FarmPhoto.com - Photos. For farmers. By farmers.
T3RRA Cutta
Thread #258321 / / Total number of messages: 30 / Thread View Count: 3397 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Markie 258321 307 My 6030 either
My 6030
Hi,

This is a picture of my 6030. It was taken nearly 2 years
ago. Still have to complete it's restoration. But's very
hard to find the sheetmetal what's missing. If there are any
questions or any comment I like to hear it.

Greetings, Mark
0,0,0
Re: My 6030
welke onderdelen zoek je nog,Mark?
0,0,0
Re: My 6030
Hoi,

Ben nog steeds op zoek naar de originele frontgewichten.
Inclusief het basisfrontgewicht en de bevestingsstrips die
hiervoor langs het frame lopen. Ook zoek ik nog een
beschermplaat voor over de vuldop van de achterbrug en het
deurtje dat onder de stoel zit, dat ontbreekt ook nog.
0,0,0
Re: My 6030
Hebben die mannen van Van Dijk in Deurne niks liggen? hebben
altijd wel van dit spul staan. Probeer anders s Gebr van
Dijk in Otterlo of Van Lenthe restauraties.
0,0,0
Re: My 6030
In Amerika is dat spul nog makkelijk te vinden hoor, alleen
wordt het een slag duurder natuurlijk en dan is het
voordeliger om het in een grotere vracht in een container
mee te laten komen. Maar op trekkersloperijen hebben ze
zoiets allemaal nog wel voor handen hoor.
0,0,0
Re: My 6030
Bedankt voor je hulp. Maar het is ook heel moeilijk in
amerika te vinden hoor. Er zijn maar 4036 van deze trekkers
gebouwd. Dus als je al iets vind, dan is het behoorlijk
duur, want de slopers weten ook als ik ernaar vraag, dat ze
flink geld kunnen verdienen. Of het is in een echt slechte
staat, zoals doorgeroest, of helemaal vol deuken...

ben er al 2 jaar mee bezig, maar echt makkelijk is het
niet...maar toch bedankt
0,0,0
Re: My 6030
Anders moet je eens even naar deze zaak emailen. STAMM in
Wayland, Michigan. Dat is enorme grote sloper en die hebben
een enorme hoeveelheid onderdelen in de schappen in het
magazijn liggen. Ik ben er in 1988 geweest zoals op deze
foto te zien is, en hoogst waarschijnlijk ga ik er dit jaar
ook weer naar toe. het email adres is dit
stammeq@triton.net

Kan je gewoon eerst al eens vragen en vast een beeld krijgen
over hoeveel zoiets zal kosten. Als je wilt kan ik je nog
wel meer adressen geven. Alleen kan ik nu even niet op de
namen er van komen :-[
0,0,0
Re: My 6030
bedankt, deze had ik nog niet. Ik zal hem zeker eens mailen.

Groetjes Mark
0,0,0
Re: My 6030
hoogstwaarschijnlijk zegt hij
ja hallo
met zon grote bult oude trekkers MOETEN we er heen man
dus schrijf het adres maar op
ik wil er heen
punt
0,0,0
Re: My 6030
Whahahahaha, prachtig, hoor m joh. Ja ik doe het maar
voorzicht'jes hoor.:-P Aangezien er geen Renault zal liggen
was het voor jou al veel minder interesant. Maar ik heb
tegen die tijd wel een lijstje hoor voor onderdelen.
versnellingsbak tandwiel, grill, luchtfilter. En wie weet
zal er nog wel wat komen
0,0,0
Re: My 6030
Maar ik weet nog wel ja dat het een enorm groot terrein is.
Ik gok dat het terrein 400meter lang is, en de breedte durf
ik echt niet meer te zeggen. 1 stuk van het terrein was toen
voor de nog goeie trekkers die goed en compleet waren en die
gewoon weer verkocht werden wat je hier op de foto ziet, en
het andere stuk was op merk gesorteerd de sloperij. Dat
waren allemaal rijen naast elkaar met de merken gesorteerd,
en dan van ieder merk (Amerikaans of Canadees )wel 1 of
meerdere rijen naast elkaar.
0,0,0
Re: My 6030
Hi Johan,where was it in the states?
0,0,0
Re: My 6030
And Mark,did you importet from the states?
0,0,0
Re: My 6030
on your first question: STAMM in Wayland, Michigan
0,0,0
Re: My 6030
mark, je zou ook andere 6030 eigenaren kunnen vragen waar
zij hun spullen vandaan halen, maar dat zul je al wel gedaan
hebben
0,0,0
Re: My 6030
De meeste onderdelen die ik nog zoek zitten op nog maar
enkele 6030's. De amerikanen hebben deze eraf gehaald om zo
makkelijker onderhoud te kunnen doen aan deze trekkers,
zonder eerst veel (on)nodig plaatwerk te hoeven
verwijderen...

And someone else imported this tractor from the states to
the Netherlands. I've bought it here.

Greetings
0,0,0
Re: My 6030
Mark, ik zou het eens proberen bij de mensen die een 6030
omgebouwd hebben tot een sportklasse trekker voor
Trekkertrek, zoals bv de gebr. Van Dijk uit Otterlo. Deze
halen vaak de ballastgewichten eraf en ook andere
onderdelen.
0,0,0
Re: My 6030
ik kan me goed herinneren dat op de trekkertrek in Putten
ook vaak een 6030 mee deed, maar ik denk dat die gewoon in
de standaardklasse mee deed
0,0,0
Re: My 6030
Ik kan het zeker proberen om via die weg de missende
onderdelen te achterhalen.

Meedoen met zo'n trekker in de standaardklasse is niet zo
makkelijk. Zoals die van mij nu is, met dubbellucht enzo,
dan moet ik al met de lege dieseltank echt moeite doen om
net beneden de 7,5 ton te komen. Verder zijn de breedte van
de trekker, 4,5 m en de breedte per band van 52 cm meestal
een probleem. Maar het is gewoon wel gaaf om met een
"standaard" trekker een rookpluim van start tot je eindpunt
te trekken. Want roken, dat doet een 6030 wel...haha

Groetjes
0,0,0
Re: My 6030
Gerrit van Dijk uit Otterlo en Herman de Heus uit Wijk bij
Duurstede, die rijden met een 6030 mee in de 7,5ton
standaard klasse. waarvan de 2e nou afgelopen jaar
Nederlands kampioen is geworden in Bakel. Het zou dus een
idee zijn om met die 2 in contact te kunnen komen.
0,0,0
Re: My 6030
dat is niet slecht, dan moet ik inderdaad maar eens proberen
om met die 2 in contact te komen. Ben erg benieuwd naar
welke motor ze gebruiken en wat ze aan de verstuivers en aan
de pomp hebben gedaan...

groetjes
0,0,0
Re: My 6030
johan die foto's zijn echt grappig:-P die mode van toen hoog
opgetrokken sokken enzo :-D
0,0,0
Re: My 6030
kvind het ook een mooie foto :-D
hoe oud was je toen?
0,0,0
Re: My 6030
Tja :-[ Toen was ik nog klein, lief en onschuldig. Ik was
toen 5 jaar, of misschien al 6. Ik ben in die periode dat we
daar waren 6 geworden.
0,0,0
Re: My 6030
:-D:-D:-D:-D:-P
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.15sec