FarmPhoto.com - Farming like you've never seen it before.
T3RRA Cutta
Thread #231739 / / Total number of messages: 32 / Thread View Count: 4272 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
loran 231739 364 626+rabewerk either
626+rabewerk
Picture taken from an old Rabewerk brochure.I like it very
much :-)
0,0,0
Re: 626+rabewerk
die trekker zal er wel moeite mee hebben voordeel is dat het
een fendt is
0,0,0
Re: 626+rabewerk
225pk.

Loopt wel los.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
correctie arcane 260,
En remco, hoezo "voordeel dat het een fendt is" :-\
0,0,0
Re: 626+rabewerk
fendt is tog goed een sterk teminste is mijn mening
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Het is hier net de politiek als het om je mening gaat;-) je
wordt er zo op afgestraft, dus pas op:-P
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Sjoerd, eigenlijk is het 252 pk!

Patrick, je hebt gelijk, ik zeg hier al niks meer over m'n
merk of je krijgt hier gelijk half Nederland op je dak!
Ik kijk alleen nog toe, denk er het mijne van en lach me
rot!

Groetjes
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Kris,

Dat doe ik de laatste tijd ook vaak, als ik ergens mijn
mening over geef, of er wordt niet op gereageert of ik krijg
kritiek, dus ik zeg nu alleen wat als ik iets echt zeker
weet, en af en toe kan ik me ook wel rot lachen over sommige
discussie's hier op FP:-)
Kallum an doen
Patrick
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Ik ben zeer nieuwsgierig wat de schaarbreedte is ivm de
banden onder die Fendt.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Ha die Frank,

een vraagje, die trekker naast je naam welk merk is dat?
Wees aub niet boos omdat ik het niet weet
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Dat is nu een Eicher. Een Duits merk, dat volgensmij niet
meer bestaat. (correct me if i'm wrong)
Hier op FP is er een aparte catagorie over bij Machinery &
Equipment.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Dat is nu een Eicher. Een Duits merk, dat volgensmij niet
meer bestaat. (correct me if i'm wrong)
Hier op FP is er een aparte catagorie over bij Machinery &
Equipment.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Een Eicher 3108. Die hebben dezelfde bak/achterbrug als een
fendt 600 serie, alleen nu er fatsoenlijke motor ervoor ;-)

Bij deze is de vooras wat gammel. Maar er ligt al een andere
vooras van een 612 klaar (langleve www.ebay.de ). Moet er
alleen nog eronder geschroeft worden.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Wij rijden de nieuwe MF serie, FENDT POWER jongens :-P
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Frank, als je die zo van ver ziet dan lijkt die wel op een
fendt 600 serie, vind ik toch! en wat vind jij dan mis aan
die motoren?
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Een Eichermotor houdt het iets langer vol als het zwaarder
gaat. En die vloeistofkoppling hebben ze er gelukkig niet
tussen gezet.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
wij hebben nochtans nooit problemen gehad met de (MWM)
motoren! en met die koppeling... volgens ons niks dan
voordelen!
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Frank,

Die vloeistofkoppeling waar jij het over hebt!

De werkwijze van de turbomatik is als volgt:
De turbokoppeling bestaat uit een pompwiel en een
turbinewiel die beiden uitgevoerd zijn als schoepenwielen.
De motor wordt gestart, het pompwiel slingert door de
centrifugaalkrachten de olie in de schoepen van het
turbinewiel. Door het toenemen van het motortoerental worden
de centrifugaalkrachten vergroot, waardoor het turbinewiel
gaat meedraaien en de trekker dus schok- en rukvrij
wegrijdt. Het pomp- en turbinewiel draaien met dezelfde
snelheid. De turbokoppeling is een gesloten slijtvaste
koppeling die wanneer de motor draait altijd gekoppeld is.
De bediening is eigenlijk hetzelfde als van een luxe auto
met automatische versnellingsbak. Bij ingeschakelde
versnelling juist de handrem lossen en gas geven en de
trekker rijdt weg zonder terug uit te lopen of de motor af
te wurgen!
Er wordt ook verkeerdelijk gedacht dat wanneer je onder
zwaardere omstandigheden werkt de trekker plots blijft
stilstaan! Niets is minder waar want onder zwaardere
omstandigheden rij je logisch gezien op hoger toerental en
zal de koppeling niet slippen maar gewoon zoals bij elke
andere trekker de wielen doorslippen!
Wij hebben 102S, 3S, 104S, 305LS, 306LS, 308LS, 509C, 510C
en 514C met uren tussen 5000 en 22000 en geloof me nog geen
sleutel aan geen enkele trekker geweest!
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Da's nog eens een duidelijke uitleg van de Turbo koppeling
......... dusss. Top!
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Kris,

Mooi verhaal.

Maar ik heb toch zelf de buurman horen vloeken toen hij de
614 niet met volle kipper uit de bouwput kreeg.
Op de laatste 2 meter van de helling sloeg de
vloeistofkoppeling steeds door.
Een paar scheppen met de kraan bracht uitkomst.

22000 uur zonder sleutelen. Dan hebben in België andere
Fendts als hier in de streek. Of je hebt een slecht
geheugen.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Of die buurman kan niet rijde, maar is zo een botte knuppel
met zn grovve klompen die niet fatsoenlijk een pedaal kan
bedienen :-D Die 600series van Fendt ware over het algemeen
toch wel 1 van de beste series. Beter als die dinge wat ze
nu hebben met al die electronische rommel er in.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Met een versnelling lager begon de Fendt halfweg te graven.

Johan,

Met je trekkertrek ervaring moet dit je toch ook weten.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Hoe bedoel je? met trekkertrek ervaring? Leg eens uit.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
Maximale trekkracht haal je bij een bepaalde snelheid.

Te langzaam rijden is graven. Te snel rijden is motor
afwurgen tot deze afslaat.
0,0,0
Re: 626+rabewerk
als die trekker beging te graven dan staat hij is een te
diep gat geloof ik want als je een fend door de koppeling
heen trekt doe je het wel gek want hij moet net zoveel
kunnen als een normale overbrenging of je buurman heeft
gewoon de platenkoppeling er uit liggen
kan ook
ik ben dan wel een renault gek maar ook nog een beetje
voorliefde van fendt want ik heb er 10 jaar mee gewerkt en
gesleuteld
over die eicher de fabriek maakt nu nog smalspoor trekkers
geloof ik en die motoren die er voor hangen zijn
luchtgekoelde stofzuigers en daar ben ik geen voorstander
van
bult herry en snel warm lopen
en doe mwm motoren zijn best goed hoor want we hebben ze ook
in de renault trekkers zitten
het enige wat wij regelmatig hebben is de koppaking er uit
bij ongeveer 7000\8000 uur maar dat heeft fendt ook
die reparatie steld niet zo veel voor want met een dag zit
is het weer gerepareerd
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.123sec