FarmPhoto.com - Photos. For farmers. By farmers.
T3RRA Cutta
Thread #390377 / / Total number of messages: 24 / Thread View Count: 4100 / Add thread to favorites:
schizo 390377 307 John Deere 6300 & 7600 either
John Deere 6300 & 7600
The feeding-team.
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
With CD-changer.. :-D
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Loader-view
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
is die 6300 een SE ofzo?

ik zie aan het handgas dat het er 1 van de allereerste serie is, maar ook daar zaten uitschuifbare spiegels en een digitaal display in het dashboard op.
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Neen, dit is geen SE. Uitschuifbare spiegels zijn optie (Nu nog aangezien ik een 6330 premium gezien heb zonder uitschuifbare speigels). Bij later 6300 werd de urenteller wel digitaal.
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Gerbert, de SE serie heeft geen lampjes naast de voorlichten, en ook geen 4 werklampen in het dak, zo staat ook standaard bij die modellen de uitlaat in het midden;-)
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
ja dat weet ik, daarom twijfelde ik ook
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Dit is een voorloper van de SE, het is een goekopere versie van de 6000 serie, maar het heette toen geen SE.
Schizo, ik hoor je wel vaak klagen over die john deere's, maar ik moet ook zeggen dat jullie ook totaal niet de beste types hebben.
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Ahnee? Dus het zijn allemaal geen goede? Welke zijn dan wel de beste types? Het was toen de normale 6000 serie.
40 en 50 serie zijn de beste series. De rest is allemaal minder
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
haha lol, ga jij maar de hele dag in zo'n oud lel, dan pak ik wel een 6010 serie:-D
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
ik kan over die ander series niet oordelen omdat ik er geen ervaring mee heb alleen met een 6310 en dat zijn heel fijne trekkers
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
10 serie is beter op gebied van prullen maar op gebied van versnellingsbak enzo zijn die hetzelfde. 20 serie vinden ze hier zelfs minder dan 00 serie qua prullen :-(
En doe mij dan maar een vario of turboshift hoor :-P
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
zie jij een 4 traps powershift of autopowr op de 40 en 50 serie zitten:-P
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Neen, ik zeg maar dat dat de JD's zijn die in het algemeen het meeste uren draaien.:-P Maar ik rijd wel het liefste tot nu toe met turboshift. En vario rijdt ook zeer fijn.
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Die 6300 is gewoon een goedkope uitvoering, de gewone 6000 biedt natuurlik meer comfort enzo. Motor en versnellingsbak zijn wel hetzelfde, maar daar kan dan ook niks mis mee zijn, of je bent zelf te lomp, die onderdelen zijn gewoon goed, en draaien zonder problemen 20000 uur. Een 7600 is gewoon een veel te zware trekker voor zijn vermogen. Ik weet niet wat voor versnellingbak daar in licht, maar de powrshifts van die dingen zijn veel te zwaar gebouwd voor die trekkers, dit geldt ook voor de 7800, maar die heeft nogal wat meer vermogen. Met powrshift zijn die dingen gewoon traag. En het is gewoon een feit dat ze met transport en kilveren enzo maar 7000 uur uithouden, dan moet hij gereviseerd worden. Als je niet veel transport doet gaan ze wel makkelijk 10000 uur mee. De powrquad heeft hier geen last van.
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
De 7600 is een powerquad. Is compleet dezelfde trekker als de 7700 en 7800. Alleen andere motor. Deze is een 6.8 liter. De 7600 is nog zo slecht niet. Heeft alleen problemen met zijn voortractie en zijn kardankoppeling tussen motor en versnellingsbak gehad. Heeft nu 7500 uren.
Deze 6300 is de uitvoering zoals ze toen was. Alle 6000 hadden toen de uitvoering(mss meer lichten en uitschuifbare spiegels maar daar stopt het) Laat je niet misleiden door de urenteller (hij geeft alleen maar analoog weer, maar werkt wel elektrisch). Toen was er nog geen SE of premium. En goedkoop was hij ook niet bepaald... En deze zijn versnellingsbak stopte dan toch bij 5500 uren ipv 20 000 en de remmen bij 4000. De voortractie en motor zijn nog niet opengeweest. :-)
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
:-)
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
40s en 50s beter? Nou een maat van me is grote JD fan, en ie had een 3350, ie heeft het ding buiten gegooid, hij had geen macht genoeg om een 10kuub joskin voort te trekken. Nu hebben ze een 6800 en 6820, daar zijn ze kennelijk tevreden over. Hun 2850 is ook een van de betere, maar naar het schijnt zouden die 10series de beste zijn:-D(kijk na de 7810 bvb)
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Waar ik werk hebben we een 6200, ook zo'n goedkope uitvoering. Die van hier heeft alleen geen powrquad bak, maar een syncro plus, deze trekker heeft ook geen digitale toerenteller.
Die teller was standaard, maar bij het goedkopere pakket zat hij er niet bij.
Nu ik zie wat voor werk jullie ermee doen krijg ik ook een beetje een beter beeld van jullie problemen. Wij zitten in een akkerbouwers gebied, daar worden de trekkers veel schoner gehouden, ook omdat je hem hier niet iedere dag nodig hebt. bovendien stapt hier ook niemand de trekker in met strontpoten, stopt nietmand vuile snelkoppelingen van kuilvoersnijders in de ventielen, en zit er ook geen stront onder de spatborden en cabine.
en dan ben ik toch ook wel benieuwd wat ermee stopte in de versnellingbak van jullie 6300, het enigste wat hier voorgekomen is is dat het boutje onderin afbrak, omdat hij zijn beurten niet had gehad.
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
(De 7600 hangt vol stront omdat hij het drijfmest moet inwerken en we moeten nog heel wat voeren...)De schijven van de powerquad waren versleten. en de assen van de powerquad waren op elkaar ingefreesd... Wij doen ons onderhoud altijd op tijd. Wij vervangen de boutjes onderin ook iedere keer hij nieuwe olie krijgt. kuilvoersnijder doet hij niet. het enige hydraulische dat hij doet is de frontlader, sproeier, meststoffenstrooier en hooikeerder open en toe plooien. Ik heb ook altijd papier bij om de oliepriezen aan weerszijde af te kuisen. En bij de 6300 is dat geen stront maar grond. Weet je alles aan onze trekkers werkt. er is geen knopje of licht kapot of deuk in geen enkele trekker dat niet bijgewerkt wordt. Moesten we dat niet doen, zou je nogal wat olie er zien onderliggen. Alleen afspuiten wordt niet alle weken gedaan. Gewoon omdat je dan meer kans hebt op storingen.
En omdat een trekker iets niet getrokken krijgt, daarom is ie nog niet slecht he, gewoon te licht :-P
P.S.; wat staat er dan op de duurdere serie nog meer?
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
nou robin, ik zit in een gebied met alleen maar veehouderij, en bij onze dealer zijn er 1 of 2 trekkers geweest uit de 6000 serie die de bak uit elkaar hebben gehad. En ze hebben er toch wel vrachten van verkocht.
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Ik weet onze 6300, een 6400, 2 x 6600, een 7700, een 7710, een 7800(powershift). En dan nog wel enkelen die hun boutjes overhadden van 10 en 20 serie (vooral 20 serie)
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Bij veehouders heb ik altijd een beeld van vieze snelkoppelingen en vuile olie enzo, Waarscheinlijk een vooroordeel dat niet op waarheid berust. sorry daarvoor.
@schizo, is jullie trekker dan opgevoerd? dat was bij de 50 serie altijd een probleem, dan moest je de druk op het platen pakket (de hilow bij de 50 serie) opvoeren, dat werd nogal eens vergeten.
Hier in de buurt zou je de eerste zijn met de versnellingsbak.
bij die goedkopere trekkers is de hydraulik pomp ook anders, onder en boventrekhaak, spiegels, ventielen, dat was het wel volgens mij, er is neit zo heel veel anders. Deze trekkers hebben wel gewoon 24 versnellingen, die van ons heeft er 18, en loopt ongeveer 50
0,0,0
Re: John Deere 6300 & 7600
Opgevoerd is ie niet, hij doet wel zijn vermogen dat wel :-)
Ja, onder en boventrekhaak hebben we zelf gemaakt aangezien die van deze trekker naar de 7600 verhuisd is (had een hitch en deze is een occasie trekker) we hebben één ventiel van de 200 serie en één van de 100. en dan de frontlader nog natuurlijk. oliepomp is ongeveer 65 liter met loadsensing. Maar ik moet wel zeggen dat het opvalt dat 4 van de 5 trekkers met powerquad die ik hierboven vernoemd heb voornamelijk frontladerwerk doen of deden. Mijn theorie is dat door het veelvuldig schakelen met voorlader de schijven oververhit geraken en daardoor hun beleg verliezen... :-\ En daar zal een trekker met turbokoppeling beter tegen kunnen mijn inziens aangezien je deze in de hoop op zijn turbokoppeling kan laten trekken in plaats van op zijn rijkoppeling. Maar ik zeg nogmaals, in het veld is de powerquad een hele goede bak. Zeker zo goed als eender welke. Onze 7600 is hier het bewijs van. Het punt is gewoon dat deze trekker veel frontladerwerk doet en dat daarvoor een turbokoppeling of vario beter voor geschikt zullen zijn. :-P En nogmaals sorry dat ik soms kwaad lijk op jd. Het is gewoon een beetje dat deze trekker nogal met onze voeten speelt :-D mss een maandagstrekker wie weet... Maar zo een maandagstrekker heeft ieder merk al wel eens denk ik:-) Voor veldwerk is een John Deere zeker een héél geschikte trekker. Voor veel frontladerwerk en transport zal een Fendt een voetje voor hebben... C'est la vie.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.279sec