FarmPhoto.com - Picture yourself farming.
T3RRA Cutta
Thread #288670 / / Total number of messages: 33 / Thread View Count: 3846 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
mago98 288670 353 MF 6497 Dyna-6 either
MF 6497 Dyna-6
to start a Dyna-Tour 2006

MF 6497 Dyna-6 with Engine SISU Diesel 7.4 l. 24v 215 Hp.
;-)
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
MF 6497 Dyna-6 in the field.
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
:-D ;-)
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
did you droven on it, and did you like the tractor?
nice pics;-)
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
:-P:-P nice nice:-D
Is It a good tractor to drive?

grtz wouter
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
I've drived a Dyna-6 a while ago, it was the stupidst trip
ever.
Cvt and powershift owns when it comes to transmissions.
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
wat was er dan zo slecht aan?
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
the 6497 dyna-6 is very nice to drive.
i was in italy (cremona) and i plough with five mouldboard
at 3 m of width and 30 centimetres of depth. the speed of MF
6497 was of 8 km/h.

the dyna-6 is fantastic. in the autodrive (field), the 6
powershift ratio are shifting in automatic.

the powershuttle is perfect, and the tractors is very good
balanced.

the engine Sisu is powerful, and the higt torque is already
available at 1200 rpm.
it very good tractors.
bye
;-)
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
nice pics

steven in trekker en werktuig staat dat dyna6 een prachtig
systeem is . Als je gewoon nie voor mf bent ofzo zeg da
gewoon ofzo e . of wel heb je ze niet juist gebruikt .
den dyna 6 trekt rapper op dan powershift (zelf ondervonden
:p) en je moet minder schakelen en minder met u vitessen
bezig zin ik zie eigenlijk nie wat er slecht aan is hoor
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
Sisu engines are made in Finland and Finland rocks with
winning engines, telephones and Eurovision songs :-D
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
de dyna6 is niet goed wanneer er je niet kunt mee rijden. ik
vind hem ook goed rijen, je moet gewoon de juiste functie
bij het juiste werk gebruiken, sommige zeggen dat hij teveel
snokt, maar dat is normaal als je aan het cultiveren zijt
onder volle last en dan van groep gaat herleggen, ze snappen
gewoon niet wat het woord SEMI powershift betekend en denken
dat het een fullpowershift is.
al bij al hoor je nog veel positieve commentaar ook. vooral
dan van de mensen die zo een dyna6 hebben, en er dus elke
dag mee rijden.
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
Wij hebben op de zaak een 6480 Dyna-6 demo en de eerste dag
dat ik er mee weg was was ik ook niet zo kapot van die bak.
Maar nu ik er een paar dagen mee heb gewerkt vind ik het
heerlijk rijden. Alleen die automaat is voor transport niet
ideaal, te veel trappen vind ik die kun je met de hand mooi
overslaan. Maar goed dat is mijn bescheiden mening.....

I think Dyna-6 is just a matter of getting used to it, the
first few ours i drove it i didn't like it that much. But
after a few ours more i now think it drives real good!!!!
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
gaan jullie een kopen?
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
en steven de dyna-6 is een 6traps powerschift hé rund
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
NO SHIT EINSTEIN!!!!!

@ Degryse: Wie is er hier het rund?

Dat wist 'k nu eeeeeecht niet. Idioot, de dyna-6 vliegt
vooruit "zonder" ge 't kunt weten, als ge rijdt. Da hedde
bij cvt en bij klassieke powershift niet.

Groeten, Steven
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
hehe
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
Idd Zetor :-D, Degryse is grappig. ;-)
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
The Dyna6 is a superb transmission and with the latest
software uploaded is bordering on greatness.

Earlier software, which should be updated by now, had
innapropriate speedmatching in some cases. Also the simpler
transmission with NO autodrive had the rather unpopular
programmable start-off gear system but this can be switched
off by the dealer so that the tractor starts off in the gear
in which it stops except in 4th range where it can only
start in 'A' gear.

The latest software for Autodrive versions also
automatically starts in the gear it stopped at when in
'manual' setting [the centre position on the dial]but still
allows the start gears to be programmed individually for
'field' and 'road' auto setting on the dial.

It is infinitely more programmable and sophisticated than NH
range-command or power-command transmissions which
estabishes MF as the thinking man's tractor, perhaps not one
appreciated by the simple minded ;-)
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
Van mij mag hij blijven, alleen al vanwege de cabine en
voorasvering wat nog niet alle 6290's waar we nu meer rijden
hebben. Maar ik weet nog niet of we er een gaan kopen.
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
onze dyna 6 heeft nu 300 uren gedraaid. Op het begin was ook
niet helemaal enthousiast over de bak maar nu wil ik niets
anders meer. Ideaal bij tranport niet meer op te letten met
schakelen en die voorasvering en cabinevering is geweldig.
Gisteren volle bak kunstmest tot rand geladen over zandweg
met gaten en verloor niets bij 43 km per uur terwijl een
andere tractor bij de 20 op houdt omdat je uit de cabine
butst.
Maar bij schakelen vooral niet te veel gas geven heb je
niets aan en schakeld dan met schokken. Dus wanneer hij op
1700 toeren schakelen staat moet je 1800 toeren gas geven
dan schakeld die het mooist en het goedkoopst
De mf is zoiezo al zuinig ongeveer 8 opgeraapt met tarup en
40 messen en maar 70 liter verbruikt.
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
Ja die demo verbruikte op een dag dumperen met de beco 180
ook maar dik 80 liter. En dan is er wel de hele dag mee
doorgepookt! En die automaat werkt inderdaad het best als je
niet te veel gas geeft, anders schakelt ie ook pas bij veel
hogere toeren dan je ingesteld hebt staan......
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
Wij hebben thuis ne MF 6490 met gewone dyna-shift. spijtig
da ge gene dyna 6 kunt hebben op da model. rijd ook wel goe
ze maar ne dyna 6 was beter geweest moest da kunnen.
Onze MF rijd spijtig genoeg maar 44km/h en onze daeler wilt
hem ni ontgrenzen, nu heb ik gehoord dat er een truckje
bestaat om hem te ontgrenzen. Legde hem terug stil dan rijd
hij terug 44. Kent iemand da truckske mischien.
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
ik heb van onze dealer over het laatst gehoord dat er een
ship is uitgekomen waardoor de trekker 50 gaat rijd, maar
hij was ook nog niet 100% zeker hoe het juist zat. da
truckske is anders heel simpel ja gaat op topsnelheid rijden
en dan gij je gedurende 3 seconden de
vooruit/achteruithendelopheffen en tergelijkertijd de
schildpad/haasknop indrukken.
let wel op da da truckske alleen maar bij de oudere
generatie van de 6400 gaat. bij de nieuwere zit er een
sofware in waar dit niet meer lukt.
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
wij hebben ook nog ne dynaschift en rijd ook 43.5.
maar voor ons is dat snel genoeg.
heb je e mail anders leg ik een trukje uit.
mijn e mail is smetie6@hotmail.com

grtz wouter
0,0,0
Re: MF 6497 Dyna-6
ik denk dat iedereen dat tructje wil weten,

maar vindt zelf dat 43 km/h hard genoeg is. Zeker als je een
onervaren iemand vaak op rijd en die van gas geven houdt
bovendien kost je die laatste paar km gigantisch veel
brandstof dat weet ik nog wel van onze vorige tractor een
3095. Die heeft eens 53 km/h gelopen, met het maaien en
ploegen moest je s'middags naar huis om te tanken terwijl je
maar 1800 toeren gas gaf. Toen we hem terug schroefde en nog
met zelfde toeren ploegde konnnen we een dag vooruit.
Maar is wel mooi gezicht als de vlam uit de pijp kwam met
ploegen en in de hoogste versnelling weg kunnen rijden met
een vol ton
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.145sec