en john deere van de 30
serie
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Ja watte, wat staat daar allemaal. Tussen die Inters zou ik
zeker wel mij gedacht vinden.
Wordt dat eigenlijk verkocht om nog mee te werken, of is dat
eerder voor vezamelaars of amateurs ?
Heb je ervaring met die oude Inters ? Naar't schijnt trekken
ze ongelooflijk, maar zou het schakelen echt heel ruw gaan ?
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Die 9400 vind ik wel wat om mee naar school te gaan :-P.

Krijg je nog is respect van je homies.
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
zij doen im/export in machines en tractoren en dan vooral
bijzondere exemplaren

ik heb niet veel ervaring met die amerikaanse inters, maar
de paar keer dat ik erop gereden heb vind ik dat ze erg fel
op het gas zijn, en het schakelen gaat goed( voor een
trekker uit begin 70!!), licht ook aan het type en of er een
T/A op zit, inter heeft zoveel types gemaakt daar wordt je
licht van in je hooft
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
die 66 en 86 series van inter schakelen helemaal niet goed,
die krengen zijn niet in de versnelling te trappen af en
toe.
en als je er een kipper of een dikke wagen af hebt, maak je
borst maar nat om over te schakelen tijdens het rijden...dan
moet je hem letterlijk en figuurlijk in de versnelling
trappen.

deze trekkers trekken anders wel goed, mits de T/A (torgue
amplifier) goed in orde is, als deze stuk is dan word de
power al een heel stuk minder.
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Ik denk dat dat met veel van die Amerikanen is Huib. Echt
gebouwd om te werken op grote lange stukken land waar je hem
aan het begin van het stuk in een versnelling douwt en hem
er een hele tijd later pas uit haalt aan het eind :-D. Als
je die Case AgriKing, die 1270 van Nieuwkoop hier heb
schakelt ook zwaar in zn hoofdbak, maar de 3traps powershift
die er TOEN al in zit (1972)schijnt geweldig te zijn qau
schakelen.
Ik weet niet hoe jij die AC die 7030 vond schakelen maar die
zal ook niet heel soepeltjes gegaan zijn.
Das trouwens wel een teken van goede degelijkheid, niet van
die gammele lichtte rot pookjes die je zomaar omver blaast
:-P


S Blom, Heb je ook nog Olivers zien staan? Hij moet ook
altijd nog wel een paar van die Oliver V8'en hebben staan,
die 2255's.
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Ik heb al enkele keren aan een versnellingsbak van een 66
gewerkt.De tandwielen worden in elkaar geschoven,met als
gevolg dat je dat zeer goed moet kennen,en dan schakelt dat
vlot.Anders bijna niet.Ik heb toen ook kleine aanslagen aan
de pook aangebracht,dat is al een grote verbetering.Dit
systeem heeft wel enkele grote voordelen,zeer weinig
vermogenverlies,robust,en eenvoudig.Om dat er in Amerika
veel minder transport met een trekker gebeurd hebben ze lang
aan dit systeem gehouden.Dit verklaart ook waarom deze
trekkers zo goed trekken.
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Zie je nou Huib, je zit gewoon met die dikke worst vingers
van jou te wild aan die pook te rukke :-P
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
nee Johan, bij die klant vans hebben ze een scherf van 1086,
niet mee te rijden dat ding.
hans heeft de bak ook al iets aangepast las ik net, en hier
hebben zo ook zogenaamde shift kits te koop (heb ik gehoord)
die ze in de bak zetten en dan schijnt het eens stuk beter
te willen schakelen.
Die AC 7030 waar ik mee in de sneeuw zat, daarmee MOET je
stilstaan,anders schakelt ie niet.
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
of hij is weer toe aan een vriendin.
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Die 7030 heb een 4bak met de PD (Power-Director). Daarmee
kan je gewoon schakelen in de hoofdbak 1t/m4 zonder te
stoppen. Je moet alleen weten hoe je hem moet schakelen en
das juist de kunst.
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Kan ook wezen dat de synchromesh-ringen versleten zijn, is
denk ik ook aan de hand in m'n steyr 540, schakelt slecht
van 3 naar 4:-\
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Ik vraag me alleen af of die synchromesh-ringen wel in een
IH zitten
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Johan je bedoelt zeker, koppeling loslaten en tussengas
geven tussen het schakelen door. vooral bij
terugschakelen. (moet bij onze ursus ook terwijl die wel
gesynchroniseerd is).
en dan rustig aanvoelen tot ie in de versnelling valt.


Marien Rozendaal
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Hey,

Nice Pics. The IH 66 series, and the MF DX1000 series
:-Despecially!!
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
ik vind dat de inter 86 serie nog bijzonder zacht schakelt
hij zit echter wel niet meteen erin je moet het wat op het
gevoel doen je voelt het mooi in je pook als hij erin gaat
en de hydraulische koppeling werkt ook zeer mooi
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Tussengas heb geen enkel nut hier (bij de AC dan). Maar ik
zei net tegen Huib op msn dat ik de D19 zo onder het rijden
over schakel in zn hoofdbak zonder dat je hem hoort kraken
of knarsen. Hier met de D19 is de bak eigelijk gewoon het
zelfde als die 7030 waar Huib op reed. Daar zit een 4
versnellingsbak in met een PD (power-director) voor de
hi-low en dan heb je dus 8vooruit en 2 achteruit. Als ik
hier de D19 over ga schakelen van bijv 3 naar 4 dan laat de
PD gewoon staan, die hoef je niet terug te halen, dan de
koppeling intrappen, trek m uit zn 3, koppeling op laten
komen en dus dat ie vrij staat, koppeling intrappe
versnellingspook tegen zn 4 aan laten gaan voelen, dan voel
je of ie hem pakken wil of niet en of het wel of niet zonder
stoten wil gaan (hangt af van de draaisnelheid van je
tandwielen), wilt ie m niet soepel pakken, duw je hem nog
eve in vrij en nog een keer terug weer naar zn 4 en hij
schuift er zo in zonder dat je hem hoort. Nou lijkt het
zoals ik het hier omschrijf dat het zowat minuten werk is
maar het is echt maar een paar sec dat je het doet.
Terugschakelen doe ik niet onder het rijden want dat gaat
niet, je kan wel onbelast met de PD terug van hi naar low
en andersom dus helemaal traploos. Maar in feite hoef je
helemaal niet terug te schakelen als je wilt stoppen want
dit zijn ook bakken dat je in zn 4hoog gewoon normaal kan
weg rijden, dan staat ie gelijk al in de transport
versnelling.
De WD45 is precies het zelfde verhaal alleen heeft die geen
hi-low maar een gewone 4bak. Maar daarvan word zelfs al
geschreven als ik het in boeken opmaak dat je niet kan
schakelen onder het rijden. Maar ik schakel m zo over,
terwijl ik niet stop. Mn vader lukt het niet, en mn oom waar
die ook nog voor een deel van is lukt het ook niet.

Dit zijn echt versnellingsbakken die je moet kennen om te
weten hoe je ermee moet omgaan en als je niet kan
overschakelen onder het rijden dat ie begint te knarsen niet
gelijk roepen van kutbak dit en kloteding dat, dan ligt het
aan je eigen, omdat je het maar op 1 speciale manier kan
doen.
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Ok johan met opschakelen hoeft het ook niet. maar als die
bak een gewone harde bak is kan je er ook mee terugschakelen
onder het rijden. presies zoals je daar omschreef en dan ff
de tandwielen op snelheid brengen door tussengas te geven.
de Ursussen die wij hadden in ned. waren ook gewoon harde
bakken en terugschakelen ging best als je het maar weet,
maar een vreemde lukte het nooit om terug te schakelen
tijdens het rijden. Je kunt ook opschakelen zonder te
koppelen, zo gauw je het gas loslaat om over te scakelen uit
de versnelling duwen en dan terwijl het toeren zakt tegen de
volgende versnelling aanhouden, dan voel je zo wanneer die
erin gaat, en als die em niet pakt weer een keer gas geven
en dan weer proberen. je hebt nie zoveel tijd want anders
sta je weer stil :-P

Marien Rozendaal
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
Je hebt drie soorten schakelingen in een transmissie.
1:schuif tandwielen,de versnelling(tandwiel) die geschakeld
is is enkel in aangrijping met een ander tandwiel.Moelijk te
schakelen,met dubbel ontkoppelen en tussengas(met de nodige
ervaring lukt het redelijk goed).
2:vaste tandwielen A:niet gesynchroniseerd.Hier zijn alle
versnellingen(tandwielen)konstand in aangrijping met
andere.De tandwielen kunnen wel draaien over hun as,door
deze met een schakelklauw vast te schakelen aan de as wordt
de overbrenging gekregen.Al beter te schakelen,door wat
ervaring en dubbel ontkoppelen,gaat dit goed tot zelfs
zeergoed.
B:de gesynchroniseerde.Dit is de zelfde klauwkoppeling maar
dan met een conische rem (synchroring),die zorgt ervoor dat
tijdens de schakelbeweging het tandwiel en de as tot op
eenzelfde toerental afgeremd wordt en zo zonder kraken
schakelt.
0,0,0
Re: 400+ Inter pk's
bij onze tw's waar iedereen zo over klaagt dat ze zo lomp
verleggen kan ik iedere wegversnelling nemen zonder mijn
koppelingspedaal gebruiken je moet hem gewoon goed kennen
maar als ik echt gehaast ben kraakt ie wel es
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.162sec