FarmPhoto.com - The world of farming in photos.
T3RRA Cutta
Thread #377563 / / Total number of messages: 16 / Thread View Count: 2759 / Add thread to favorites:
jonasseg 377563 1 Autopowr either
Autopowr
Dit is de 7930 die we in demo gebruikten om even te ploegen. Deze had de autoquad versnellingsbak.

Heeft iemand ervaring met de vario van john deere? Autopowr/IVT dus. En wat zouden eventuele voor- of nadelen zijn?
0,0,0
Re: Autopowr
Het ging toch niet zo vlotjes...
0,0,0
Re: Autopowr
...
0,0,0
Re: Autopowr
Heb jij er niet mee gereden dan? Dan kan je toch zelf voor en nadelen verzinnen, die zijn voor iedereen weer verschillend.

Ik heb er niet heel veel ervaring mee, maar wel een aantal keren mee gewerkt, en ik vind het heel mooi werken, beter en makkelijker dan de fendt controls, maar dat is bij iedereen weer anders.
0,0,0
Re: Autopowr
nice pic. jonas ;-)
0,0,0
Re: Autopowr
nice pic. jonas ;-)
0,0,0
Re: Autopowr
Heb er wel al mee gereden, maar weet graag iemand anders zijn mening. Het is inderdaad zo dat de bediening vrij eenvoudig is bij john deere.
0,0,0
Re: Autopowr
Er wordt altijd van vermogenverlies gesproken bij de vario's. Maja. Eens je zo'n trekker hebt, dan wil je geen gewone versnellingsbak meer, denk ik dan...
0,0,0
Re: Autopowr
Je zult inderdaad wel wat vermogen verliezen, maar het is toch lang niet zoveel als mensen denken. Je hebt meer bewegende onderdelen = meer power nodig.
0,0,0
Re: Autopowr
hier in de streek winnen alleen maar vario's meer in hoogste klasse van trekkertrek, ofwel fendt vario, jd autopowr ,of dyna vt van mf, dat van vermogens verlies is er wel , maar word idd enorm overdreven en het verbeterd er continu op, voor transport ziet vario er voor het best uit, over het werken op het land heb ik geen ervaring, maar zou mij verwonderen moest dit tegenvallen
0,0,0
Re: Autopowr
Onze 7720 heeft ook Autopowr en werkt erg fijn, dat van dat vermogenverlies tsja, dat neem je er dan gewoon bij
0,0,0
Re: Autopowr
dat vermogenverlies wordt gecompenseerd door altijd in de juiste versnelling te rijden. met autoquad zit je nog altijd te klein of te groot, wat je bij AP dus niet meer hebt
0,0,0
Re: Autopowr
Die 7930 met autoquad vond ik niet zo handig om mee te werken.
Da geloof ik wel, da ge altijd in de juiste versnelling zit. Belangrijk zoals bij grote pakken persen. En bij transport op de baan zakt het toerental terug eenmaal op snelheid. Dan win je dat vermogenverlies toch terug.

Maar toch de oudere generatie trekkerchauffeurs heeft liever een echte versnellingspook:-D
0,0,0
Re: Autopowr
Je moet er gewoon even aan wennen, en als je er eenmaal goed mee weet te werken, dan denk ik dat je niet meer zonder wilt. Zo was dat bij mij wel in ieder geval.
0,0,0
Re: Autopowr
als je zo hoort wat er soms over een vario verteld wordt door oudere boeren, hier is een boer en die wilt geen vario waarom? omdat de vario niet zou blijven trekken alstie het moeilijk krijgt, en dat je een vario alstie vast zit niet mag uittrekken,... allemaal zever dus. een vario heeft idd een beetje meer vermogensverlies, maar ze gaan van de fabriek uit de trekker een beetje meer pk's geven, althans zo is het bij fendt, mf en jd toch, hoe het bij de andere zit weet ik niet. en het feit dat je altijd de gepaste versnelling kunt nemen zorgt er eigenlik voor dat een vario beter gaat trekken volgens mij.
0,0,0
Re: Autopowr
Ik rij veel in het aardappelseizoen met een tm165 en ook nog met een mf 3125 , maar het liefst van al hand geschakeld . Vind ik veel fijner om mee te rijden enzo
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.131sec