FarmPhoto.com - Farming like you've never seen it before.
T3RRA Cutta
Thread #250405 / / Total number of messages: 15 / Thread View Count: 1396 / Add thread to favorites:
robinbos 250405 162 tips & advies gevraagd either
tips & advies gevraagd
Ik ben van plan een john deere 6200 of 6410 van ERTL te
verbouwen naar een 6506. het is de bedoeling dat de dikke
banden eronder komen die er op de foto bij liggen.
omdat ik van een 4 cilinder een 6 cilinder wil maken zou ik
dus meer ruimte moeten creeeren tussen de voorwielen en de
cabine. en de motorkap moet dus ook iets langer.
Ik heb trouwens ook al zitten kijken naar een 7410 van ERTL,
maar die is helemaal uit plastic. Dit lijkt me niet handig
om aan te gaan verbouwen.
Heeft iemand zoiets eerder gedaan?
Ik heb eigenlijk nog nooit wat verbouwd aan een minatuur,
dus alle tips zijn welkom!!
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
naar mijn mening staat de cabine ook een beetje ver naar
voren.
uitlaatje kan ik ook wel vast maken aan de cabine. dat moet
niet zo moeilijk zijn.
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
een beetje een fastoenlijk gedetailleerde hef zou ook niet
misstaan.
Ik heb wel eens ergens gehoord dat je zo'n gedetailleerde
hef kant en klaar kan kopen, klopt dat? en zo ja, waar kan
ik dat kopen?
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
Dit was een 7410 van Ertl. Als hefje zou een siku hef kunnen
gebruiken. Alleen om het even wat mooier te maken wel het
handvaatje bovenop de hef van siku eraf slijpen. En verders,
ja hij moet natuurlijk verlengt worden. Ik weet hoe dit
model in elkaar zit, of het een los motorkapje is of 2
helften tegen elkaar aan. Maar als het 2 helften zijn dan
zou het voor mij de beste manier maar zijn om hem ook gelijk
bij de cabine gewoon bot weg af te slijpen en hem daar te
gaan verlengen. Zelfde principe voor het chassis. Wel op de
zelfde plaats doen dan als de motorkap met doorslijpen, dat
werkt later makkelijker met alles als je tussen stukken op
de zelfde plaats zitten.
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
Het model zit op een paar punten aan elkaar geklonken maar
misschien kan je het beste doen wat Johan zeg. Gewoon
afslijpen en verlengen. Of je bouwt een hele nieuwe JD
motorkap.
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
ja met paar punten in elkaar geklonken robin ff zien achter
je achterwiel zit dr 1 of 2 en in je moterkap die ff los
boren

en dan gewoon door de midden slijpen en verlengen .

ik wil ook nog een 6506 maken heb ik de halve zomer zown
beetje op gereden
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
hey jongens, bedankt voor de tips. het model is inderdaad
aan elkaar geklonken, dat had ik al gezien.
Voor het maken van onderdelen wordt toch vaak messing
gebruikt? dat heb ik wel eens ergens gelezen.

Joost, op wat voor basis zou jij hem maken dan? Als ik de
7410 van ERTL zo in het boekje van jd zie lijkt het me
eigenlijk niks, maar nu ik het resultaat van johan zie begin
ik te twijvelen. Dat ziet er zeer goed uit.

Waar ik werk hebben we er 2, een op brede banden en de ander
op cultuurbanden. Die 6410 van ERTL kost ook maar iets van
€7.50, dus als het helemaal niks word geeft dat ook niks. en
als het wel goed lukt ga ik ook nog eentje op cultuurwielen
maken.
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
waar haal je die 6410 dan
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
Er zijn inderdaad lui die messing gebruiken maar als je net
begint kun je volgens mij beter polystireen (volgens mij
niet goed geschreven ma goed) gebruiken, dat is heel
makkelijk om mee te werken.. Alleen jah die motorkap die jij
wil verlengen is van ijzer dus of je dan een mooi resultaat
krijgt... Trouwens voor die 7000 / 7010 serie moet je eens
goed zoeken bij de 1/32 afdeling daar heb je vele
voorbeelden.. :-)
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
Koop er gewoon twee.

En zaag ze beiden voor de cabine doormidden.
Wel beide op een andere plek. De twee langste helften aan
elkaar lijmen en klaar. Daarna wordt het een dagje plamuren
en schuren.
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
op www.deere.de staan ze gewoon onder online shop, ze zijn
in de uitverkoop, ik zal even kijken of ze bij de dealer
hier ook kunnen krijgen voor een prijs die ongeveer in buurt
licht.
Dat van twee een maken is wel een goed idee denk ik, die
naad midden in de motorkap wil ik ook weg werken.
Als ik twee metalen delen aan elkaar ga maken, hoe kan ik
dat dan het beste doen? hard solderen?
Dat polystireen wil ik misschien wel gebruiken om al die
naden en popnagel gaten mee dicht te maken, maar ik denk dat
het niet stevig genoeg is om de hele trekker mee te
verlengen.

En die cabine, wat vinden jullie daarvan, ik vind hem wat
ver naar voren staan. Met de orginele banden kan hij ook
niet meer naar achteren, maar die ik eronder wil doen zijn
iets kleiner, dus misschien ga ik toch proberen om hem naar
achter te plaatsen.
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
Als het witmetaal is, is het niet te solderen.

Dat wordt wordt dus lijmen.
Om het stevig te krijgen moet je een blokje in de holte
lijmen (lijm is sterk op afschuifkracht, niet op
trekkracht). Of er er een een paar keer gevouwen en
doordrenkt glasvezelmatje in frotten en deze nog verder vol
polyester duwen.

Bij massief een paar gaten boren in beide delen en hierin
pennen vastlijmen.
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
Wat frank zegt is inderdaad de makkelijkste manier ja van
verlengen. Als basis kan je ook gewoon dan de originele
gebruiken als je de stukken tegen elkaar zet.
Over die naad midden in de motorkap. Die plamuur ik altijd.
Nou heb ik het ook weer gedaan bij een Inter model, dan is
het gewoon de naad flink schuin opvijlen dat wannee je de 2
helften tegen elkaar doet je een forse V-naad krijgt.
Minimaal 5 mm breed boven op. Als je hem niet op vijlt tot
een V-naad dan is het naadje te klein voor een goede
hechting van de plamuur.
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
robin

anders moet je me maar ff toevoegen op msn is wat
makkelijker

debom3@hotmail.com
0,0,0
Re: tips & advies gevraagd
Ik kreeg als tip van een verbouwer om twee componenten
plamuur te gebruiken voor het verlengen van een model. Je
zou dan als volgt te werk moeten gaan:
1) Maak de vier delen op maat. Linkse en rechtse voorkant en
linkse en rechtse achterkant.
2) Als je deze delen allemaal op maat hebt bevestig je
rechtse voorkant aan rechtse achterkant mbv een
verstevingstrip, stukje metaal of iets dergelijks en
metaallijm of eventueel dus al twee componenten plamuur,
blijkt zeer goed te plakken.
3) Vervolgens maak je de linkse helften netjes pas op de
rechtse zijde.
4) Als je de linkse helften pas gemaakt hebt, dan vul je de
binnenkant met twee componenten plamuur en druk je deze op
de rechtse kant en laat het drogen.
5) daarna is het nog een kwestie van afwerken.
Ik moet wel zeggen dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb,
maar degene die dit tegen mij zei weet waarover hij praat.
In ieder geval ik hoop dat je er wat aan hebt.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.098sec