FarmPhoto.com - The global farm community.
T3RRA Cutta
Thread #251615 / / Total number of messages: 28 / Thread View Count: 3104 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
treurniet 251615 381 case 7250 either
case 7250
case 7250
0,0,0
Re: case 7250
:-)
0,0,0
Re: case 7250
:-)
0,0,0
Re: case 7250
:-)
0,0,0
Re: case 7250
echt een lompe trecteur om mee te rijden
0,0,0
Re: case 7250
gehehe de laatste foto op de stuurkolom de 2 knopjes..
eentje staat ETHER op en die andere HORN?(of was dat de
andere kant?) Maar weet jij toevallig of deze al een
doorsteek mogelijkheid had? om van de 6 al naar de achteruit
te gaan?
0,0,0
Re: case 7250
??????????????????????:-\
0,0,0
Re: case 7250
Hej een magnum is geen lompe trekker, vindt ik. kan er goed
mee over weg en door de bocht:-)
Maar wat bedoel je Michiel, van de 6 naar de achteruit
schakelen? Nou onze 7220 kan dat niet, je kan em wel door
alle versnellingen heen trekken en dan in achteruit. Je
hoeft nooooooit de koppeling in te trappen, full powershift.
Gigantisch mooie trekker om mee te werken, zeeer robuust en
degelijk, niet kapot te krijgen.

Arjan Bos
0,0,0
Re: case 7250
dan heeft die van jullie nog geen 7000 uur cker, of goede
chauffeurs erop. Het zijn verder hele goede trekkers, maar
het idee achter de powrshif van de magnum is gewoon
verkeerd, hij kan misschien wel 10000 uur draaien zonder
problemen, maar dan moet je wel een goede chauffeur hebben,
als je een lompo hebt die zo door alle verslellingen heen
rost gaat hij kapot.
0,0,0
Re: case 7250
Ik bedoel dat er volgens mij ook Magnums zijn die niet eerst
terug hoeven naar de 1 en dan N en dan pas in de achteruit
1-2 of 3-4. Dus van de 6 naar de N naar de rest.
0,0,0
Re: case 7250
dat kan dus misschien op de 8900 serie zitten (7200 Plus in
Europa) Ik weet er hier een 7130 die over de 10,000 uur is
en had nog altijd 175 PTO HP (wat ze horen te hebben in de
boeken). Het minste ding van de Magnums is dat hat achteruit
zicht zeer slecht is. Verder; De transmissie schakeld vrij
zwaar op de 7100 serie (moet beter zijn op de latere
series). Ook is de neus lomp door dat die zo hoekig is. Hier
in Noord America rijden ze maar 30 km/uur. En er ziet veel
verlies in de aandrijving naar de aftakas, sinds dat het
verschil groot is tussen de Europese PK's en de Noord
Americaanse PTO HP's.

FH
0,0,0
Re: case 7250
Pff, Jurgen post zoals gewoonlijk ook weer eens onzinnige
bijdrage's. Omdat er geen Fendt opstaat is ie dus gelijk
lomp. Nee een 930 en een 936 is een lekker compact
trekkertje joh die niet lomp is........:-\
0,0,0
Re: case 7250
Nou bij mijn weten niet van die die 6 naar de achteruit.
Maar misschien de pro serie.
Onze Magnum is tweedehands gekocht, de vorige eigenaar was
een varkenshouder in belgië met 4 varkensbedrijven. Het
enige wat ie met de trekker deed was een 3-assige mesttank
trekken. De hef was nog nooit gebruikt, en de trekker had na
7 jaar pas 2200 uur!!!!!!! Das is extreem weinig, maar wel
altijd versnellingsbak werk. De banden waren ook helemaal
glad.
Wij hebben er ook nette chauffeurs op, weinig vreemd
personeel. En hij heeft bij ons in 3 jaar tijd nog maar 1300
uur gedraaid, dus hij staat nou op 3500 uur voor een 10
jarige magnum. Er zijn niet veel trekkers met 200 pk die dat
hebben.:-D

Arjan Bos
0,0,0
Re: case 7250
hier in de buurt zit een bedrijf die had 5 magnum 7240
Pro's, twee daarvan hadden de versnellingsbak al gereviseerd
met 7000 uur, dat weet ik 100% zeker. ik heb van horen
zeggen dat de andere drie ook al geweest zijn, maar dat weet
ik niet zeker, dus ga ik daar ook niet vanuit. Volgens mij
hebben die PRO's dat ook niet, dat je van 6 naar achteruit
kan, die van dat bedrijf hier niet in ieder geval.

Als ik het goed heb is het toerental in de versnellingsbak
van deze trekkers vrij laag. daardoor word de kracht erop
groter, en ontstaan enorme 'klappen' tijdens het schakelen
onder enorm zware last. Maar een goede chauffeur erop zou
ook een heel eind schelen.

Johan, geef toe, een fend 930 of 936 is wel iets minder
lompt als bijvoorbeeld een case magnum of jd8000, maarja,
wat heb je aan 300 pk als je het niet over kan zetten op de
grond door te weinig gewicht.
0,0,0
Re: case 7250
Robin, er is maar 1 bedrijf met 5 Magnums en dat is ERF bv,
dus dat mag je er wel bij zeggen hoor ;-).
0,0,0
Re: case 7250
oww:-[
Ze zijn inmiddels alle 5 al verkocht hoor.
maar nu je weet welk bedrijf het is, weet je ook wel welk
personeel erop zat. Dat personeel zal inmiddels ook al wel
allemaal de deur uit zijn denk ik. volgens mij zitten er nu
alleen nog maar vaste ervaren mensen. dat is wel veel beter
voor de trekkers en machines waar ze mee werken denk ik. Ik
wil niet zeggen dat al dat losse personeel slecht is ofzo,
maar met een vaste chauffeur word de trekker over het
algemeen netter gehouden, en word er ook nog wel eens wat
doorgesmeerd.
0,0,0
Re: case 7250
Robin, laat ik kort zijn, Ik vind ze alle 3 niet mooi. Die
nieuwe magnums zien er niet uit met die lange snavel neuzen.
JD hetzelfde verhaal. En de Fendt 930 en 936 is groot lomp
hok naar mijn zin.
Mooiste trekker in de 300pk klasse vind ik de MF 8400 serie
en de vorige 8200.
0,0,0
Re: case 7250
over die fendt 936: is die 360 pktjes max. vermogen of
nominaal?
de nieuwe JD 8530 heeft max. ook 360 EN ook traploos, daar
wil ik weleens een vergelijking van zien;-)
0,0,0
Re: case 7250
in de 800meter Sprintrace zal de Fendt wel winnen denk ik
zo.
0,0,0
Re: case 7250
ow, ik vind het wel mee vallen met die neuzen, k vind de
fendt wel mooi, de jd ook wel, en de mf is ook zeer mooi,
maar de nieuwe magnum vind ik ook niks.
jd8530 heeft 350pk op dezelfde manier gemeten (ben de
benaming ff kwijt, ece ofzo)als de fendt, maar die geeft dan
360 pk, dus die zou wel degelijk sterker zijn, maar toch is
de jd8530 de sterkste wielgestuurde trekker...de fendt 936
is nog niet in productie:-P of lieg ik nu?
Ik ben ook wel benieuwd wat ze doen, tot nu toe konden de
dikste powrshifts het nog wel winnen van de vario's, maar
andersom ook wel eens.
0,0,0
Re: case 7250
de Magnum is van 1984,toen nog IH 88-serie.Dit was een puur
Amerikaanse trekker.Hier was het echte schakelgemak van
minder belang.Voor die wel schakelgemak wilden was de nieuwe
traploze transmissie ontworpen Varitorq,en klaar voor
productie in de 88-serie.Case IH heeft enkel de powerschift
verder gebouwd,en eigenlijk weinig gemoderniseerd.En ge moet
daar geen Fendt van nu met vergelijken,daar moet ge een van
de jaren 80 naast zetten en dan zie je een verschil van dag
en nacht,zo ver was IH vooruit.
0,0,0
Re: case 7250
robin, is die 8530 al wel leverbaar dan?
en fendt is toch wel een beetje aan het imiteren, ook alle
bedieningselementen in de armleuning:-P
al vind ik het wel raar van JD dat je geen knopje ofzo op de
commandarm kunt krijgen voor rijrichting wisselen, al kun je
wel een speciale sleuf voor het pookje van de autopowr
krijgen zodat je daar kunt wisselen van rijrichting, maar
dan ben je die onder het stuur kwijt als dat af en toe
handig is
bij die bosbouwtrekker die ik pas gepost heb hadden ze op de
electro hydraulische joystick wel een knopje ingebouwd voor
die functie:-D
0,0,0
Re: case 7250
Volgens mij is heel de 8030 serie nog niet leverbaar. Hoe
gaan eigelijk de vermogens lopen bij de andere types?
0,0,0
Re: case 7250
robin de punten die jij zit af te kraken zijn net hetzelde
als bij john deere hij moet door alle versnellingen voor
achteruit net zo bij jd 50 en 55 serie en 7700 enzo en die
vernsnellingsbakken van jd halen gemiddeld de 6000 uren
niet.
0,0,0
Re: case 7250
volgens mij is de 8030 serie hier al wel leverbaar Johan.
m'n baas had een prijsopgave gevraagd voor een niewe
Jd8330..maar dat viel niet mee.
8830 heeft 10 pk meer, en was met traploze bak geloof ik.
JD 8320 inruilen, 3 jaar oud, 1600 uur....$100,000 dollar
bij betalen :-D....neej dat werd hem dus niet...en maar
zeggen dat JD z'n waarde houd...hahaha
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.201sec