FarmPhoto.com - Picture yourself farming.
T3RRA Cutta
Thread #27363 / / Total number of messages: 14 / Thread View Count: 1567 / Add thread to favorites:
JEFVIERZON 27363 41 TRANSPORT NAAR SHOW either
TRANSPORT NAAR SHOW
TRANSPORT NAAR EEN VAN DE VELE SHOWS IN BELGIE
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
He Jeff. zijn dat allemaal Vierzonnen? Is die voorop de
dieplader geen Lanz? En komen jullie ook wel eens op het HMT
festival in Panningen?
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
...Of een Ursus .. ?
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
Ja Renze. Dat kan ook. Want die Ursus waren eigenlijk het
zelfde als een Lanz met die gloeikoppen. Maar aan gezien er
veel minder Ursus trekkers zijn dan Lanz denk ik eerder aan
een Lanz
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
Ursus heeft de Lanz gloeikoppen nagebouwd tot 1959, toen was
Lanz al John Deere-Lanz geworden en bouwde Lanz geen
gloeikoppen meer. Daarom zijn er naar verhouding meer Ursus
licentiegebouwde Lanzen over dan echte Lanzen. Ursus ging in
1960 een eigen model produceren dat niks was, met als gevolg
dat men al gauw de Zetor 4011 ging produceren als Ursus
C-4011. In feite hebben ze nooit wat productiefs ontwikkeld,
eerst Lanz, toen Zetor en daarna MF licenties gebouwd.
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
Bedankt! nooit geweten. Al had ik wel altijd een vermoeden
dat er tussen die twee iets samen was
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
Jef, ken je Vancompenolle uit Kortemark ?
Wij hebben hier thuis een oude 'Weseler' staan,ken je dat
merk. 't is geen gloeikop hoor. Er zit een luchtgekoelde MWM
motor in. Waar zou ik er informatie over kunnen vinden.
Alle hulp is welkom
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
DIT ZIJN 3 VIERZONS OP EEN OPLIGGER GELADEN VOOR TRANSPORT
VAN WEELDE NAAR ADINKERKE. HET BETREFT 3 VIERZONS
GLOEIKOPPEN VAN HET TYPE 551.ZE HEBBEN CYLINDERINHOUD VAN
12763CC EN 65 PK MET EEN GEWICHT VAN 3650 KG.DIT WAREN
VOORAL DORSTRAKTOREN IN DE VROEGERE JAREN.
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
DAT ER MEER URSUSSEN ZOUDEN ZIJN DAN LANZEN IN VERGELIJKING
DAT ZOU IK TOCH BETWIJFELEN. GE MOET MAAR EENS OP EEN SHOW
BEZIEN HOEVEEL LANZEN ERROND RIJDEN TEN OPZICHTE VAN URSUS.
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
Als je beter gelezen zou hebben, had je het woordje "in
verhouding" opgemerkt kunnen hebben.
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
Dan is dit denk ik toch geen licentie Lanz want Lanz had
dacht ik maximaal 55pk met die klapbussen. En als ik Jeff nu
zie schrijven over 65pk dan is dit toch heel wat meer als
dat een Lanz heeft gehad. Ook de cilnderinhoud ging naar ik
dacht bij een Lanz niet verder als 10liter. Ongeloofelijk
gewoon dat er met zo'n 1 cilinder gewoon een emmer als
zuiger op en neer ligt te stampen. En dat waren inderdaad
trekkers voor de dorskast. Stond zo een nou ook wel eens
voor een kaf blazer? Of kon hij daar niet genoeg toeren voor
draaien? Dat deed onze oude Allis-Chalmers U altijd en voor
de dorskast heeft hij verschillende keren gestaan. Deze is
42pk en uit 1946 met een 5200cc 4cilinder.
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
Geachte Jef, zou het mogelijk zijn ook eens op mijn vraag te
antwoorden ( ze staat hier ergens boven)
De firma dankt U
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
Wesseler was èèn van de vrij talrijke duitse fabrikanten die
met behulp van gekochte motoren , transmissies en
hefinrichtingen trekkers fabriceerden.Dit zijn de zogenoemde
"confectietrekkers".Modellen W15,W24,W28.Voor informatie
over deze trekkers kan je best eens een oldtimershow
bezoeken dan kan je altijd informatie vragen aan de eigenaar
van deze trekkers.Bijvoorbeeld de Historische Oogstfeesten
Ravels in augustus 2003.
0,0,0
Re: TRANSPORT NAAR SHOW
Straf wel bedankt !
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.088sec