FarmPhoto.com - Photos 4 farmers.
T3RRA Cutta
Thread #399848 / / Total number of messages: 22 / Thread View Count: 5286 / Add thread to favorites:
aslomp 399848 158 Oops either
Oops
The driver didn't take the corner very wide and ended up stuck on the road:-\.
0,0,0
Re: Oops
The middle of the trailer hit the pavement. It took a D6 and a JD 8330 to pull it back on the road, blocking the road for nearly 4 hours.:-(
0,0,0
Re: Oops
Is that crane on it´s way to the workshop?

Unload it and lift the trailer on the road would be mine solution.
0,0,0
Re: Oops
Tja dat vind ik niet vreemd ook dat dat gebeurt met zulke stomme en lompe diepladers die ze daar nog hebben:-\ Dr is niks gestuurd aan die krengen.
0,0,0
Re: Oops
een echt snuggere chauffeur zal het dan ook niet geweest zijn, normaal stop je als je ziet dat je niet rond geraakt en rij je wat achteruit :-\
0,0,0
Re: Oops
Nou al rijd hij 60keer achteruit, dan komt ie nog niet normaal door die bocht heen. Ze moeten eens fatsoenlijke en gestuurde diepladers gebruiken, maar dat kennen ze niet daar. Die rommel heb allemaal een draai cirkel van 100meter zowat.:-\
0,0,0
Re: Oops
Volgens mij hebben ze daar ook geen rotondes en krappe dijkdorpje, Johan.

Als zo´n gestuurde dieplader nodig was reed iedereen ermee.
0,0,0
Re: Oops
Ze maken daar ook bochten hoor, zie je hier wel. Ik heb afgelopen zomer bij een truckstop ook een dieplader combi de parkeerplek op zien komen nou als je dat zag hoe hij moest sturen en wringen om er opgedraaid te komen, ding had een draaicirkel van een schip. Het is gewoon ouderwets verouderd spul, maar dat zijn wel meer dingen. De trucks ook nog, het is nog maar een aantal jaar dat ze zelfs niet meer gepopnageld zijn.
0,0,0
Re: Oops
Ja, het continent amerika kan nog veel bijleren op innovatief gebied...:-)
0,0,0
Re: Oops
you cant unloaded there
0,0,0
Re: Oops
Ben ik gek, of zijn die achterste 2 assen toch wel gestuurd.. :-p
Maar Johan, wat denk je van de onderhouds en aanschafkosten van zo'n gestuurd kreng.., Je koopt mischien zeker 2 conventionele diepladers voor de prijs van 1 gestuurde, en als je de stuurassen maar een enkele keer echt nodig hebt, dan kan ik begrijpen dat ze t niet echt erg nodig vinden om zoveel meer geld uit te geven..

en het overgrote deel van de rijs is daar toch letterlijk recht toe recht an! ;-)

Overigens had ik ook die kraan wel even afgeladen als ik hun was ja, ze hadden wellicht de sleuteltjes niet ofzo :-P
0,0,0
Re: Oops
@ jdeere "you cant unloaded there"

easily could. just floor it off the side. :P
0,0,0
Re: Oops
Ze moeten gewoon die ontwikkeling eens verder door zetten en niet allemaal blijven haken op het zelfde ouwerwetse systeem. Dan gaan de kosten ook vanzelf naar beneden. En de trucks daar maken ook bochten genoeg hoor waardoor zo een gestuurde dieplader goed van pas komt, ze stoppen toch ook altijd een keer bij truckstops en tankstations. En met het laden en lossen van spullen op een terrein zal toch ook eens gedraaid moeten worden.
0,0,0
Re: Oops
Wij kijken hier niet op een metertje Johan :-P
Maar het is wel waar, ze moesten eens met gestuurde assen komen op trailers, met name de vuilnis trailers en de flatdecks die ze gebruiken voor transport van staat en de grotere diepladers.

het kan soms behoorlijk wringen en knijpen, maar goed een lift-as scheelt dan al behoorlijk.
0,0,0
Re: Oops
Hij had deze bocht kunnen maken als hij niet zoveel druk op de achter assen had. De achter assen sturren self en het was modderig en glad.
0,0,0
Re: Oops
oh hij begon dus een beetje teveel te glijden....ja dan gaat het fout he :-D
0,0,0
Re: Oops
johan, alberta is allemaal ff wat ruimer als ontario hoor, jij hebt alleen een stukje van ontario gezien, dat is alles. als je hier eens heen komt dan heb je al een heel andere kijk er op, en je moet maar eens naar saskatchewan and manitoba gaan, dan zul je maar weinig van zulke krappe bochten tegen komen;-)
0,0,0
Re: Oops
nou de 2 week dat ik in manitoba geweest ben, heb ik ook wel zulke krappe bochten gezien, en de wegen zijn vrijwel gelijk, gravel roads van 6-7m breed en de asfalt wegen ook gewoon 2 helften van 3, met een gravel shoulder van 1,5m...dus dat veel ruimer zal ook wel wat meevallen :-D
0,0,0
Re: Oops
Aslomp, where'd the D6 come from?

I imagine it would be possible to unload the crane, and probably would have been my second suggestion too.
0,0,0
Re: Oops
The D6 came from the same place as the excavator we were using. We could not unload the crane, the trailer was to twisted to unhook the front.
0,0,0
Re: Oops
Ok, the trailer being twisted did cross my mind, and the jeep at the back probably didn't help either. It would have been no trouble at all to have pushed up against the beaver tails of the trailer, but with the added bit on the back...

By the way, just wondering what PSI you have your loader suspension on the 7820 set to? Ours is currently at 1300lbs, works well for 2 bales with the grapple, but makes no (very little) difference with an empty bucket or a bale on the single spear.
0,0,0
Re: Oops
Johan, die oude legerdiepladers die ze hier achter trekkers gebruiken om rupskranen te verslepen, hebben ook gewoon voor en achter 4 gestuurde pendel assen, dat is al een stokoud systeem, het onderhoud valt wel mee anders hadden die loonwerkers het niet overgekocht, en de draaicircel is prachtig mooi. Heb er wat jaren terug zelf ook mee gereden.

Inderdaad, in sommige opzichten lopen de Amerikanen behoorlijk achter. In andere opzichten, zoals landbouw met minimale grondbewerking, lopen ze weer op ons voor. Maar dat komt ook voornamelijk omdat ze te lui waren om al die acres netjes te ploegen zoals wij :-D
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.122sec