FarmPhoto.com - Picture yourself farming.
T3RRA Cutta
Thread #364200 / / Total number of messages: 24 / Thread View Count: 4556 / Add thread to favorites:
David Bakker 364200 348 MF 1155 V8 either
MF 1155 V8
deze waren in hun tijd vervooruit .een fatsoendelijke cabine
een dikke motor en een perfecte diepteregeling
0,0,0
Re: MF 1155 V8
mooi projectje om te restauren denk ik, je moet er wel zien aan te raken:-\
0,0,0
Re: MF 1155 V8
En als je er een vind zal die wel een forntuin mogen kosten..;-)
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Van welk jaar was zo'n trekker? Het hok wat erop zit lijkt me een beetje een rammelhok
0,0,0
Re: MF 1155 V8
rammel hok ? het is wel een orginele fabreks cabine, die had niet iedereen in die tijd ze werden gemaakt begin jaren 70
0,0,0
Re: MF 1155 V8
goede diepteregeling had ferguson (en dus ford) al in de jaren '40
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Neem de jd 30 serie, SG2 cabine, de stilste cabine in die tijd, een dikke motor, 4 wiel aandrijving en full powrshift
0,0,0
Re: MF 1155 V8
en nu zijn t allebei lawaaihokken! De IH XL Control Centre was zijn tijd ook vooruit, als je nu kijkt... Prehistorisch stuk glas/staal....
0,0,0
Re: MF 1155 V8
allen jammer dat die sg2 cabine nogal klein is hoe groot is die motor van de 30 serie? die van de 1155 is 8.8 liter
belachelijk natuurlijk .maar goed . V8 stond toen sienoniem voor kracht.
0,0,0
Re: MF 1155 V8
hmm, V8 heeft niet veel meer pluspunt dan een 6-in-line, zie maar bij IH, hoeveel 68'ers zijn er, en hoeveel 66'ers? dan alleen ff 14 en 15 aanhouden ;-), die 68'ers zijn minder dan de 66'ers, anders waren er wel meer van gebouwd!
0,0,0
Re: MF 1155 V8
de 4630 had een 6.6 liter motor met 131pk aan de trekhaak. Je zou maar de hele dag met zo'n fibrerende 8 cilinder voor je neus zitten, daar word je echt niet vrolijk van, De vibraties van een 6 cilinder worden als veel beter ervaren.
Kleine cabine? jah daar heb je wel gelijk in. Maar dan kunnen we ook de 6030 pakken, die heeft ook zo'n groot rammelhok als de 1155, de 6030 heeft 155pk uit een 8.7liter 6 cilinder
0,0,0
Re: MF 1155 V8
goed een V8 is meschien niet beter dan een 6 in line maar het klinkt wel lekker ik heb wel eens een MF 2775 voor eem mais maller horen draaien en dat roffelde lekker zo,n10.5 lite V8 Perkins die 115 van vd riet is iets opgedraait tot 170 pk
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Maar Robin, hoe groot is het koppel dan van de JD? en David, hoe groot is het koppel van de MF (kan ik jammer genoeg nergens in mijn boeken weer vinden). en de motor van die jd, was dat een motor met konstant vermogen of met een koppeltoenemende motor? zelfde vraag ik ook aan david.
Je moet niet snel gaan kijken van vermogen per liter, natuurlijk is dat belangrijk, maar als je bv 130 pk uit een 3 liter blok haalt, ja leuk, maar het koppel zal veel lager liggen dan dat van een motor met 130 pk met een inhoud van 5 liter. en, constant vermogen is leuk en ook wel handig bij het wegrijden, maar als de trekker het zwaar krijgt ben je toch wel wat koppel nodig en het mooie zou wezen als je koppel dus toe zou nemen. maar dit hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen. maar dit zijn wel de dingen waar ik naar zou kijken, zover die informatie er is.
Kallum an doen
Patrick
0,0,0
Re: MF 1155 V8
V8 gaat eerder door de knieen dan een 6in line hoor als het echt op uithouden aankomt. De merken die V8'e gebruiken zijn niet voor niets gestopt met 8 cilinders, want ze hadden meer nadelen dan voor delen. Alleen het verbruik al.
0,0,0
Re: MF 1155 V8
519 Nm @1300 tpm voor de MF
de JD 4430 (slagje kleiner, had 145 pk) draait 560Nm bij 1600 tpm, dus toch ietsje sterker... (4630 kank nie vinden helaas..)
0,0,0
Re: MF 1155 V8
En als je trekkers wilt zien met een echte grote inhoud t.o.v vermogen dan moet je een Bubba (Italiaans merk) hebben, heb ik vandaag gezien en gelezen. 45pk uit 15.8liter. Nog een slag gekker dan een lanz
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Mooie 1155

Is best aan te komen en kosten geen vermogen. Laatst stond er nog 1 op marktplaats voor 6000 euro dus dat valt wel mee.

grootste nadeel ( naast brandstofverbruik ) is geloof ik het lage koppel. En net als Johan moet ik aanmerken dat een V8 eerder "uit gaat" dan een 6 inline. En om ff met de trend mee te gaan:

Volvo BM T814 1969 met HARA cab, 128 pk uit 5,13 liter. 4wd ( mechanisch!! ) 8/2 bak. ( je hebt niet veel versnelling nodig als de motor sterk is "onderin". Vanaf '74 met verbeterde cab en 147 pk uit 5,48 liter. Heerlijk geluidje bij weinig toeren
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Tjsa, de voorwielaandrijving die ik opnoemde is helemaal nix waard:-[, dat hydraulische stuurt wel een stuk krapper dan mechanisch, maar trekt veel minder. De cabine van die volvo trekkers ken ik verder niet, maar lijkt me al snel stiller als zo'n vierkant hok. Die jd was leverbaar met 8/4 powrshift, of met 16/6 Quadrange, waarvan ieder keer 2 versnellingen onder last te schakelen.(high/low)

John deere trok ooit 75pk uit 2 cilinders, hoeveel inhoud die had weet ik niet. Laatst vertelde iemand mij dat ze een inter van 75pk met de kont aan een JD R (50pk 2 cilinder)hadden gespannen, en dan uit elkaar rijden, die jd trok de inter eruit :-D
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Je zal wel gelijk hebbben patrick,ik wil maar zeggen dat ze toen helegrote motoren gebruikte navenat het vermogen wat er uit gehaald wordt. 140 pk uit 8.8 liter is natuurlijk belachelijk
En een V8 ten werden toen overal in toegepast: tractoren auto,s truck,s enz
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Johan, das niet geheel waar volgens mij, IH heeft lang door gedaan met de V8, alleen was dit in de kniktrekkers, de gewone "2wd" werd al weer gauw 6 cil in-line. volgens mij was het V8blok om de PK's te halen, koppel kan ik niks van vinden, wel weet ik dat t om 13,1L blokken gaat van 274-350 pk ze zijn gebruikt van 75-84, t einde dus...
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Ik wil nog even een opmerking maken over de V8 motoren in vergelijking tot de 6 cil. van JD die al eerder genoemd is. Je moet rekening houden dat je 8,8l moet verdelen over 8 cilinders, dus 1,1l per cilinder, en die 6 cil, heeft dan dus 1,45 l per cilinder, dus heeft die 6cil meer vermogen per cilinder waardoor die dus uiteraad sterker is. Maar er is nog iets, Perkins zijn natuurlijk niet de beste motoren, en deze V8 was eigenlijk in industrie motor en niet geschikt voor de landbouw, hoewel het wel aardig ging (en een aardig geluidje heeft) steeds meer SISU motoren komen, wat ik persoonlijk een goede ontwikkeling vind.

Kallum an doen
Patrick
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Robin, dat van die 75 pk IH tegen die 50pk JD heeft niks met het merk te maken he. Die IH (844?) heeft een verhoudingsgewijs kleiner blok, en lager koppel, daardoor trekt hij die JD er niet uit... een 1cil Deutz (11er of Bauernschlepper bijv) trekt bijvoorbeeld een McCormick D212 er ook uit, hoewel de McCormick meer vermogen heeft (1pk)...
0,0,0
Re: MF 1155 V8
Neej gaat niet om het merk, maar alleen maar om aan te geven dat je met 50pk soms verder komt als met 75. Als die JD eenmaal op gang is is hij moeilijk te stoppen, dat ding heeft een vrij groot en zwaar vliegwiel.
0,0,0
Re: MF 1155 V8
als je stationair veel kracht vraagt, en je laat bv de koppeling schieten op stationair toerental, van een niewe kleine viercil en van een oldtimer 2cil, dan mol je die viercilinder in een keer en die oldtimer zal het nog eventjes duren eer hij helemaal uitvalt (met een hele hoop rook :-P).
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.099sec