FarmPhoto.com - Picture yourself farming.
T3RRA Cutta
Thread #387835 / / Total number of messages: 41 / Thread View Count: 6501 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
dr-anton 387835 111 Comeback? either
Comeback?
Schlüter maakt een comeback? Ik weet het niet, maar op de nieuwe website van Egelseer die onlangs online kwam, doet toch wat gaan vermoeden. Op zijn website kon ik al enkele mooie foto's bewonderen van de Super 1700 en 2000LS. 2modellen die Schlüter bouwde tussen 91 en 93, maar toen nog met oude look, Egelseer gaf hen een wat modernere look(alhoewel vele toch die neus nog altijd even ouderwets vinden, ik weet dat ook!), maar dat teld dus meer voor de cabine;-).
0,0,0
Re: Comeback?
Het rare is dat er op de website geen woord word gerept over de Euro Trac

Ik vind de trekker wel mooi. Indien ze terug in productie zullen gaan zal het zeker in mondjesmaat zijn, want trekkers bouwen kost geld, veeeeel geld! Ook om dergelijke trekkers in te schrijven kost dat al wat, vermoedelijk te maken met importeurs of zo die er niet zijn, weet daar zo het fijne niet van.
0,0,0
Re: Comeback?
Ik kan er niet aan doen maar ik vind ze lelijk en vooral ouderwets:-\
0,0,0
Re: Comeback?
http://www.egelseer-traktoren-gmbh.de/produkte_schlueter.html

De link met informatie op, de technische gegevens zijn nog de zelfde als 8 jaar geleden.
0,0,0
Re: Comeback?
Eindelijk eens een foto van de trekker aan het werk, want die waren er nog niet.

Hans, ik begrijp je gerust wel. Ieder zijn smaak, en ouderwets, kan ik ook gerust in komen. De bak die erin ligt is "volgens" mij ook wel wat te ouderwets. Een 4traps powershift zou zeker welkom zijn, of indien mogelijk misschien een ZF 3.5 Vario bak(zit onderandere in de Xerion van Claas en de deutz TTV).De bak die er nu in ligt is nog altijd de zelfde als bijna 20 jaar geleden:-(
0,0,0
Re: Comeback?
Er waren er al 2 gebouwd, eentje rijd rond in de buurt van Dortmund, duitsland, ik vermoed dat dat niet zo ver is ook van Munchen of zo.
0,0,0
Re: Comeback?
In het ClassicTractor magazine staat deze maand een reportage over een 350 pk Schluter in Nederland. Nogal een exclusief model want volgens het artikel zijn er maar 4 van gemaakt.
0,0,0
Re: Comeback?
Ik kon met de trekker in 99 al kennis maken, hij beviel mij best wel. Over de prijs weet ik echter niets, maar het zal vermoed ik toch wel weer rond de 100000euro bedragen zoals bij de Euro Trac(die heeft de zelfde bak ook, en er komen nog vele componenten mee overeen). De trekker die je op de foto ziet is trouwens de 2de, de eerste had geen fronthef.

Pictures are from the website of Egelseer Tractoren Gmbh: http://www.egelseer-traktoren-gmbh.de
0,0,0
Re: Comeback?
Bart, een zwarte? Zou wel moeten, omdat er maar één 3500TVL rijd in Nederland. Dies van Van De Schans, en heeft 320pk, zijn idd maar 4 van gebouwd, en die van Schans is de laatste. Jack van FP heeft daar een reeks foto's van dacht ik;-)

Iets anders, ben jij soms niet Bart Van Damme? En heeft je vader, of iemand in je familie geen bedrijfje dat NH en Case trekkers verkoopt in Watervliet? En waren aanwezig op trekkertrek in Lovendegem met een T8030:-P
0,0,0
Re: Comeback?
de vario bak in de xerion is heel anders dan die in de deutz en JD simon;-) beetje meer pk's ook

Ik zie ook niet echt het nut ervan in, of ze moeten er echt veel gaan produceren, ik zie het best wel gebeuren dat een concern als CNH, AGCO of Argo ermee aan de haal gaat, als nieuw stokpaardje ofzo
0,0,0
Re: Comeback?
Gerbert, ik dacht dat die bak in de Deutz ook wel lag, maar het kan evengoed een ander type zijn;-). En van veel produceren heb je ook wel gelijk, want het is anders niet rendabel. In der tijd nam Claas 40% van de aandelen over, en toen waren ze al een trekker aan het ontwikkelen(Claas he), toen ze Schlüter dus voor 40% in handen hadden stopte men de ontwikkeling, en zie nu:-P, Claas heeft het dus niet kunnen laten en nam Renault over;-)
0,0,0
Re: Comeback?
Het is idd die van Van der Schans.
Het bedrijf is nu al van mijn broer en mezelf. Op de trekker trek in Lovendegem was ik daar met die T8030.
Ben nu trouwens een IHC 1246 aan het klaarzetten voor trekkertrek.
0,0,0
Re: Comeback?
wat is dan het verschil met de ouwe, kan je daar een foto van posten?
0,0,0
Re: Comeback?
Euronorm motor en een gefacelifte cabine. Misschien wel een vario van ZF eronder gekleid.

Kijk even bij de Schlüters, Ronald. Of is je muis kapot?
0,0,0
Re: Comeback?
Bart, ik woon in Ursel, mijn pa gaat bij jullie soms wel eens achter iets voor onze International 644;-).

Nald: De cabine is moderner, maar onderhuids zijn ze nog het grotendeels het zelfde aan de huidige Super 2000LS die Schlüter bouwde in 91-93;-), nog met de ouwe cabine op dus;-)
0,0,0
Re: Comeback?
Je vader heeft eens gebeld voor een grille voor de 644 maar ik kan er geen meer vinden.
0,0,0
Re: Comeback?
Frank, er zou idd wel een eurotier motor inzitten van MAN, maar de bak is zoals ik al zei nog altijd de zelfde, de 24V/10a transmissie, heeft gewoon 6 versnellingen met nog 3 groepen dacht ik, dan nog de hilo erboven op, net zoals vroeger;-) LS is trouwens Lastschaltig of zoiets, moet het een vario zijn zouden ze eerder zoals bij de Euro Trac 1000CVT, CVT erachter aanzetten;-)
0,0,0
Re: Comeback?
Klopt Bart:-D, die dingen kosten ook wel wat heb ik vernomen van mijn pa:-P
0,0,0
Re: Comeback?
Ik moet zeggen kvindt het prachtig trekteur
0,0,0
Re: Comeback?
Maar er zal wel een andere motor in liggen. Want de oude is zeer waarschijnlijk niet meer in productie. En moeten ook nog enkele milieunormen gehaald worden voor er een typegoedkeuring afgegeven wordt.
0,0,0
Re: Comeback?
Moeilijk is het niet echt volgens mij om aan een MAN motor te graken vaon 170pk die voldoet aan de euro tier normen:-D, andere normen zijn vermoedelijk ook wel het geluidsniveau in de cabine en dergelijke, en dat zal denk ik ook wel redelijk snor zitten. De cabine blijft gesloten als je ze omhoog kipt, dus van onderaan kunnen al geen geluiden binnen komen, en de schuifdeuren zijn ook met een ander systeem, dus ook wel wat geluidsdichter;-), vroeger was de achterruit ook niet altijd perfect gesloten, bij deze is dat vermoedelijk ook wel in orde, net zoals bij de voorruit, en de gaten die er soms in de cabine, waren, om bvb het water weg de kunnen laten lopen bij het uitspuiten van de cabine(is wel handig, maar niet geluidsvriendelijk)
0,0,0
Re: Comeback?
hoe kunnen de technische specificaties nu hetzelfde zijn als 8jaar geleden? met de nieuwe euronormen zal je uit een motor van 8jaar geleden nu toch niet meer dezelfde pk's halen, en al de rest van de trekker moet dan toch aangepast zijn aan het nieuwe vermogen :-\
0,0,0
Re: Comeback?
zijn schonne trakteurkes;-)
Toen we eens op reis waren had die boer waar we logeren ook zo'n trekker ken er foto's van maar kzou ze ke moen zoeken.
0,0,0
Re: Comeback?
trekteurke en fendtdriver, gehypnothiseerd door simon?? :-P
0,0,0
Re: Comeback?
Wat een prachtige trekker om te zien. Super mooi ding geworden ook met het nieuwe dakje. Het zal ook wel een paar euro's kosten om zo'n ding in de schuur te hebben staan.

Groeten uit Bruinehaar
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.159sec