FarmPhoto.com - The world of farming in photos.
T3RRA Cutta
Thread #285395 / / Total number of messages: 33 / Thread View Count: 5102 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Barenstark 285395 111 Schlüter Profi Trac 8000TVL???? either
Schlüter Profi Trac 8000TVL????
Ik las vandaag op een forum dat schluter zijn Profi Trac
5000TVL eerst als 8000TVL wou hebben, waarom werd het een
trekker van 300pk minder(want de 8000tvl zou dus 800pk
hebben):
-de versnellingsbak zou vlug sneuvelen
-voor wat zou je het gaan gebruiken!

Der werd ook wat over een 12000TVL gespekuleerd(dus
1200PK!!!!!)

Maar dat laatste zou zeker nooit in werkelijk heid zijn
geworden, de versnellingsbakken toen konden nog maar net de
500pk aan. die 8000TVL is miss ooit wel de 5000tvl gewest,
maar meer weet ik er niet van!

Op de foto: de profi trac 5000tvl toen die net gebouwd was,
dit was de prototype versie, die later nog werd uitgerust
met 2mazouttanks en dergelijke.
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
Tsja dat is niet echt zinvol allemaal hé. Meer een beetje
showen van 'kijk eens wat wij kunnen bouwen'.
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
en dat is toch hun ondergang geweest...
0,0,0
Re: Schl�ter Profi Trac 8000TVL????
in 73 hadden ze al een tractor van 280pk, de "beruchte"
3000TVL, die was in der tijd hun ondergang bijna, maar omdat
die goed verkochten in Joegoslavie en dergelijke hebben ze
ook nog een 3500 en de 500 ontwikkeld :-D, miss wel lomp en
onhandig tegenwoordig maar ik zie ze liever rijden dan zo
een JD van evenveel pk die heel wat kleiner is :-\
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
Van de oudere Schlüter modellen zijn er veel meer gebouwd.
Deze vindt je nog wel eens in landen als Italië, weet er
zelfs nog één in Argentinië te staan. Van de nieuwere types
zijn er veel minder geproduceerd. Van de 650 V zijn er dan
nog redelijk wat gebouwd, iets meer dan 3500 dacht. De
andere modellen van nog geen 100 exemplaren. Ze waren ook
wel vrij duur dit mede omdat ze deels met de hand werden
gemaakt. Toch jammer dat ze ze niet meer maken :-\

Op de Agritechnica van ik dacht 2001 heeft nog eens een E.
Alber gestaan, ook een soort Schlüter met iets andere neus.
Zouden die nog gebouwd worden?? Je hoort er niets meer van.



Edwin.
0,0,0
Re: Schl�ter Profi Trac 8000TVL????
Van de 650 zijn er maar rond de 800 gebouwd als je de oude
650 bedoeld, bedoel je de super zijn er nog minder! het
model waar er het meeste van gebouwd is is de DS25 met
maarliefst(voor schluter toch) 4088 stuks!

Van alle profis te zamen schat ik ongeveer 50stuks(maar dan
ook alle profis!)

Die E alber is een NEP geval, Egelseer stond er ook in 2001
en die had DE ECHTE mee, een super 1700LS en 2eurotracs ;-)
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
Bij schluter zat gewoon een stelletje techniekgeile
klootviolen die maar zo wat raak bouwden en verder niet aan
de praktische kant dachten. Het is tenslotte geen sportauto
die je voor je plezier koopt maar een machine waarmee je je
geld moet verdienen... wat is nou 3500 stuks, van de Zetor
UR1 serie zijn er een miljoen gebouwd in 42 jaar tijd.
0,0,0
Re: Schl�ter Profi Trac 8000TVL????
Ik zou een Zetor maar niet met een schluter vergelijken
moest ik jou zijn :-P, want een schluter koste in der tijd
heeeel wat meer dan een Zetor en werd met de hand in mekaar
gezet en is veel degelijker, en schluter bouwde tussen 37 en
93 45000 trekkers mte de hand met het verschil dat het bij
de rest bandwerk was :-D!
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
hahahaha,

tractorliefde maakt blind, Renze. Maak Bärenstark dat
bovenstaande verhaaltje van jou maar s wijs...
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
dat schlüter veel meer kost dan een zetor vindt jij dus een
pluspunt?
0,0,0
Re: Schl�ter Profi Trac 8000TVL????
Hoe duurder hoe beter kwaliteit zou ik zeggen! Kijk naar
Fendt, die zijn ook duur en zijn ook van goede kwaliteit:-D
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
bij het zien van de foto's van die dode 515 van Jakobs begin
ik daar toch erg aan te twijfelen.
0,0,0
Re: Schl�ter Profi Trac 8000TVL????
Een 515Fendt is niet echt een loonwerkerstrekker, hier word
dat veel gezegt, voor landbouw zijn die beter:-D
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
ik zie niet het verschil tussen een 515 van een boer met een
12m3 ton erachter of een 515 van een loonwerker met een 12m3
ton erachter....

Het werk wat een loonwerker nu met een 515 doet deden ze
vroeger met een 610 van 100pk.
0,0,0
Re: Schl�ter Profi Trac 8000TVL????
RVM: hier hebben sommige loonwerkers ook een 515, en ze
zeggen allemaal dat ze beter in de landbouw worden gebruikt,
met een kuip achter zie je idd geen verschil, kheb ook al
horen zeggen dat ze beetje te licht gebouwd zouden zijn voor
een loonwerker:-)
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
is dat nou kwaliteit??
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
Prijs zegt niks over kwaliteit he, das allang zo en dat is
met alles zo. JD is duurder dan Renault, maar een Renault en
dan zeker de Ares serie doet 0,0 onder voor een JD.

En Renze, het kan wel waar zijn maar het zijn wel mannen
geweest die vooruit hebben gekeken en gewoon de stap hebben
gemaakt. Al waren zij er niet mee begonnen had het een ander
merk wel gedaan. Die rupstrekkers zoals de Challenger was
toch ook van Cat die er als eerste mee kwam. Iemand zal toch
de eerste moeten zijn. AC was als aller eerste fabrikant
begonnen om een trekker standaard van fabriek af te voorzien
op luchtband, was in 1933. Iedereen dacht toen ook, Goh wat
moet je met die zooi niks als ellende met lekke banden. Nou
de uitdraai ervan is toch wel duidelijk lijkt me.
0,0,0
Re: Schl�ter Profi Trac 8000TVL????
Idd johan, daar heb je gelijk in, Fendt en Deutz hebben ook
gekeken hoe Schluter hun Super Tracs en Profis in elkaar
zaten en ze hebben ook een mooie 626 en een 260 kunnen
creeren, heel wat stukken zijn ook de zelfde(versnellingsbak
en zo). Zetor is dnek ik nog niet veel eerstes geweest met
iets. Der is altijd wel een die de stap moet zetten hoor.

Bij de ontwikkeling van een Xerion van Claas(de nieuwe
3300)werd ook een schluter eurotrac gebruikt om de nieuwste
bak van ZF uit te testen, Schluter kan je bekijken als een
soort merk dat alle testen uitvoerd.
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
Simon ik snap dat je schlüter een supermerk vindt en dat is
ook helemaal niet erg maar je moet ze nou ook niet de hemel
in prijzen. Zo'n grote schlüter, de 626 en de DX230
gebruiken gewoon voor een groot gedeelte allemaal dezelfde
onderdelen en die komen van ZF. Dus de link tussen die drie
is eerder ZF dan dat schluter daar nou zo'n grote
voortrekkersrol in gespeeld heeft. Zetor is wel s ooit
ergens het eerste mee geweest hoor. Ze waren het eerste met
een geluidsarme cabine ( dat wil zeggen onder een bepaalde
grens met de decibellen ) en dat was in '69 dacht ik met de
chrystal. alleen het probleem met zetor en met zoveel
oosteuropese spullen duurde het eeuwen voor het voldoende op
de markt te verkrijgen was en stond de ontwikkeling daarna
weer jaren stil.
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
De schluter 5000 TVL heeft origineel 1200 pk, maar deze
motor is teruggebracht naar 500pk. Beresterk dus, en hij
heeft een M.A.N motor van maar liefst 22liter inhoud. (Zo
heb ik het toch vernomen van de film: Big Iron 2)
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
RVM, de Valmet 900 enz. hadden toch ook wel al vrij vroeg
een geluidsarme cabine??






Edwin.
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
Jazeker op de Valmet 700 / 900 en 1100. Dat was ook eind
jaren 60. waren ook zeer mooie cabines voor die tijd maar
volgens mij was de cabine van zetor stiller dan de Valmet
cabine. De Valmet 900 en 1100 waren ook 1 van de eerste
trekkers met een turbomotor samen met de volvo 810/814.

hehehe, zo komen we toch weer een beetje meer in mijn
straatje :-P
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
Zetor was met de UR1 serie een van de eersten die een heel
ver doorgevoerde unificatie van onderdelen doorvoerde, zo
waren de motoren met losse cilinderkoppen, waardoor alleen
het blok, krukas en nokkenas anders waren tussen 2, 3 en 4
cylinders. Ook waren de versnellingsbakken in de basis
gelijk alleen de 4 cylinders hadden veel zwaardere
eindaandrijvingen. Zetor kon goedkoop produceren doordat de
onderdelen zoveel mogelijk gelijk waren tussen de
verschillende modellen, waardoor niet alleen de
produktiekosten daalden maar ook de magazijnkosten voor
importeur en dealer.

Deze trekkers waren in 1958 modern uitgerust met 10
versnellingen, trekkrachtregeling via de topstang, direct
ingespoten motoren, geveerde vooras enzovoort.

Zetor was in 1949 ook de eerste (of 2e) die een direct
ingespoten dieselmotor produktierijp had. Deze werd
geintroduceerd op de beurs in brno maar toen beslisten de
Russen, die na de 2e wereldoorlog daar een stevige vinger in
de pap hadden, dat het feest niet door ging omdat de
communistische boer "gelijk" moest blijven en niet met zulk
modern spul moest werken, in het communisme was immers
iedereen "gelijk" :-D

Met de introduktie van de Crystal 8011 was men koploper in
de wereld, deze trekker verenigde alle moderne snufjes van
die tijd, en bood ze standaard aan op 1 en dezelfde trekker.
onder meer 16 versnellingen met 2 traps powershift,
hydraulische inschakeling van aftakas en 4wd,
trekkrachtregeling via de onderste trekstangen en
dergelijke. En niet te vergeten de eerste cabine die aan de
N85 geluidsnorm voldeed. Deze was vrijstaand op
dempingsrubbers gemonteerd, dit was ook vrij nieuw maar
Valmet was een jaar eerder, in 1967, de eerste met deze
vrijstaande cabine op rubberdempers.

Zetor heeft dus wel degelijk richting gegeven aan de wereld
trekker ontwikkeling, dan niet van die onzinnige dure dingen
zoals je alleen op een schluter ziet, maar dingen die je
tegenwoordig op iedere moderne trekker standaard gemonteerd
ziet.

Zetor heeft bijgedragen aan ontwikkelingen waar ALLE !!
tegenwoordige trekkerrijders baat bij hebben, iets wat je
van Schluter niet kan zeggen.
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
Juist RVM dat zeg je goed ja, 1 van de eerste. Want de aller
eerste was weer AC in 1962 met de D19 diesel ;-)
0,0,0
Re: Schlüter Profi Trac 8000TVL????
RVM, k denk dat trekkerliefde maakt blind ook op renze van
toepassing is
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.157sec