FarmPhoto.com - Photos 4 farmers.
T3RRA Cutta
Thread #38036 / / Total number of messages: 28 / Thread View Count: 2302 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
NHvsFENDT 38036 386 TS_STAAT VAST !! either
TS_STAAT VAST !!
ts staat aan taluud en komt niet meer boven
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
mooie trekkers die TS
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
ts , das normaal dat da vaststaat!
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Tom hou toch je bek man, ik ben da gezeik hier op die site
helemaal beu, wij hebbe een ts en die heb nog nooit vast
gestaan en we doen normaal werk ermee, dus je moet gauw je
mond gaan houwe inplaats van met zulke loze opmerkingen te
komen,
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Zeg Tom kben ook geen echte NH fan maar ik vind toch ook da
je je kop moe oude. Kben een JD fan en iuk geef toe een JD
kan daar ook blijven staan net zoals die TS
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
joow
kben die fendt mannen un gezeik ier kotsbeu e ik ben nh fan
en ik vind da eeen heel goed merk maar ik weet ook dat jd
een zeer goed merk is en fendt ook een goed merk is ik ben
het gewoon zo kotsbeu e da gezeik van die fent mannen denken
jullie nu echt da vasstaan iets met et merk te maken eeft
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
ja want bij dit werk kom je met een fendt of ander merk ook
wel vast te staan en de ts serie is zeker wel goed een ook
fijn om mee te rijden . wij hebben aleen fendt en nh dus
vind ik al je niet weet waar je het overhebt niet zomaar
moet gaan schruewen dat mag alleen als je er ervaring mee
hebt en niet als je nog genees weet hoe je er mee moet
kunnen rijden of niet ?
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
ik denk dat toch niet,
je kan met elk merk vastzitten, maar dat hangt af van de
chauffeur of de ondergrond, maar eerder de chauffeur, want
normaal rijdt je ook niet op slechte ondergrond.
ik heb nog nooit vastgezeten met de tractor, een kameraad
van mij wel en dat was met dezelfde trekker als waar ik mee
rij. dus strijk de fendtmannen niet allemaal over dezelfde
kam!!!
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
maar je hebt ook wel is werk hoe slecht het ook is dat je er
toch over heen moet dus moet je het toch proberen en hoe
deze ts vast staat heb je met een een ander merk ook maar
als je er front gewichten in had had het wel beter gegaan
als je verder rijd had hij de sloot in gegaan dus kun je
beter stoppen en dat scheelt veel tijd als je blijft slippen
dat hij muur vast staat krijg je hem er moeilijk uit .
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
hier nog een fotow op het zelfde werk .
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Ja dat vind ik nu ook. Tom begint nou toch wel een beetje te
zeuren hoor. Ik ben ook geen NH fan maar je kan natuurlijk
met iedere trekker vast komen te staan. Zelf heb ik ook best
wel eens vast gestaan met een van de trekkers en dat is dan
toch ook een JD of een Inter. het waren toen zeer slechte
omstandigheden in het land met aardappels rooien. De rooier
werd door 2 trekkers getrokken en ook een volle kipper moest
soms door 2 trekkers voort getrokken worden.
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Ik heb het al eerder gezegd en zal het nog maar eens zeggen.
ALS JE VAST KOMT TE STAAN LIGT DAT NIET AAN DE TREKKER MAAR
AAN DE CHAUFFEUR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
nu ligt het niet elke keer aan de chaufeur je kan dat wel
beweren maar dat is heus niet altijd zo als je de echte
situatie had gezien wis je dat je er niks aan kon doen want
de voor kant bleef naar beneden zakken en daar lag een sloot
als je doorrijd val je in de sloot maar het moet toch
gerotord worden anders komt het gras niet op dus ligt het
echt niet altijd aan de chaufeur
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
dan lig het nie aan de trekker ook nie aan de chauffeur maar
aan de ondergrond
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Ja dat is zeker zo ja William en NH-Fendt man. Ook de
situatie kan van invloed zijn van dat je vast komt te staan.
Het voorbeeld wat ik al eerder hier boven noemde was ook
zoiets. Dat was in de erge natte hersft van 2000. We waren
toen nog vollop aan het aardappels rooien bij mn buur. Het
land was zo erg nat geregend dat het bijna niet meer te doen
was. We hadden ook nog eens 2 trekkers voor de rooier nodig
om er door te komen. Iedere trekker met kipper moest na
verloop gesleept worden omdat hij er anders er gewoon niet
meer doorheen kwam. Zelf reed ik met de JD3350 en moest door
een stuk waar nog niet gereden was nou ik stond na 10meter
al vast ,alleen ben ik niet zo lomp als andere voorbeelden
hier op farmphoto die gewoon door blijven graven totdat ze
tot aan de cabine toe erin zitten. Om de trekkers met kipper
voort te slepen was er nog een JD 6800. Maar nu moet ik wel
zeggen dat ik niet snapte waarom hij er die aardappels er
nog uit wou rooien, dat brengt toch gewoon niks meer op. Het
kost hartstikke veel geld om ze te kunnen drogen + dat ze
nog kunnen gaam rotten met als gevolg dat heel de voorraad
in de schuur aangestoken wordt door schimmel en andere rot
zoals bruin-rot, water rot en noem maar op. Ik weet niet
meer of dat die toen ook nog weg zijn gegaan. Ik moet wel
zegge dat als je in de kar keek je niks anders zag als
grond. was gewoon een grote natte blubber boel in die kar.
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
vin ik ook je kan wel dom gaan lulen dat het aan de chaufeur
ligt maar die dat zeggen staan zelf het meest vast of die
zorgen dat ze normaal werk omdat ze niet durven te zeggen
dat ze vast zijn of ze gaan om de slechte plekken terwijl
die dus ook moeten gebeuren soms ligt het wel aan de
chaufeur maar als je een beetje kan rijden niet hoor .
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
dat si nu het stomste wat ge kunt doen als ge vastzit,
blijven rijden. er staan zoveel fotos op farmphoto van
tracteurs die tot verder als de helft van de banden in de
modder zitten dat is gewoon lomp, zo heb je meer kans dat de
tractr die je eruit komt trekken zich ook vastrijdt. (of dat
uw voorste trekhaak afbreekt, bij een te grote en sterke
trekker voor de trekkabel) :-[
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Wanneer er een trekker vast staat heeft dat meestal te maken
met 3 omstandigheden.

1. De banden, kwaliteit en slijtage
2. eigen gewicht, hoe meer gewicht hoe meer tractie je kan
overzetten
3. den onder grond

de chauffeur moet daar maar rekening mee houden.

en jongens men weet natuurlijk wel dat het merk waar we zelf
meer rijden het best is. iedereen moet werken en kopen naar
zijn mogelijkheden.
elke trekker die nu op de markt is zal niet slecht zijn
alleen is de ene beter dan de andere en het prijsverschil
wordt gemaakt door de luxe en betrouwbaarheid van het
product
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
je vergeet er ene,

namelijk het geen wat je trekt of draagt, als je bv. een
kipper verkeerd geladen heb, kun je jezelf ook ingraven
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Hier in Nieuwpoort (Belgie) is er een tot zijn kabiene in de
grond geraakt maar niet omdat hij is blijven doorrijden.
Hij is gewoon in een ondergrondse tunnel van WO II gezakt
:-D
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Tja al die vuiligheit op de stikken hie van dienen WO2&WO1.
Bommen datwij al boven geploegd hebben(Veurne) en granaten
vinden tussen de bieten,maarja ze zeggen dat wa dat wij
vinden in Veurne nog niks is met wat dat ze allemaal boven
halen in Ieper.
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Waar woon jij in veurne???
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
Tja vast zitten kan iedereen overkomen niet?
Toch vind ik dat je er zelf een heleboel aan kunt doen om
het te voorkomen, zet je trekker of zelfrijder op
fatsoenlijke banden en als het toch wat moeilijk word doe je
wat lucht uit de banden zodat je een grotere voetprint van
de band krijgt.
wij hadden in Nederland voordat we naar Canada geemigreerd
zijn een loon bedrijf, wij rooiden daar allerlei gewassen
met zes (6) Amac ZM2 zelfrijders, en alle 6 met dikke
michelins eronder, die stonden op 1,6bar (minder kon niet
omdat je anders de banden aan stront rijdt), als we er niet
meer doorkwamen op 1,6bar, wat lucht uit de banden en op
1,2bar weer verder (we konden dan maar tot 6km/uur rijden)
maarre op de 1,2 bar liepen ze er overal weer overheen in de
modder..dus ik denk dat de kwaliteit, En bandenspanning een
zeer grote rol spelen...
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
I had to drive a TS 115 for the last 4 days AND IT SUCKED!!!
If there was a cliff around I would let it roll down,and
everyone would live happily ever after.
To bad it it would start beeping when you try to get of the
seat without pulling the hand brake.
But I could still put it next to my bed and use it as an
(expensive)alarm clock.
0,0,0
Re: TS_STAAT VAST !!
hey,
we own a TS100 and we are really happy with it..dont start
bashing the tractor when youve only ran the thing for 4
days..
we do all kinds of work with and it does really well, lots
of power, controls are in the right position, cab is
comfortable etc.
and about the beeping noise when you get off the seat and
you dont pull up the parking brake, theres a simple solution
for that, theres a sensor in the seat, we simply put a
tiewrap (kabelbinder) around the sensor to keep it pulled in
at all times and when you get off the seat it won't beep
anymore....we found it irritating as well, but we checked
the owners manual to see why and how it did that and we
solved it easily by tieing it down...
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.149sec