FarmPhoto.com - Photos. The international farming language.
T3RRA Cutta
Thread #257057 / / Total number of messages: 33 / Thread View Count: 4049 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Barenstark 257057 1 De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!! either
De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
In de loonwerker en ladnbouwtechniek van de maand februari
stond al premiere:5 zwaarste 4cilinders op de testbank :-D

De testtrekkers:
-Fendt 412
-JD6420
-MF6460DYNA6
-Steyr PROFI 4115
-Valtra M120 :-D
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
Hier de plus en minpunte van de fendt :-D

+punten
-Motor blijft trekken
-traploze transmissie
-tempomatfuncties
-laag brandstofverbruikt
-hoog koppel
-hoog laadvermogen
-grote hydrauliektank
-groot traject van de hef
-vario terminal

-punten

-wegrijkoppel
-geen elektrisch bediende hulpventielen
-weinig ruimte in de kabine
-handgas
-bijrijdersstoel
-verwarmings en verluchtingssysteem
-beriekbaarheid batterij
-geen kabine vering mogelijk
-hefkracht van de fronthef
-onjuiste aanduiding brandstofniveau
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
+Punten

-Sterke motorprestaties
-spreiding van de versnellingen in elke groep
-hoog koppel
-hoog wegrijkoppel
-hoog debiet van de hydrauliek
-overzichtelijke bediening van de hef
-kleine draaicirkel
-bijrijdersstoel in optie geveerd
-verstelling stuurconsole
-goede kabine en voorasvering
-parkrem

-punten

-brandstofverbruik
-te weinig olie voor extern gebruik
-loge hefkracht
-klein heftraject
-klein laadvermogen

de plus en minpunten voor de jd :-D
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
+punten mf 6460DYNA6

-cabinecomfort
-stille cabine
-cabinevering
-voorasvering
-wegrijkoppel
-hoog hydraulisch dubiet
-4toeren aftakas
-zacht opstarten aftakas
-overzichtelijke bediening
-datatronic3
-bijrijdersstoel
-airco
-hoog laadvermogen :-D

-punten

-Geringe doortrekkracht in de lagere toerentallen
-beperkt doortrekken in de lage toerentallen
-transmissie schakeld traag(geef mij nu toch eens gelijk!)
-maar 6versnellingen in het werkgebied
-klein heftraject
-plaatsing van de schakelaar voor de zichtingsaanwijzigers
-plaatsing armleuning
-onjuiste aanduiding brandstofniveau
-steile kabinetrappen
-motorkap uit 3delen:-D
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
pluspunten steyr Profi 4115

-motor met topprestaties
-laag brandstofverbruik
-goede verdeling van de versnellingen
-voorasvering
-hefinrichting achteraan
-elektrische bediening hulpventielen
-bediening via multicontroller in de armleuning
-passagierszit
-wendbaarheid
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
ik was de minpunten van de steyr vergeten :-[

minpunten

-schakeling van de aftakas
-geen driepolige electrisch stopcontact
-bediening van de airco
-geen opbergmogelijkheden
-klein laadvermogen
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
de plus punten van de valtra M120

-Sterke motor
-hoog wegrijkoppel
-geode verdeling van de versnellingen
-veel nuttige versnellingen in het werktraject
-voorasvering
-sterke hef achteraan
-elektrisch gestuurde ventielen
-sterke fronthydraulik
-zacht opstarten aftakas
-mogelijkheden van het koppelingspedaal
-hoog laadvermogen
-ruime kabine
-goed beriekbaarheid voor onderhoud

-punten

-hoog brandstof verbruik
-maar 2aftakastoerentallen
-driedelige motorkap
-drie powershift versnellingen
-ver naar voorgebouwde trekhaak

Viola dat waren de plus en min punten van de trekkers

Zeg maar allemaal ulder mening,watn ik weet nu al dat er al
zijn die het niet mee eens zijn van wat hier staat,alhoewel
ik zelf er mee eens ben nadat ik de tekst had gelezen :-D
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
heb een steyer geen minpuntemn!!! en waarom is een
meerdelige moterkap een minpunt? (MF):-\
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
mag een trekker tegenwoordig niet eens meer een
bijrijdersstoel hebben:-\
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
d-190, daarmee wordt wel bedoeld dat deze niet voldoet en
niet dat er een in staat!
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
denk dat ie bedoeld dat die jd stoeltjes zo lomp zijn uit te
klappen en je er dan drek niet in of uit meer kan
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
heb een trekkertest in de boerderij gelezen van de 6460
dyna6 en daar zeiden ze dat hij goed en zacht schakelde.
belijkbaar uiteenlopende meningen over die dyna6
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
Volgens mij is de 4-cilinder van de Valtra c 150 zwaarder
als die van de M 120 maar ik kan me vergisse
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
Mensen ik heb dit ook maar gewoon overgetypt uit dat
vakblad. Zelf zou ik het liefst die valtra hebben ;-)
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
Die Valtra C 150 dat is een zeer goede trekker, ik heb er
een paar weken op gezete, zeker de moeite waard
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
Ik heb een tijdje geleden met een nieuwe MF 6480 met Dyna-6
getest en ik moet zeggen dat ik deze liefst manueel
schakelde... Dan kan je de verschillende trappen een beetje
zelf regelen nog om de schokken te vermijden.

Als je deze op automatisch schakelen zet, dan schakelde hij
veel te bruut en duurde het inderdaad veel te lang voor hij
overschakelde.

Blijkbaar kan een calibratie van de schakeltijden bij de
Dyna-6 al heel veel oplossen, maar van fabriek af zijn deze
dus niet goed ingesteld.

Voor de rest vind ik het nogal vreemd om de hendel achteruit
te trekken als je achterwaarts rijdt en wilt opschakelen...

Ik weet niet hoe dit komt, want bij een Fendt Vario is dit
hetzelfde principe (hendel meer achteruit bij achterwaarts
rijden is sneller achteruit), maar toch gaf dit bij de MF
een vreemd gevoel.
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
denk dat het ook om de vermogens klasse gaan aangezien ze
allemaal rond de 120 pk zitten
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
denk dat het ook om de vermogens klasse gaan aangezien ze
allemaal rond de 120 pk zitten
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
Eindelijk is een test waar Fendt niet als de beste uitkomt,
maar waar Steyr op nummer 1 staat.
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
ze hadden de JD wel met de autopower mogen nemen, dan heb je
ook electronisch geregelde ventielen, en over die stoel, als
je die wegklapt heb je er totaal geen last van, en anders ga
je toch aan de andere kant eruit?
maar stond er ook nog een conclusie welke ze de beste vonden
of heb ik dat gemist?
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
Michael, ik zou zo vlug die steyr niet nemen hoor,die heeft
een laag laadvermogen dus veel opheffen moet je er niet mee
doen,ik denk dat een combinatie van zaaimachine en
rotorkopeg al gevaarlijk word voor de achteras :-\

in verband met die dyna 6 van mf, ik probeer de mfmensen van
fp dat al een tijdje duidelijk te maken dat die dingen traag
schakelen, maar ze geloofden mij niet :-(.Dit is nu het
bewijs dat het toch zo is:-D

Die valtra zou de beste zijn inverband met gewicht en hef en
zo :-D maar je hebt dan weer een ander nadeel,hij verbruikt
wel wat meer dan een fendt of mf :-\

De JD, die heeft in verband met comfort veel pluspunten maar
waar hij meer punten voor moet hebben in feite is vor de hef
want dat is denk ik wel beetje belangrijker dan een geveerde
bijzittersstoel :-\

De fendt,eindelijk komt die inderdaad eens wat minder uit de
test:-D. Nu zijn ze zo gezegt niet meer de beste ;-), maar
die heeft wel een groot voordeel doordat die een traploze
bak heeft en dat maakt wel veel goed denk ik :-D

Maar gij mij maar de Valtra ;-), meer verbruik of niet,ik
wil een sterke trekker,comford is bij mij beetje minder
belangrijk ;-)
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
simon, kun je ook ff de prijzen er neerzetten? dan heb je
een echte vergelijking;-)
maar die valtra is een mooi ding, moet ie natuurlijk wel in
het rood zijn
en wat jij al zei, k vind het raar dat de JD een extra punt
krijgt voor die geveerde bijrijdersstoel:-\
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
ik moet zeggen dat de minpunten ver gezocht zijn hoor :-\
op mijn stage rij ik soms met een fendt 411, echt een leuke
trekker (ben niet echt een fendtfreak, maar kvind ze toch
goed)

en dat wegrijkoppel valt nog mee, met de 16t kipper met
stront trekt hij toch nog goed op.
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
-Fendt 412 82410€
-JD6420 68155€
-MF6460DYNA6 67650€
-Steyr PROFI 4115 ?????€
-Valtra M120 65045€


standaart uitvoeringen


bron: boerderij
0,0,0
Re: De 5zwaarste viercilinders aan de testbank!!
de prijs is precies ook een groot nadeel van de fendt:-\.
voor de rest zijn er veel onbenullige nadelen opgenoemd. ik
zelf zou niet weten wat kiezen hiertussen, ik ben het meest
voor mf, maarja als die versnellingsbak niet goed schakel
enzo. maar simon, heb je zelf al met de dyna6 gereden? ik
nog niet, dus kan ik er nog niet echt over oordelen, maar
hier rijd een 6480 dyna6 rond, en die schakeld volgens de
eigenaar wel goed, dus zoals ik al zei zijn de reacties
nogal uiteenlopend.
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.184sec