FarmPhoto.com - Photos. The international farming language.
T3RRA Cutta
Thread #241876 / / Total number of messages: 80 / Thread View Count: 10464 / Add thread to favorites:
[1][2][3...  (page 1 of 4)
USAIHC1466 241876 112 IH Farmall 1466 either
IH Farmall 1466
Dit is de 1466 heb er nog wel wat werk aan :-D maar komt
goed. Al het plaatwerk eraf gehaald om hem goed schoon
temaken en in orde temaken.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Dan was hij zo in het begin? vind hem wel stoer, ston er op
de jouwe aan cabine?
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Ja klop maar die was er al af toen ik hem kocht de nieuwe
spatborden zijn onderweg. Het lijk dat hij helemaal rood is
geweest maar serie nummer mis ik. Er zit een mooi geluid in
een 1466 vind ik.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Machtige trekker is het ja. Ligt ook een joekel van een
motor in he, een 466blok, 466cub inch volgens mij. Laat je
de originele banden er om liggen, hoort er eigelijk wel bij
he van die Amerikaanse profielbanden.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Nee er komen 650 michelins onder voor trekker trek en er
licht een 436 dt moter in de 5288 en de 5488 hebben een dt
466 motor. Je zal hem wel gaan zien in Almkerk weet alleen
nog niet dit jaar hoop van wel
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
En de 806?? Ga je daar mee mee doen in de antieke klasse of
dat niet? IK weet niet hoeveel die 806 weegt.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Nee die word niet gebruikt voor trekker trek denk de 806 en
die is van vaders en zie ik nog niet zo gauw meedoen
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Ah zo, ja het is zo dat je hem speciaal gaat aanpassen he
voor de antieke klasse zoals hier in Almkerk, dat mag
trouwens zelfs niet. Wij zelf doen het hier thuis ook alleen
maar in Almkerk met de antieke klasse om mee te trekken want
anders trekken we ook nergens, Hoeft niet ook en dan nog, om
die D19 van ons te gaan verbouwen voor echte trekkertrek
wedstrijden is ie toch wel een beetje te kostbaar voor, als
enigste exemplaar hier in Europa. En het is ook nog eens
benzine motor, dus dan weet je het wel. Hij lust m nou al
behoorlijk, 4.3liter 6cilinder is het.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
De Case comfort king 930 staat ook de koop van gerrit
nieuwkoop. Nee maar de 806 moet gewoon mooi blijven en met
de 1466 ga ik gewoon rijden en daar maak ik gewoon van alles
aan. anders moet er ook een beugel op de 806 en dat willen
we het liefst niet.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
een 1466 is toch 146pk?
zou de aardsrivaal van de jd4620 zijn:-P
kan ik ook mee doen aan die trekkertrek in almkerk?
eens kijken wie het sterkst is:-P
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Ja klopt ik wist dat hij zn 930 te koop heeft staan. Dat is
een origineel exemplaar die hij een aantal jaar geleden
heeft opgeknapt. Maar die staat te koop omdat er nu pas nog
een 930 uit Minnesota is gekomen bij Gerrit en die 930 is
wel zo goed in orde nog met zo weinig uren en een blok wat
kurkdroog is. Die gewoon nog beter dan zn 930 die hij al
heeft.

Maar je hebt aan de 806 voor de antiekeklasse trekkertrek
alleen steigerbegrenzers nodig he. Verders geen allerlei
toestanden zoals rolbeugels en dat soort. het moeten
tenslotte originele trekkers blijven waar geen dingen aan
zijn veranderd zoals andere wielen, opgevoerd, extra
gewichten enz die er origineel niet op zitten. Dat is juist
iets wat verboden is in die klasse.

In welke klasse ga je trekken met de 1466?
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Ja kom maar hoor kunnen we is kijken ben beniewd :-P Mits we
mee mogen doen natuurlijk.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Tuurlijk kan je mee doen, inschrijf gegevens ervoor komt
vanzelf wel een keer op tractorpulling.nl te staan. Het is
altijd de 1e zaterdag in September dat het is. Ik weet niet
hoever je er van af woont.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
114 km zie ik net:-(
De 4620 is ook nog lang niet klaar. turbo is net
gereviseerd, trekker loopt perfect, niks te horen van die
uitgelopen drijfstanglagers. ze zijn nu aan het kijken of
hij nog gemaakt kan worden. als hij gelijnboord moet worden
hoeft het niet meer, dan komt er gewoon een ander shornblock
voor terug.
Trekker is van een boer waar ik altijd werk, en die is ook
altijd wel in voor dit soort dingen, maar dit is toch wel
een beetje ver weg.
Wat voor versnellingsbak heeft die 1466 eigenlijk? kun je
ook onder last schakelen?
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Ja volgens mij wel, IH had enorm vooruitstrevende technieken
toen qau vesnellingsbakken betreft. Ik meen dat ie 16vooruit
en 4 achteruit heeft. Maar dat weet ik niet zeker. Heeft hij
die 4620 laten overkomen dan uit de States ofzo? Want het
zijn toch geen trekkers die hier nieuw verkocht zijn
geweest.

Wou dat AC zulke bakken had gehad op hun trekkers in die
tijd :-( Tenminste eens echt schakele met die dingen.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
die 4620 komt idd uit de states, ik weet niet of ze hier in
die tijd ook geweest zijn, in ieder geval niet met
powrshift, dit is voor zover wij weten de enigste 4620
powrshift in heel europa. deze heeft 8 vooruit en 4
achteruit, full powrshift, hij is van '72. John deere begon
er mee in '64, er was toen de tijd niets vergelijkbaars
verkrijgbaar heb ik gehoord (k was er toen nog niet:-P)maar
dat kan in de jaren 70 al wel heel anders geweest zijn.
twee jaar terug hebben we ook eens met de 7020 mee gedaan in
kamperveen. daar hadden ze geen oldtimerklasse, dus daarom
moest hij in de 11 ton, met zijn 170pk trok hij toch een
kleine 60 meter, tegen fendt varios van dik 300 pk, die een
ruime 90 meter trokken.
foto komt van http://www.tractorpulling.nl/
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Hee
Ziet er Stoer uit
V/D giessen had er tog net zo 1 ?
aleen die had een cabine
maar t is wel een mooie serie geweest
maar er zit denk nog wel een hoop werk aan
k zal het wel zien met trekkertrek
k ga dit jaar ook maar weer is een paar keer proberen :-\
ze hebben de brandstof ff gemaakt dus hehe :-P
haha
Mazzl
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Johan, met de enigste in europa bedoel je daar jullie d19
mee?

Grt. Sander.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Eigelijk wel apart want JD stond verders in die tijd nooit
echt bekend om vooruitstrevendheid op versnellingsbak
gebied, dat was toch altijd wel Farmall/IH & Oliver ook wel.
Maar dat is bij jou 8versnellinge vooruit in totaal of niet?
en dan gewoon 1tot en met 8 met de powershift bedienen? En
kan je dan ook nog een keer terug schakelen onder belasting?
bijv van 6 naar 5 ofzo?
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Ja, wat dacht jij dan? Voor zover wij tot nu toe altijd al
weten is er geen 2e exemplaar. In Nederland is het zowiezo
al de enigste die er is. Vroeger is van de D19 ooit maar 1
keer een exemplaar geexporteerd geweest naar Scheveningen om
daar voor een zandzeef op het strand te gaan werken, maar
dat is niet de onze.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Ja zit zat werk aan Marinus maar zie wel wanneer hij klaar
is en hoeveel tijd ik heb. Van der Giessen had een 1486 en
nu heeft peter een 1086 maar die rijd geloof ik niet. de
motorkap en de motor zijn het zelfde als van een 1486.
Was jou trekker kapot ik had ook een brandstof probleem en
is nu ook opgelost. ;-)
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Mooi zo'n 7020 hier rijd er ook 1 in de Hoekse Waard bij
loonbedrijf van Driel deze hebben ook nog een nieuwer model.
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
o oke ja k kan nie tal de types onthouden hoor :-)
maar ja hij was/is stuk hij lekte motor olie via de
brandstofpomp en
ze hebben gelijk de vooras en vario ff ververst
maar dinsdag ga ik hem omruilen voor de 412
die kan wel een beurtje gebruiken :-) hahah
Mazzl
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Ja de 1466 heeft ook een t/a deze zit er nieuw in nu hij
heeft 16 versnellingen vooruit en 8 achteruit :-)
0,0,0
Re: IH Farmall 1466
Die T/A van jou kan je alleen maar onder belasting
opschakelen he? Niet terug? Want dat heb ik van Gerrit ook
al eens gehoord dat er iemand was met een 1066 en die ging
trekken, trekker krijgt het zwaar, hij trekt de T/A terug en
het was klaar. Daar kon je alles uit gaan rapen uit die bak,
schijnt 2 keer gebeurd te zijn geweest bij die 1066 dat
Gerrit me zei.
0,0,0
Loading Message List
[1][2][3...  (page 1 of 4)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.155sec