FarmPhoto.com - Picture yourself farming.
T3RRA Cutta
Thread #332901 / / Total number of messages: 19 / Thread View Count: 4369 / Add thread to favorites:
Arno 332901 160 Krak!! either
Krak!!
Deze wagen is sinds het laatste natte jaar niet meer
gebruikt en mocht nog een keer mee, omdat we een eindje
moesten rijden. Maar bij de eerste vracht ging het al mis.
Krak!!:-(. Someren,NL. 24-09-2006.
0,0,0
Re: Krak!!
iets wat je liever niet tegenkomt :-D , nee , serrieus , was
die aan het "wippen"gegaan mischien ?? of een oude breuk
erin ??
0,0,0
Re: Krak!!
Een drempel deed hem knielen. Hij was bij de lassen
afgescheurd en toen doorgezakt.
0,0,0
Re: Krak!!
Nog een geluk dat da kopschot niet door je achterruit is
gekomen want zo heel ver zit het er niet meer vandaan.
0,0,0
Re: Krak!!
Deze staat ook nog op de Maismix DVD
0,0,0
Re: Krak!!
haha, dat heb ik een keer gehad met de dissel van de rol,
elke keer als ik hem opbeurde kwam ie iets minder hoog:-P

gelukkig was het in het land, en was ik niet ver van huis
0,0,0
Re: Krak!!
Tis ook niet zon zwaar uitgevoerde dissel, in verhouding met
de rest van de wagen he ?
0,0,0
Re: Krak!!
ik heb hem ook zien staan toen ik door de hei kwam
0,0,0
Re: Krak!!
lijkt niet erg sterk gemaakt ook niet hé, zelfbouw?
0,0,0
Re: Krak!!
mja, precies gewoon een simpele I-poutrel(ekke)
0,0,0
Re: Krak!!
fendtuur wrote:
mja, precies gewoon een simpele I-poutrel(ekke)


Tuur, een I "petrelleke" kan al wel iets hebben zenne....als je hem goed plaatst tenminste ;-)
0,0,0
Re: Krak!!
Een rare vraag maar zat er vroeger een knik in het I profiel om de dissel hoger te brengen :-? . Anders vraag ik mij af waarom er een las zit midden in een I profiel als het kan in één stuk :-/ .
Denk niet dat de kar zelfbouw is maar den dissel wel want da ziet er maar amateuristisch uit :-D . En moest het origineel zijn dan heb ik voor de fabrikant nog een toffe cursus sterkteleer liggen op mijn kamer. :-h :-h
0,0,0
Re: Krak!!
Dirk wrote:
fendtuur wrote:
mja, precies gewoon een simpele I-poutrel(ekke)


Tuur, een I "petrelleke" kan al wel iets hebben zenne....als je hem goed plaatst tenminste ;-)


mja, als er zoveel ton op steunt en het begint wa te schudde... heeft het dan nog zoveel te zeggen?
0,0,0
Re: Krak!!
fendtuur wrote:
Dirk wrote:
fendtuur wrote:
mja, precies gewoon een simpele I-poutrel(ekke)


Tuur, een I "petrelleke" kan al wel iets hebben zenne....als je hem goed plaatst tenminste ;-)


mja, als er zoveel ton op steunt en het begint wa te schudde... heeft het dan nog zoveel te zeggen?


't hangt er vanaf in welke richting dat hij schudt ;-)
Een I profiel kan maar in 1 bepaalde richting veel kracht opvangen
0,0,0
Re: Krak!!
Dirk wrote:
fendtuur wrote:
Dirk wrote:
fendtuur wrote:
mja, precies gewoon een simpele I-poutrel(ekke)


Tuur, een I "petrelleke" kan al wel iets hebben zenne....als je hem goed plaatst tenminste ;-)


mja, als er zoveel ton op steunt en het begint wa te schudde... heeft het dan nog zoveel te zeggen?


't hangt er vanaf in welke richting dat hij schudt ;-)
Een I profiel kan maar in 1 bepaalde richting veel kracht opvangen


het is tezien welke afmetingen da I profiel heeft hé. Bij bepaalde afmetingen kan je ze langs alle 2 de kanten evenveel belasten. De stuik en trekkracht is dan evenveel
0,0,0
Re: Krak!!
Het hoeft niet steeds zelfbouw te zijn dat krak zegt :-P
Bron: Agrartechnik im einsatz

Dat petrelleke kan wel een 4 ton dragen schattek.
0,0,0
Re: Krak!!
Durnez wrote:
het is tezien welke afmetingen da I profiel heeft hé. Bij bepaalde afmetingen kan je ze langs alle 2 de kanten evenveel belasten. De stuik en trekkracht is dan evenveel


Jij verkoopt onzin, een naar DIN genormaliseerd warmgewalst IPE of HE-A, B of M profiel kan ten allen tijde minder buiging over de horizontale as hebben dan over de verticale as.
Een samengesteld I profiel kan in theorie evenveel weerstand tegen buiging hebben over X en Y as, maar dat heb ik in de praktijk nog nooit gezien.

Voor een dissel is dit zowieso te muf. Voor 3500kg aanhangwagens gebruiken wij twee kokers 120x60x4 in V- vorm. Deze hebben maar 100kg oplegdruk. De HE 120 A ?? schat ik ?? kan het buigend moment misschien statisch wel opvangen, maar het is de dynamische krachten van de schuddende en stampende massa die erachter hangt, die die trekboom vernielen. (D-waarde)
0,0,0
Re: Krak!!
Renze wrote:
Durnez wrote:
het is tezien welke afmetingen da I profiel heeft hé. Bij bepaalde afmetingen kan je ze langs alle 2 de kanten evenveel belasten. De stuik en trekkracht is dan evenveel


Jij verkoopt onzin, een naar DIN genormaliseerd warmgewalst IPE of HE-A, B of M profiel kan ten allen tijde minder buiging over de horizontale as hebben dan over de verticale as.
Een samengesteld I profiel kan in theorie evenveel weerstand tegen buiging hebben over X en Y as, maar dat heb ik in de praktijk nog nooit gezien.

Voor een dissel is dit zowieso te muf. Voor 3500kg aanhangwagens gebruiken wij twee kokers 120x60x4 in V- vorm. Deze hebben maar 100kg oplegdruk. De HE 120 A ?? schat ik ?? kan het buigend moment misschien statisch wel opvangen, maar het is de dynamische krachten van de schuddende en stampende massa die erachter hangt, die die trekboom vernielen. (D-waarde)


wie zegt da ik bezig was over een DIN genormaliseerd materiaal. :-/ Er zijn genoeg constructeurs die zelf hun profielen bouwen. Denk maar aan Stas aanhangwagens. (Die lassen hun I profielen zelf)
0,0,0
Re: Krak!!
Durnez wrote:
wie zegt da ik bezig was over een DIN genormaliseerd materiaal. :-/ Er zijn genoeg constructeurs die zelf hun profielen bouwen. Denk maar aan Stas aanhangwagens. (Die lassen hun I profielen zelf)


Ja de meeste trailerbouwers zoals Pacton, Broshuis, GS, stellen zelf I profielen samen uit genormaliseerde boven- en onderflensen die je bij de betere staalboer kunt kopen. Daar lassen ze dan een lijfplaat tussen, met verjongingen tpv de zwanehals, of ter plaatse van een draaikransgestuurde as.

Echter geen van de professionele bedrijven (die zelf I profielen voor langsliggers samenstellen) gaan knooien met I profielen voor dissels van wipkarren, omdat het erg veel gewicht kost (grofweg 3x zoveel) om te doen zoals jij zegt, namelijk een I profiel samenstellen met een evengroot weerstandsmoment tegen buiging over de X en Y as, ten opzichte van een koker, of een tweebenige dissel.

En trouwens, wat heeft dit:
Durnez wrote:
De stuik en trekkracht is dan evenveel

met een weerstandsmoment tegen buiging over X- en Y-as te maken ? Ook maar uit de kouwe lucht gegrepen kretologie.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.424sec