FarmPhoto.com - Share your farming photos!
T3RRA Cutta
Thread #350337 / / Total number of messages: 28 / Thread View Count: 12835 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Przemek15 350337 78 Bizon Z043 either
Bizon Z043
1979r. upolowany w składnicy
Prawdopodobnie wersja eksportowa, chociaż na tabliczce jest Z043, a nie 5043, ale wszyscy wiemy, że czasami to było na odwrót (tylko czemu?). Warto na tym ujęciu zwrócić uwagę na silnik hydrauliczny napędu nagarniacza oraz powiększony zbiornik.
0,0,0
Re: Bizon Z043
Tylko popatrzcie - Bizon z lat 70-tych i ma czujnki strat ziarna na sitach i na wytrząsaczach. To już chyba wiadomo, że eksport
0,0,0
Re: Bizon Z043
dwa akumulatory hydropneumatyczne do odciążania hederu
0,0,0
Re: Bizon Z043
Przemku ten Bizon był może przeznaczony do sprzedaży w Przasnyszu? Kilka lat wstecz pojawiały się w tym komisie różne wersje exportowe,pamiętam jeszcze stare ogłoszenia stamtąd.W Polsce ze znalezieniem tego modelu może pojawić się problem,za wiele sztuk nie powstało gdyż kombajn był produkowany z myślą o exporcie.Szkoda że taka mała partia została wypuszczona poza bramy fabryki (prawie tyle samo sztuk co Dynamica),wg. mnie była to bardzo ciekawa konstrukcja.
Przed dwoma laty rozmawiałem z osobą która takim kombajnem dysponowała przez pewien okres czasu (kupiony był z zamiarem handlu).Dowiedziałem się w jaki sposób trafił on do poprzedniego gospodarstwa,okazało się iż nigdy nie przekroczył polskiej granicy.Maszyna ta z końcówką partii oczekiwała na potencjalnego kontrahenta.Fakt ten zbiegł się z okresem mokrych żniw w Polsce,które przeszły do historii (był to bodajże 1980r.).Obfite deszcze które przetoczyły sie przez cały kraj nie pozwalały na wjazd jakimkolwiek cięższym sprzętem w pole,w tym przypadku o wygranej decydowały gabaryty,a dokładniej nacisk na podłoże.PGRy dysponowały w tych latach głównie modelami Z056 na wąskim ogumieniu,które po wjeździe w łan poprostu tonęły.Z tego co pozostało mi w pamięci z naszej rozmowy 43ki skierowane zostały w rejony,gdzie zbiór był już największym priorytetem,podjęta decyzja okazała się bardzo trafna gdyż kombajny poradziły sobie bez większych problemów (egzemplarz o który wypytywałem został skierowany na Żuławy,stamtąd też został zakupiony przez poprzedniego właściciela).Sądzę,że to wydarzenie było to swego rodzaju nauczką która zmobilizowała załogę FMŻ do myślenia nad wyposażaniem Bizonów w szerokie ogumienie,jak wiemy pojawiło się ono zaraz na kolejny sezon czyli 1981r.Ostatecznie Z043 pozostały w Polsce (nie wiem niestety ile sztuk dokładnie liczyła partia owego sprzętu,chciałbym dotrzeć do osoby która bezpośrednio nabyła taki kombajn po wspomnianych żniwach,sądzę iz możnaby od niej uzyskać więcej informacji w tym temacie).
Wiem,że 1 egzemplarz tej wersji pracuje gdzieś w okolicach Niemodlina ponieważ około 3,4 lat temu dowiadywałem się w sprawie ogłoszenia sprzedaży takiego kombajnu i w tamte rejony został zabrany ptrzez nabywcę (cena była niewielka ponieważ był uszkodzony).Posiadam też informacje co do 5043 z postu 147558,który był na sprzedaż w Norwegii.W ubiegłym roku trafił on spowrotem do naszego kraju,lecz cały w częściach;mam skrytą nadzieję że ponownie go zmontowano i w dalszym ciągu kontynuuje swoją powinność.
Gratuluje Przemku bliskiego spotkania z tym egzemplarzem,też liczę że w końcu uda mi się na taki natknąć.
Pozdrawiam TOMASZ
0,0,0
Re: Bizon Z043
Tomku! Ten kombajn był na sprzedaż w Przasnyszu, ale zdaje się że już poszedł. Byłeś kiedyś w tej składnicy? Też słyszałem o tych mokrych latach, czego konsekwencją było wprowadzenie szerokich opon, ale nie jestem pewien w którym dokładnie roku to nastąpiło. Widziałem kiedyś 56-tkę z 78r. na szerokim ogumieniu, ale to chyba była inwencja własna gospodarza. Z043 miał wąskie opony - może chodziło Ci o to, że jest lżejszy i dlatego nie grzęznął tak jak 56-tki? Wspominałeś coś, że masz dużo materiałów szczegółowych z Agromy, które planujesz zamieścić tu - jest tam coś wspomniane o tych bordowych, pomarańczowych i żółtych Bizonach? Nie wiem kto, być może Ty, wspominał tu, że pomarańczowe były tylko w 1987r., a bordowe w 1986r., ale też w tych latach puszczano typowo czerwone - skąd te informacje? Przypuszczenia z doświadczenia czy rzetelna informacja firmowa? W jakim regionie Polski jest ten Niemodlin, gdzie znajduje się Z043?
pozdr. Przemek15
0,0,0
Re: Bizon Z043
Co do głównych kolorów krajowych Bizonów w różnych latach to ja sprubuję napisać na podstawie swoich obserwacji.
-Czerwone (pewnie też były różne odcienie w co niewnikałem) były przez cały czas produkcji, w sumie z wyłączeniem 1986r. (bordowe) choć spotkałem ze 2 czerwone z tego roku.
-Pomarańczowe (mam na myśli wszystkie odcienie) weszły hyba w 1980r. Prawdopodobnie były cały czas w przeciągu lat 1980-1988 (w przeciągu tych lat sadzę zmieniała się liczba kombajnów w tym kolorze w stosunku do całości produkcji jak i barwa koloru, na początku były raczej takie żółte) znowu należy wyłączyć rok 1986 choć pewnie jakieś zdarzyły się w pomarańczowym kolorze tak jak to miało miejsce z czerwonymi.
-Bordowe, wszystkie widziałem z 1986r.
W 1987r. powstawały też w takim kolorze "czerwono-bordowym".

Myślę że tak ogólnie by to wygladało, pewnie zdarzają się jakies odstępstwa w kombajnach produkowanych na przełomie roków. Mogłem również nieznacznie się pomylić w podanych granicznych datach bo dane podaję na podstawie obserwacji a kombajnów z dwóch-trzech roczników niewidziałem.

Gdyby do kolorów dodać jeszcze wersje napisów, stare i nowe kabiny, koła itp. powstało by wiele "odmian" kombjanów Z056 różniących się jakimś z tych detali. :-\
0,0,0
Re: Bizon Z043
dzięki Dawid!
Ja myślę, że większość naszej wiedzy o kombajnach opiera się na doświadczeniach, bo z literaturą na te tematy to rczej krucho.
ps. zapraszam do galerii kombajnowych Other i Fortschritt, gdzie zamieściłem ostatnio trochę zdjęć i szczegółowych opisów kombajnów Vistula, Volvo i Fortschitt - mile widziane jakieś uzupełnienie, ew. poprawienie informacji
0,0,0
Re: Bizon Z043
Niestety w Przasnyszu nigdy nie byłem,na FP dodawałem kiedyś dwie fotografie z Z050 który był przeznaczony w tym miejscu na sprzedaż (w ogłoszeniu zaznaczone było iż został sprowadzony).
Odnośnie Z043 oczywiście waga odegrała w tym okresie największa rolę.
Jak obiecałem będę stopniowo dodawał informacje związane z Bizonem,które zawarte zostały w miesięcznikach "Maszyny i Ciągniki Rolnicze" oraz "Mechanizacja Rolnictwa".Będę brał pod uwagę roczniki od 1971-1990.Trochę czasu zanim wszystko zbiorę w całość może upłynąć,przeglądając rok temu wymienione pozycje na czytelni skupiałem się głównie na kopiowaniu zdjęć,samej treści było dosyć sporo.
Co do informacji tyczących się kolorystyki w danych latach wszystkie swoje wypowiedzi opieram na własnych spostrzeżeniach,głównie poprzez prowadzenie zapisu numerów seryjnych z każdego kombajnu do którego jest dostęp.Można tym sposobem przeanalizować czy np. w danym roku wychodziły maszyny w 1 barwie czy też dany kolor w jakich latach był stosowany.
Przed wakacjami miałem problemy z komputerem,niestety spora część materiałów jakie gromadziłem została bezpowrotnie zniszczona,część udało mi się uratować i po kopie trzeba będzie się udać do znajomego który je przechowuje.Na dzień dzisiejszy posiadam czysty dysk,jedynie wrzuciłem zdjęcia z tegorocznych żniw.W najbliższych miesiącach wszystko wróci do normy i postaram się odpowiedzieć na szczegółówe pytania odnośnie tych spraw.
Ostatnio mam nie za wiele wolnego czasu,ale po Nowym Roku myślę że to się zmieni.
Pozdrawiam TOMASZ
P.S. Chodzi o Niemodlin w woj.opolskim
0,0,0
Re: Bizon Z043
Cały temat wywiązał się w kategorii z sieczkarniami w poście dotyczącym Z350 ale proponuje dalej pisać tu w kategorii Bizona.
Przemek, pytałeś mnie co muwi instrukcja obsługi do Giganta Z060 i Z061 w sprawie napędu listwy tnącej i kopiowania hedera oraz czy wymienione są różnice pomiędzy tymi wersjami kombajnów.


Zacytuje fragmenty z instrukcji na ten temat.
"Przyrząd tnący jest napędzany z wałka przenośnika pochyłego przez sprzęgło przeciąrzeniowe" więc tak samo jak w innych Bizonach. I dalej "Listwa nożowa otrzymuje ruch posuwisto-zwrotny od specjalnej głowicy napędowej. Głowica jest napędzana pasami klinowymi."
Natomiast kopiowanie hedera odbywa się poprzez sprężyny tak samo jak w innych Bizonach więc nie będę przepisywał z tym że jest do tego dźwignia umożliwiająca włączanie i wyłączanie kopiowania (w tym miejscu gdzie "zwykłe" Bizony mają "przyśpieszacz")

Rożnice zewnętrzne pomiędzy Z060 i Z061 to hyba każdy zaineresowany tematem na FP już zna z porównywania zdjęć.
Natomiast co do róznic Gigantów Z060 i Z061 w budowie podzespołów w tejże instrukcji nie jest to wyjaśnione. Znalazłem jednynie fragment odnośnie wymiany wkładów filtrów po którym można wnioskować że były wyposarzane w 2 rodzaje układów hydrostatycznych tj. "Linde" i "Sundstrand", czy zatem na układzie hydrostatycznym polegała jedna z różnic Z060 i Z061? Bardzo możliwe bo wydaje mi się że pierwsze giganty miały 1 silnik hydrostatyczny po środku a późniejsze 2 - prawy i lewy przy kołach co mogło być spowodowane różnymi układami hydrostatycznymi jakie zastosowano. Teraz przydało by się aby ktoś to potwierdził lub zdementował.

Teraz jeśli chodzi o inną ciekawą rzecz, pamiętam z kursu że prowadzący go gość muwił jakoś tak, iż Giganty miały jakieś specjalne czujniki m.in. przy wlocie do gardzieli przenośnika pochyłego i za pomocą tego mogła być regulowana automatycznie prędkość pracy kombajnu niezależnie od kombajnisty. Znalazło to potwierdzenie w instrukcji: "Na szczególną uwagę zasługuje montowany na specjalne zamówienie miernik strat ziarna wskazujący ich wielkość i umożliwiający odpowiednie wyregulowanie urządzeń czyszczących oraz zespół automatyki, który samoczynnie steruje prędkością jazdy kombajnu w łanie i prędkością obrotową bębna młócącego w zależności od strat zierna, chwilowej ilości pobieranej masy omłotowej i jej jakości"
0,0,0
Re: Bizon Z043
Dawid!
Ja popatrzyłem dziś trochę na swoją węgierską instrukcję do Giganta i w układzie hydraulicznym analizowałem poszczególne odbiorniki "na oko", bo nie znam węgierskiego, a jest bardzo dziwny. Do niczego nie mogłem przypisać jednego siłownika dwustronnego działania - tam przy tym czterosekcyjnym rozdzielaczu, gdzie jeden siłownik jest do reg. obrotów bębna, jeden do rozkładania rury, jeden do wysuwu nagarniacza, ale nie wiem do czego ten czwarty? Może u Ciebie w polskiej instrukcji jest to lepiej wyjaśnione? Ja myślę, że on ma związek z kopiowaniem, ale Ty napisałeś, że ta dźwignia w miejscu przyśpieszacza jest do włączania/wyłączania kopiowania poprzez zwykłe odciążanie - tylko po co możliwość wyłączania? Jeszcze się z takim czymś nie spotkałem. Poza tym jak to się objawia, chyba trzeba zdemontować sprężynę lub jej nacisk, ale jak to wykonać dźwignią z pomostu?
Co do napędu kosy, to rozumiem, że chodzi o napęd planetarny (Schumachera), który podobno jest obecnie najlepszy i podobno bardzo prosta jest zasada zamiany ruchu obrotowego na posuwisto-zwrotny - ja jej nie rozumiem, a Ty? Wiem, że są tam jakieś koła zębate (na pewno satelitka, skoro nazywa się planetarny) i z tego ma wyjść napęd posuwisto-zwrotny. Ja w jkiejś książce przeczytałem, że Gigant ma napęd tarczą wahliwą - no i mamy już rozbieżność. O tej automatyce też słyszałem, ale co innego, a mianowicie, że kombajn w zależności od obciążenia bębna młócącego dopasowuje prędkość jazdy. Jeszcze jako ciekawostkę słyszałem, że Giganty były wyposażone w jakiś zgarniacz nawinięć, który miał oczyszczać palce ślimaka wciągającego z nawijającej się na nie słomy i to było coś w rodzaju listwy z nieruchomymi nożykami zamontowanej na przedniej stronie kadłuba hehera. Dziwne jest to, że Giganty nie były wyposażone w napęd zwrotny przenośnika pochyłego. Myślisz, że Z060 i Z061 były produkowane równolegle, czy po sobie?
0,0,0
Re: Bizon Z043
Przejżałem schematy układów hydraulicznych i hydrostatycznych, są 2 osobne schematy: "Rozmieszczenie na kombajnie jednostek hydraul. i hydrostat." i "Schemat układu hyraul. i hydtostat. kombajnu Z061 dla jednostek Sundstrand". Może więc rzeczywiście Z060 miał układ "Linde" a Z061 "Sundstrand"? Tylko że jak patrzę w obydwu schematach są 2 silniki hydrostatyczne a mi się wydawało że były też Giganty z jednym silnikiem hydrostatycznym po środku?

Teraz już konkretnie o tym rozdzielaczu 4-sekcyjnym, siłowniki w obydwu schematach opisane są następująco:
pierwszy układ:
-cylinder tłokowy wysuwu nagarniacza
-cylinder tłokowy regulacji szczelin zasypowych
-cylinder tłokowy składania i rozkładania rury wyładowczej
-cylinder tłokowy przekładni bezstopniowej bębna

układ Z061 dla jednostek "sundstrand":
-cylinder hydrauliczny wysuwu i wsuwu nagarniacza
-cylinder hydrauliczny ślimaka uchylnego
-cylinder hydrauliczny mechanizmu rozładowczego
-cylinder hydrauliczny przekładni bezstopniowej bębna

Tak więc ten czwarty siłownik jest opisany odpowiednio jako cylinder regulacji szczelin zasypowych i cylinder ślimaka uchylnego (trochę niejasno zostało więc określone jaką funkcję spełnia siłownik, z kąd taka rozbierzność). Ale sprawdziłem na rysunku rozmieszczenia dźwigni na pomoście kombajnisty i chodzi po prostu o włączanie/wyłączanie ślimaka wyładowczego odpowiednio z jednoczesnym otwieraniem/zamykaniem zastawek szczeliny zasypowej. Więc pewnie na dwóch schematach chodzi o to samo tylko zostało to podane niepełnie. Do tych właśnie wszystkich czterech funkcji (wysuwanie nagarniacza, włączanie ślimaka, rozkładania rury i regulacji obrotów bębna) są te 4 jednakowe dźwignie na pomoście po prawej stronie.

Też nie znam zasady zmiany ruchu obrotowego na posuwisto-zwrotny w tym rozwiązaniu napędu kosy.
Co do mechanizmu kopiowania hedera to też niewiem dlaczego do tego dźwignia skoro układ ten opiera się o zwykłe odciążanie tak jak w popularnych bizonach ale ja to tak zrozumiałem bo pisze tak: "Kopiowanie zespołu żniwnego jest włączane dźwignią (...) Na siłownikach wydźwigu zespołu żniwnego są zamontowane sprężyny odciażające, które równowarzą ciężar zespołu żniwnego i w ten sposób umożliwiają kopiowanie terenu. (...) Spężyny odciążające oparte są o tarcze oporowe osadzone w rowkach naciętych na tulei cylindra."
Jesli chodzi o listwe oczyszczającą podajnik ślimakowo-palcowy to jest wymieniona tylko zwykła listwa gumowa tak jak w innych hederach a o takiej z nożykami nie jest napisane.
Ciężko określić czy te kombajny były produkowane równolegle, może przez jakis krótki okres ale wydaje mi się że Z061 będący rowinięciem wcześniejszej konstrukcji wyparł poprzednika i tylko ten kombajn był potem produkowany. Ja widziałem 2 Giganty Z061 (z 1980r. i prawdopodobnie z 1981r.) plus tego bez kabiny który to albo jest Z061 albo Z083. Niewiadomo też czemu Gigantom Z061 wybijano na tabliczkach dalej "Z060" i tak samo oznaczano na napisie z tyłu kombajnu. Był to zmodernizowany Z060 ale dlaczego by nieumieszczać na kombajnie symbolu Z061 jeśli taki symbol pojawił się np. w instrukcji obsługi.
0,0,0
Re: Bizon Z043
No właśnie wielokrotnie już na FP pojawiały się rzekomo Giganty Z061, pomimo iż na tabliczce znamionowej widniał symbol Z060.
Ciekawi mnie jak były oznaczane egzemplarze z automatyką regulującą prędkość ruchu kombajnu. Może to właśnie były te Z061. Czy widział ktoś taki egzemplarz?
Oczywiście z mojej strony to tylko sugestia , oparta jedynie na fakcie iż modele Z060/61 były produkowane równocześnie
Pozdrawiam
0,0,0
Re: Bizon Z043
No jeżeli te Giganty rzekomo Z061 na których pisze Z060 były by to w rzeczywistości dalej Z060 tylko zmodernizowane a Z061 była by to jakaś inna wersja specjalna kombajnu to wtedy było by zrozumiałe że były produkowane jednocześnie. Tak więc możliwe że masz rację jeśli masz jednoznaczne dane na temat jednoczesnej produkcji tych modeli. Natomiast jeśli Z060 dotyczyło tylko tej pierwszej wersji(mniejsze tylne koła, wyżej umiejscowiona rura) to wątpie aby była ona produkowana później rownólegle z tą nowsza serią Gigantów.
0,0,0
Re: Bizon Z043
Dawid!
A na jakiej podstawie te Giganty Z061 co zamieszczałeś z 1980r. (czerwony) i 1981r. (pomarańczowy) oznaczyłeś jako Z061? Ja zamieszczałem zdjęcia Z060 z 1981r., a więc się wyglada na to przeplatały. Tu macie do niego post (#293687). Nie wiem czemu, ale przeszła mnie myśl, że może Giganty sprzed 1986r. z przenośnikami łopatkowymi to może właśnie były Z061? Do tego by pasował ten bez kabiny co go zamieszczałeś - ja go na dysku zapisałem zdecydowanie jako Z061, a nie Z083, bo jedyne co wskazywało na Z083 to właśnie podnośniki zboża i kłosów. Jeszcze jeszcze jedn kandydat tego pokroju tyle, że z kabiną - post (#313212). Przeczytałem właśnie, że masz ten filmik z Z083 - mógłbyś przesłać na topliner@wp.pl ?
0,0,0
Re: Bizon Z043
W czasie gdy rejestrowałem się na FP jeszcze niewidziałem żadnego Giganta i potem pierwszym był ten bez kabiny. Następnie w krótkim czasie spotkałem te 2 z 80 i 81 roku i opisując je Z061 odniosłem się do wcześniejszych zdjęć pochodzących z ogłoszenia i zamieszczonych wcześniej na FP w którym to ogłoszeniu taki sam kombajn był opisany jako Z061.
http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=141465

ps. przypomniałem sobie że w instrukcji obsł. Z060/Z061 jest jeszcze jedna wzmianka odnośnie tych wersji. Chodzi o zawór krótkospinający który gdy zajdzie konieczność holowania kombajnu przestawia się w inną pozycję. I pisze że ten zawór znajduje się na górnej pokrywie pompy hydrostatycznej a w kombajnach Z061 zawór krótkospinający znajduje się w bloku zaworowym prawego silnika hydrostatycznego.
0,0,0
Re: Bizon Z043
Dawid!
A co sądzisz na temat tych Gigantów z łopatkowymi podajnikami kłosowym i zbożowym i sprzed 1986r.?
Może jest w tej instrukcji coś napisane o tych podajnikach?
0,0,0
Re: Bizon Z043
W tej instrukcji obsługi Z060/Z061 nie ma nic o wersji kombajnu z przenośnikami czerpakowymi.
0,0,0
Re: Bizon Z043
Miałem okazję zobaczyć dziś instrukcje napraw do Z060 (Z061) i Z083. I wychodzi chyba na to, że praktycznie to Z060 od Z061 to różnił się pompą hydrostatyczną (taka duża Linde w Z060 i mniejsza Sundstrad w Z061), chłodnicą oleju (w Z061 są dwa wirniki zamiast rurek i płytek) i tym zaworem co wspominałeś a z obserwacji to te umieszczenie rury wyładowczej. Jeszcze mam jdno pytanie, bo cały czas nie bardzo rozumiem ten siłownik do mechanizmu rozładowczego - czy chodzi po prostu o to, że napęd na rozładunek jest załaczany wspomaganiem hydraulicznym? Czy to się objawia tym, że napinacz zamiast układu dźwigniowo-cięgnowego jest dociskany do paska napędowego siłownikiem?
0,0,0
Re: Bizon Z043
Ślimak rozładowczy jest włączany normalnie przez napinacz tylko że hydraulicznie zamiast mechanicznie.

Bardzo ciekawą instrukcję miałeś możliwość przeglądnąć. Fajnie że dzięki temu zostało potwierdzone to czego ja się z instrukcji obsługi tylko domyślałem (jednostki "Linde" w Z060 i "Sundstrand" w Z061)
0,0,0
Re: Bizon Z043
Dawid!
A może masz możliwość zweryfikować te trzy Z061, które udało Ci się sfotografować? Mam na myśli czy masz możliwość sprawdzić czy posiadają one Sundstrand co byłobym dużym krokiem w rozpoznawaniu ich
W tej instrukcji dowiedziałem się też, że aby oczyścić filtrowanie kabiny to trzeba kilka razy dziennie wrzucić wsteczne obroty wentylatora, a nie wyczyścić jak w Z083 filtr powietrza. Słyszałeś coś o tym?
0,0,0
Re: Bizon Z043
Ten bez kabiny miał coś pokombinowane bo został przerobiony z hydrostatic na zwykłą skrzynię o czym muwiły mi dwie różne osoby. Od mometnu gdy pierwszy raz go widziałem kombajn zmienił właściciela ale ten po roku użytkowania znowy wystawił go na sprzedaż, na wiosnę zobaczę czy został sprzedany. Natomiast do tych z kabinami jak najbardziej będe się wybierał w okolicach żniw tak więc popytam się o takie szczegóły.
0,0,0
Re: Bizon Z043
Dawid!
A co to właściwie jest zwykła skrzynia? Jak wiesz Z083 miały zwykłą skrzynię 3-biegową tylko, że do niej napęd był dostarczany hydrostaycznie, a nie przez paski. Chyba nie chodzi Ci o to, że ten Gigant bez kabiny ma wariator na paski? Dzisiaj mogę potwierdzić jeszcze jedną rzecz po głebszym obejrzeniu instrukcji napraw od Gigantów - wszystkie wersje miały napęd na kosę pprzez mechanizm wahliwy, ale nie przez tarczę wahliwą (trochę inaczej), a na pewno już nie napęd planetarny (Schumachera) jak to wiele osób sugeruje. Jak tylko znajdę trochę czasu i dostęp do skanera to zamieszczę fotę, która dokładnie przedstawia zasadę tego napędu.
A co do tego kopiowania to dzisiaj przeglądałem też instrukcję do Rekorda z 1985r. i tam wyobraź sobie po prawej stronie fotela jest dźwignia do włączania/wyłączania kopiowania i tak samo czarna dziura jeśli chodzi o wytłumaczenie
0,0,0
Re: Bizon Z043
Nie wiem na jaką skrzynię został przerobiony ale wydaje się że wogóle nie ma hydrostatu bo jeden gość od innego kombajnu z okolicy muwił coś na temat tego Giganta że był do niczego bo był przerobiony że nie miał hydrostatu tylko skrzynię. Pisze tylko to co słyszałem a jak jest faktycznie nie wiem, bliżej lata spróbuje sie od kogoś dowiedzieć dokładnie czy napęd na skrzynię miał jednak hydrostatyczny czy ktoś założyl mu zwykłą przekładnie na pasy. Narazie już zostawmy temat tego Giganta bez kabiny bo w ogóle on jest jakiś dziwny.

Teraz kopiowanie, poszukałem w takiej książce którą autor pisał korzystając z instrukcji, katalogów itp. do Bizonów głównie do Z056 i Z058 więc schematy, zdjecia są wzięte z instrukcji. I jest instalacja hydrauliczna pod pomostem kombajnisty i tam jest akumulator hydrauliczny do odciażenia hedera :-\ tylko że niepisze jakiego Bizona dotyczy.
0,0,0
Re: Bizon Z043
Fragment tej książki dotyczący odciążania. Nie wiem jakiego kombajnu dotyczy ale autor niekorzystał z materiałów do wersji exportowych, korzystał m.in. z katalogu do Z060/Z061 z 1978r. i z instrukcji i katalogów do Z056 i Z058 z 1982r. Przemek, a w tym Z043 co ma akumulatory do odciążania wiesz czy jest do tego dźwignia na pomoście? Tylko że w instrukcji do Giganta jest wyraźnie napisane że jest dźwignia do kopiowania poprzez sprężyny i to samo pewnie dotyczy tej dźwigni w Rekordzie. A w którym miejscu dokładnie jest ta dźwignia w Rekordzie? bo ja w tej książce mam też schemat pomostu z Rekorda i nie ma takiej dźwigni.
0,0,0
Re: Bizon Z043
Ale kosmiczne kombajny! super! takiego nigdy nie wiedziałem dzieki za pokazanie go na forum!!!!
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.143sec