FarmPhoto.com - Photos 4 farmers.
T3RRA Cutta
Thread #339371 / / Total number of messages: 67 / Thread View Count: 13440 / Add thread to favorites:
[1][2][3] (page 1 of 3)
adhu 339371 288 werklust dk-1 either
werklust dk-1
Loonbedrijf Vervaet
0,0,0
Re: werklust dk-1
Kurstjens Grubbenvorst was de eerste die het prototype met
toen nog een mest tank heeft gekocht en in bedrijfskleuren
heeft gespoten. Dat was in 1981, toen was het aanbod brede
lagedruk banden niet zo groot dus lagen er dubbellucht
wielen onder. Let op het speciale model van de tank.

Mvg Michiel
0,0,0
Re: werklust dk-1
Kurstjens heeft 'm zelfs helemaal zelf bedacht en in
opdracht bij Werklust laten bouwen.
Die is tot midden jaren '80 in gebruik geweest bij Kurstjens
Mestdistributie en daarna verkocht aan iemand in Kruisland.
Dat zou deze dus wel eens kunnen zijn. Er zijn er maar 4
gemaakt en 2 stuks rijden nog steeds bij de 1e eigenaar, dus
de kans is groot dat dit 'm is.

Is loonbedrijf Vervaet uit Walsoorden eigenaar van de DK-1?

Weet jij hier meer over Arjan of rij je er zelfs mee?
0,0,0
Re: werklust dk-1
Ik heb inmiddels al begrepen dat het loonbedrijf Vervaet uit
IJzendijke is.
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
Hij is inderdaad afgeleverd op Terra Tyres. Maar omdat die
vanwege het vele rijden over de weg erg snel sleten is er al
meteen in het begin geexperimenteerd met dubbellucht
trekkerbanden, maar dat gaf weer teveel insporing. Daarna
zijn de Terra's er weer onder gekomen en is de DK-1 verder
zoveel mogelijk op de dieplader gezet.
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
Zolang ik 'm ken heeft er een DK 1 sticker opgezeten en
zoals je op deze foto kunt zien zag die er precies zo uit
als de MW 3 sticker.

Waar DK voor stond weet ik niet, maar de "D" zal
ongetwijfeld voor "Kurstjens" hebben gestaan. De voornaam is
Gerrit dus z'n initialen zijn het echter niet. Wellicht
stond de "D" voor iets of iemand bij Werklust.

Het DK-1 prototype is vanaf het begin tot midden jaren
tachtig in gebruik geweest bij Kurstjens Mestdistributie.
Twee stuks zijn via Gerrit Kurstjens verkocht aan Kappertz
Duisburg, en 1 is er via Werklust verkocht aan
Gromes-Plender.
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
Nog een foto.
0,0,0
Re: werklust dk-1
Foto vergeten :-\
0,0,0
Re: werklust dk-1
Mooi foto Arjan!!
Ik zou zeggen, zet ze er maar allemaal op

Heb nog een zwart/wit gevonden met dubbellucht
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
Ik heb er nog wel een paar hoor ;-)

Die Lareco dumpers staan hier volgens mij ook ergens, daar
heeft Martin Holland al eens iets van gepost. Martin zal dat
zeker kunnen waarderen dus ik zo zeggen zoek ze maar 'ns op
en zet die van jou er maar onder.
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
Ruig ding. Je kan goed zien dat het een Werklust is als je
al naar de cabine kijkt. Exact dezelfde cabine als dat bij
mij op mn werk de ouwe WG18 heeft.
0,0,0
Re: werklust dk-1
Op m'n werk hebben we lang een WG18 gehad en dat is
inderdaad dezelfde cabine. Daarnaast hadden we een WG25 maar
dat zag er iets anders uit.
Eenvoudige machines, maar we hebben er altijd goed mee
gedraaid. Dat kan ik van de opvolger, een Liebherr 521 met
hydrostatische aandrijving helaas niet zeggen.

Ik denk dat al die speciale voertuigen Werklust destijds de
das hebben omgedaan. Daar zitten een hele berg
ontwikkelingskosten in die je met de bouw van slechts enkele
exemplaren niet kunt terugverdienen.
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
Bij mij hebben we 2 shovels. Een WG18 en een WG35, en die 35
is een stuk jonger. Die is uit 1995 en die heeft idd een
andere en jongere cabine ook ja. Sommige types zoals jij
hier die 40 gepost heb hebben van die hele korte konten dat
me al eens meer opviel. Een andere aannemer hier bij mij
vandaan heeft 2 Werklusten, een ouwe WG25 met ook zo een
korte kont en een nieuwer model WG35 in de nieuwe kleuren.
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
Wanneer heeft Werklust een WG 55 gemaakt ? of bedoel je een
45 ?
Voor zover ik weet bouwde men nooit groter als de 45.
Machtige machines, degelijk en betrouwbaar. Ik heb een
oud-collega die bij Brinkman&niemeijer gewerkt heeft, de
toenmalige Komatsu importeur. Die vertelde dat Komatsu
shovels bij loonwerkers, vaak lekkende versnellingsbak en
koppelomvormer keerringen hadden omdat de olie te heet werd
waardoor de keerringen hard werden, bij loonwerkers die een
balenwagen achter de shovel hingen of een kuilhoop ermee
aanreden. Bij de Werklust was dat geen probleem vanwege
overbemeten componenten en oliekoelers :-D

Het mooie van een bedrijf als werklust is ook dat je
rechtstreeks van de fabrikant koopt en met de technische
mensen kunt praten, en dat niet alle klantcontact via
pennelikkers gaat. :-)
0,0,0
Re: werklust dk-1
...
0,0,0
Re: werklust dk-1
Vandaag kwam in de uitvoerders vergadering toevallig de ene
Werklust ter sprake, de WG18. Ze denken er nu toch maar over
om hem in te ruilen op een andere Werklust. De WG18 is van
84 ofzo en krijgt nou veel stukken iedere keer. Van de week
heeft ie al 3 keer met de kap open gestaan.
Maar ja, mag het een keer na 22000uur!!!!! Over kwaliteit
gesproken. ;-)
0,0,0
Loading Message List
[1][2][3] (page 1 of 3)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.138sec