FarmPhoto.com - Farming like you've never seen it before.
T3RRA Cutta
Thread #251763 / / Total number of messages: 176 / Thread View Count: 16917 / Add thread to favorites:
[1][2][3... [8] (page 1 of 8)
Kris De Ri 251763 368 een beetje geschiedenis van Fendt either
een beetje geschiedenis van Fendt
Toen de gebroeders Fendt samen met hun vader Johann Georg in
een smederij begonnen met het bouwen van tractoren, hadden
ze nog geen idee welke veranderingen de trekkertechniek zou
gaan doormaken. Hun doelstelling stond al wel vast: de klant
overtuigen van nieuwe technische oplossingen, efficiency en
betrouwbaarheid. Zo ontstond in 1930 de eerste dieselross
tractor, een F18 met 16 pk motor werd gefabriceerd. Voor het
eerst konden ook de kleine en middelgrote bedrijven het zich
veroorloven om het paard te verruilen voor de trekker Fendt
dieselross. Op 31 december 1937 werd de firma Xaver Fendt &
Co. in het handelsregister in Kempten ingeschreven. Met de
Dieselross F20 stelde Fendt een jaar later een tractor voor,
die zowel qua techniek als vormgeving al een groot aantal
kenmerken van de latere tractoren uit de 50er jaren bezat,
zoals tweecilinder motor, een staande koeler en een
versnellingsbak met 4 versnellingen. In het oorlogsjaar 1942
kwam een eind aan de stijgende lijn bij Fendt. Bij decreet
van de regering moest de tractorenproductie verminderd
worden om houtgasgeneratoren voor de reeds bestaande
tractoren te bouwen. . Na de Tweede Wereldoorlog groeide de
onderneming onder leiding van de gebroeders Hermann, Xaver
en Paul Fendt ongewoon snel. In 1952 werd de 12 pk sterk
dieselros F12L geïntroduceerd. In 1953 kwam de F12 pk Fendt
werktuigendrager met 4 aanbouwmogelijkheden op de markt die
in 1959 voor het geniale Einmann systeem de hoogste DLG
erkenning kreeg. De Favorit 1 met 40 pk dieselmotor werd in
1958 geproduceerd. In 1961 rolde de 100.000ste Fendt een
Farmer 2 met 30 pk motor van de band. Technologische
voorsprong in de landbouwtechniek draagt de naam Fendt.
Bijzonder succesvol ontwikkelden zich de werktuigendragers,
die van zaaien tot oogsten de voordelen van verschillende
systemen in één tractorconcept verenigen. Een nieuw
marktsegment openden de in 1976 voorgestelde
Favorit-tractoren met groot vermogen. In 1980 bracht Fendt
de Farmer 300 serie met o.a. 40 km/h en op rubbers gelagerde
cabine, op de markt, wat meteen van doorslaggevende
betekenis was voor Fendt's marktsucces."Wie beter ziet, kan
beter werken". De Fendt 380 GTA de Vrijzichttractor zonder
motorkap in 1984 gerealiseerd. Het geheim is het geniale
concept met " de motor onder de vloer". In 1985 werd Fendt
voor het eerst marktleider in Duitsland. In 1987 bewees de
Fendt 200 serie van 40 tot 75 pk zich in de wijn- en
fruitteelt. 1993; de 800 serie zijn de eerste groot vermogen
tractoren in de wereld met turboshift, hydro-pneumatische
cabine- en voorasvering en 50 km snelgang, Fendt 824 met 230
pk. Met de invoering van de succesmodellen Favorit 800 en
Favorit 500 C (in 1994) zette Fendt maatstaven voor de 50
km/h snelheid en vering. De systeemtractor Xylon (110 tot
140 pk) komt in 1995 op de markt. Een universeel inzetbare
trekker voor landbouw, onderhoud en gemeenten. In 1996
bracht Fendt de Favorit 926 Vario met traploze Vario
techniek op de markt. Agco Corporation nam Fendt in 1997
over. Ook in 1997 presenteert Fendt de Favorit Vario serie
van 170 tot 260 pk met traploze aandrijftechniek. En de
invoering van de nieuwe tractorgeneratie Farmer 300 C van 75
tot 95 pk. Met de introductie van de nieuwe Vario Favorit
700 van 140 tot 160 pk zet Fendt maatstaven voor de
toekomst. Het innovatieve bedieningssysteem de Fendt
Variotronic wordt internationaal goed ontvangen. 1998;
introductie van de 380 GTA-turbo met 9
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
626 lsa
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
,
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
,
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
309lsa
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
614lsa
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
vorige was 612 en niet 614!
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
schoon gekopieerd van www.fendttreffen.be kris, ge moet uw
bronnen prijsgeven
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
dieselroske
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
Ik was daar toevallig ook Michaël
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
die goeie ouwe tijd!
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
ik bedoel uwe historischen uitleg
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
Ha dat bedoel je, neen komt niet van het fendttreffen!
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
het is trouwens exact dezelfde tekst Kris
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
Komt nochtans van een Nederlandse site van iemand die op
zoek is naar eigenaars van oude tot nieuwe Fendt's om samen
een Fendt club op te richten!
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
btw Kris:
ik dacht dat jij een Fendt-kenner was?

www.farmphoto.com/photography/message.asp?dsply=all&mid=2517
12&gkp=
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
ja dat wel, maar jij bent een rasechte Fendt-kenner vermomd
als Case-fan:-D
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
je bedoeld dus van die ander topic, ja dat klopt van de
vorige 900 serie hebben dus de 916, 920, 924 en 926 ovale
lichten;-)
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
Mij intresseert de geschiedenis van Fendt in ieder geval
niets, mss ook omdat 'k het al gedeeltelijk wist.

'k heb gisteren op een hoek van zetor1... nog ne vario 716
gezien, deje in pan stond, hij was voorzien van een
aankoppeling voor ne frontlader, en een frontlift.
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
Ja, daar gaat de bewering weer dat fendt onfaalbaar is.
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
Dat is nu ook weer niet de bedoeling, elk merk kan wel eens
falen.
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
Fendt zou wel onfaalbaar mogen zijn voor hetgeen ze
kosten... wat dus niet is (geen enkele is trouwens
onfaalbaar zoals steven zegt)
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
dit trekkertype kan niet ontbreken in de geschiedenis van
fendt het einmanssysteem dit is de grootste werktuigdrager
gebouwd door fendt 115 pk 6 cilinder luchtgekoelde deutz
motor. Deze is trouwens van 1994 en heeft 7200 uur op de
teller.leuk verhaal trouwens kris.

groeten uit bruinehaar
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
Frank,
Dat is toch de trekker die bij jou thuis staat of niet?
Kallum an doen
Patrick
0,0,0
Re: een beetje geschiedenis van Fendt
Ja
ik vindt ook dat elk merk stuk kan gaan
maar een fendt gaat over het algemeen gewoon veel langer mee
met minder stilstand .
maar ze kosten ook meer
maar dat komt weer terug met de inruil :-)
Mazzl
0,0,0
Loading Message List
[1][2][3... [8] (page 1 of 8)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.179sec