FarmPhoto.com - Photos 4 farmers.
T3RRA Cutta
Thread #37778 / / Total number of messages: 39 / Thread View Count: 4830 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
Haslbeck 37778 107 Vario or CVT either
Vario or CVT
Who is the winner, Vario or CVT at hilling aspargus?

Theo
0,0,0
Re: Vario or CVT
beste theo vario = continu variabele transmmissie en zo
noemt cnh hun bak cvt het gaat er hier om of je veel geld
over hebt om groen te rijden of mider geld en mindere klasse
te rijden nu zijn alle trekkers van tegenwoordig wel goed
hoor behalve die poolse dingen enzow zetor renze is KUT
0,0,0
Re: Vario or CVT
Toch liever de CVT van Steyr,dan een Fendt vario want een
CVT is goedkoper,mooier van uitzicht,geen dikkeneke
vooroordeel als je er een hebt en ik heb er nog nooit
klagten over gehoord,iemand anders wel??
0,0,0
Re: Vario or CVT
Ja, een CVT is een mooie trekker. Maar wat lopen jullie toch
zielig te doen over Zetor? als je daar een hekel aan hebt
dan heb je het daar niet over, nu zijn jullie net een
stelletje kleuters die niet kunnen ophouden!! zo, dat is
gezegd.
0,0,0
Re: Vario or CVT
IDD liever CVT van steyr !!!!
0,0,0
Re: Vario or CVT
het schijnt dat re toch wel wat problemen hier in de buurt
zijn met de cvt,s en ik hem liever een fendt maar het zijn
stoere trekkers om te zien maar de rest is ook goed want
alles wat zf maakt is gewoon goed en die finse assen die
allemaal anders zijn ik zeg maar niet onder welk merk je die
vaak ziet is wel troep
0,0,0
Re: Vario or CVT
Zeg maar wel onder welk merk Finse assen zitten...
Steyr heeft Carraro voorassen, Valmet ook.
Ik weet dus niet over welk merk je het hebt.

In het begin hadden de Steyrs problemen met de juiste
computerafstelling van de groepenschakeling, die bij de
S-matic met klauwkoppelingen verloopt, en niet zoals bij
Fendt en ZF met lamellenkoppelingen.

De Fendts hadden geen aanloopproblemen, en bij de Steyrs
schijnt dat nu verholpen te zijn. Dan geeft bij mij de motor
de doorslag, ik had dan liever een Sisu gehad dan de Deutz.
0,0,0
Re: Vario or CVT
Waarom,zijn dat dan slechte motoren?
0,0,0
Re: Vario or CVT
Die woorden heb ik expres vermeden, maar je hebt toch
begrepen wat ik bedoel. ;-)
Je hoort van meerdere 400 en 700 trekkers dat de 2013 serie
Deutz motoren kapotloopt. Deutz had zich gewoon bij
luchtgekoelde motoren moeten houden. De 912 en 913 series
horen tot de beste ter wereld, maar de 2013 kan de naam
helaas niet waar maken.
0,0,0
Re: Vario or CVT
zet hieronder ff of je een deutz of leiver een isuzu motor
hebt kijk aleen naar het merk verder geen types kies maar
met welke je 10.000 uren wil maken met de minste pech kom je
automatich bij de deutz uit . maar carraro voor assen hadden
de 1e 40 series ook en dat was echt kut aan die trekker
hebben we meer dan 60-70000 gulden aan rerapareerd .
en de tweede 40 serie met eigen vooral was al een
verbetering .mazzel
0,0,0
Re: Vario or CVT
cummins power
0,0,0
Re: Vario or CVT
what about the MAN diesel engines in all the big varios and
favourit fendts
0,0,0
Re: Vario or CVT
ik waarschuw jullie renze heeft een hekel aan fendt dus ga
nooit een discussie met hem aan over fendt. :-P
0,0,0
Re: Vario or CVT
Tja, een hekel aan fendt, dat zegt volgens mij meer over
jezelf dan over fendt.
Maar het klopt inderdaad dat die 2013 motoren niet de beste
zijn die deutz gemaakt heeft.
De absolute top is natuurlijk de 912 motor van deutz.
Praktisch Onverwoestbaar...
Een goede tweede is de 913. Iets makkelijker in het
onderhoud en ook een goede degelijke kwaliteit.
Een derde en door deutz-fahr gebruikte motor is de 1013 en
de 1012. Dit zijn ook gewoon hele degelijke blokken. Die
zijn tenminste uitvoerig getest en gebruikt alvorens in een
machine te stoppen.
De 2012 resp. 2013 die in de fendt 400 en 700 gebruikt
worden hebben in het begin veel last gehad van
zuigerstangcavitatie --> haarscheuren in krukas en
zuigerstang als gevolg hebbende. Dit was te wijten aan een
onderdruk in de cilinder. Dus niet de normale onderdruk. Die
niet afdoende voorzien was bij deze, van origine,
hydrostaataggregaat --> bedoeld voor hydrostatische
aandrijvingen zoals loaders en kranen... nadien aangepast
voor gebruik in tractoren niet helemaal klaar bij
introductie problemen.
Deze moeten als het goed is grotendeels uit de wereld zijn
en er kan gesproken worden van een goede kwaliteit bij de
huidige, nieuw geleverde, motoren.
0,0,0
Re: Vario or CVT
Ik zou trouwens qua betrouwbaarheid eerder een fendt, sorry
nemen.
Al mag ik wel zeggen dat de cvt van steyr (niks CNH, die
hebben het niet gemaakt) STEYR technisch beter ontworpen is
en de bediening een stuk logischer is.
De beste vario is niet te beoordelen. Het is een kwestie van
gewenning en gebruik wat de mening bepaald. Ik ben zelf
echter wel van mening dat een Fendt een goede technische
afwerking heeft die de betrouwbaarheid ten goeden komt.
Ik zeg hier ook bij dat ik niet de grootste voorstander was
van de fusie tussen Case/steyr en New Holland. Dit omdat new
holland in mijn ogen vaak de afwerking en daardoor
betrouwbaarheid van ford heeft verloochend. Dit is ook met
de Case Mxu aan de hand. Voorbeelden kan ik voldoende noemen
net als velen dat kunnen bij fendt. Maar dit zeg ik omdat ik
new holland uit elkaar gezien heb en dan vorm ik die mening
die hier ligt.
0,0,0
Re: Vario or CVT
volgens mij kiest ongeveer de helft voor steyr en de andere
helft voor fendt maar ik denk dat ik toch liever een fendt
heb je hebt een ZF-bak en de electronica is veel beter lijkt
me misschien wat ingewikkeld maar dat is een kwestie van
wennen. ;-)
0,0,0
Re: Vario or CVT
ze zijn hier weer goed bezig. alle middelen zijn goed om het
eigen merk te verdedigen en het ander af te breken. zwanzen
is daarbij nog altijd de favoriet. op de landbouwscholen
gaat het er meestal ook zo aantoe. de fendt en john deere
mannen willen iedereen overtuigen dat hun trekker de beste
is. wij rijden thuis new holland en hebben daar nog nooit
problemen mee gehad. hebben sinds deze week onze nieuwe tsa
135. je mag mij eens al die dingen opnoemen die je zegt dat
slecht afgewerkt zijn. ik geef toe dat tl en tdd enzo maar
weinig afwerking hebben maar voor zo'n trakteur is dat niet
nodig. van af de ts, tm, tsa enz... kun je niet veel van
afwerking zeggen vind ik persoonlijk. enkel fendt schiet kwa
afwerking er hoog boven uit. maar als er dan iets mis is
moet je hem wel helemaal open smijten om het te kunnen
maken. alles heeft een beetje zijn voor en nadelen op dat
vlak. ik zou voor die steyr gaan. die trekken veel beter
door en verliezen niet zo veel vermogen op hun boite. zijn
ook wat goedkoper en hebben inderdaad zon goeie betrouwbare
sisu motor. in plaats van die watergekoelde deutzen. de
problemen zijn bij die deutzen nog altijd niet verholpen.
binnenkort wordt de cvt ook bij new holland geintroduceerd.
ik weet niet juist wanneer en of er veel zal aan veranderd
zijn, maar ze zijn er allesinds mee bezig.
0,0,0
Re: Vario or CVT
Het is echt Nederland voor de CVT en België voor de Fendt
:-D Die belgen zijn echte Fendt mannekes;-) ( ik ben
persoonlijk natuurlijk ook voor de CVT):-P
0,0,0
Re: Vario or CVT
ik ben belg, moest ik nen hollander zijn ik zou zo geen snel
voorkomen hebben.
0,0,0
Re: Vario or CVT
Jurrian, je beweert dat er een ZF-bak in een Fendt Vario
zit... Lees je les dan nog maar eens na!
0,0,0
Re: Vario or CVT
Perkins in combinatie met Dyna VT ---> MF 7480 Dyna VT
das pas een trekker!
0,0,0
Re: Vario or CVT
Jij bedoelde perkins in combinatie meet Fendt achterbrug of
niet?
0,0,0
Re: Vario or CVT
Ik denk dat hij zelfs de combinatie Sisu met Fendt vario
achterbrug moet bedoelen. Volgens mij zijn de 3 of 4
grootste modellen uit de 64 en 7400 serie ( en dus ook de
7480 ) van MF uitgerust met een Sisu. Maar ja binnenkort zal
er wel niet veel verschil meer tussen de MF en de Fendt
zitten, want als die duitsers eens verstand krijgen dan
gooien ze een sisu in die 400 en 700, is veel beter dan die
deutz rommel. Hier bij ons in de buurt zijn er al
verschillende na een paar 100 uur kapot gelopen ( zelfs
900's met man motor ) Perkins is natuurlijk helemaal niks.
0,0,0
Re: Vario or CVT
perkins niks?

ho eens even want nu kom je in mijn straatje zeiken.

Wij hebben hier al meer als 10 jaar een perkins rondlopen en
daar is nog niks aan geweest, na bijna 7000 uur gelopen te
hebben.
0,0,0
Re: Vario or CVT
vertel jij dan eens wat voor bak er in de fendt ligt? want
de meeste trekkers hebben zf-bakken. uit uit duitsland dan
he ook traplose. want fendt maakt hun eigen traplose bak
niet dus van wie zou hij anders moeten zijn? en perkins is
prut. er zit geen fut in en ik denk dat de MAN motors toch
hele beste zijn. :-D
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.177sec