FarmPhoto.com - Photos 4 farmers.
T3RRA Cutta
Thread #422690 / / Total number of messages: 40 / Thread View Count: 4498 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
timdereu 422690 41 M-A-N is thuis either
M-A-N is thuis
vandaag de man naar huis gehaald, gesleept met de 6600 aan 20 per uur :-D ben toch al blij dat hij thuis staat, nu nog veel werk eraan...
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
20 per uur, heeft dat ding al ooit zo snel gereden in zijn leven? :-P
die snelheid lag toch net iets hoger dan die in de tractorprocessie eergisteren, dat gemiddelde lag denk ik ergens tussen de 5 en 10km/h :-\
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
Erg mooie trekker Tim;-) Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Succes met opknappen;-)
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
zal een zeer mooi tracteurke worden :-)
(hoeveel betaal je eigenlijk nog vr zo'n tracteur als ik vragen mag?)
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
schoon machien;-)
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
Tim, veel succes met het opknappen:-D
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
gefeliciteerd met je man, is dit het type waar je op hoopte?
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
bedankt allemaal :-D
nald, nee ik had liever een 4S2 maar dit is een B18A,
zit heel veel verschil in :-P
tom: topsnelheid van die man is 20 per uur dus :-P
hooligan: ik heb er 1600 voor betaald als je het wilt weten..:-D
meer fotos volgen nog
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
20 km/h? Schiet ook niet echt op he..:-P 2 weken terug heb ik nog de 4020 van mijn oom op huis aan gesleept.. gewoon met 42,5 op huis aan..:-D
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
Die voorwielaandrijving heb je ook niet veel aan met deze banden erop terouwens..:-P En hoe zit de vooras vast? Alleen met dat verenpakket? Wel geinig dat er toen al geveerde voorassen bestonden..
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
Van welk bouwjaar is deze MAN?
leuk dingetje nog om op te kknappen, lijkt me, mankeert ie technisch veel?

@ Gilbert:
Weleens op een oldtimerevenement geweest? Je ziet voorasvering best veel onder oldtimers. Ikzelf heb pas een tocht gereden op een MC Cormick D219 van 1958, en deze was ook uitgerust met voorasvering. Alleen zaten er bij mij springveren naast de wielen, onder de schommelas. Werkt toch wel aardig, al zeg ik t zelf ;-)

Waarom de voorasvering bij tracktoren vanaf zeg de jaren 80 nauwelijks meer toegepast werd weet ik niet, maar volgensmij konden ze t (tot een aantal jaar terug) niet onder de knie krijgen om t systeem er bij grotere tracktorenvoor een acceptabele prijs onder te krijgen/was er geen vraag naar..?? Of kan iemand me in deze aanvullen/corrigeren?
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
de voorasvering bij die oudere tractoren is met bladveren, en naar het schijnt konden ze dat bij grotere tractoren niet steken, omdat de bladveren niet sterk genoeg waren.
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
probleem van vering bij tractoren is volgens mij dat u vering onder alle omstandig heden zo goed mogelijk moeten werken, het moet werken als er niets in de fronthefhangt en het moet ook werken als er iets heel zwaar in de fronthef hangt (dat gij nie sebiet einde slag zit)

heel mooie trekkertje
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
mf8140driver wrote:
de voorasvering bij die oudere tractoren is met bladveren, en naar het schijnt konden ze dat bij grotere tractoren niet steken, omdat de bladveren niet sterk genoeg waren.


Niet allemaal dus, zoals je op bovenstaande afbeelding kunt zien zijn er bij deze, (net als bij degene die ik mee had) springveren om de assen naast de voorwielen geplaatst. Dit moet toch ook zwaar uitgerust kunnen worden neem ik aan, alleen word de werking wel minder als je er een vracht frontblokken bij hangt/een zwaar werktuig in de hef hebt hangen ;-)
Dat zal wel de reden zijn dat je dit bij grotere trekkers niet ziet.
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
zetor en fendt hebben toch nog heel lang en nog steeds volgens mij geveerde voorwielen bij de 2 wiel aangedreven trekkers d.m.v spiraal veren in de fusee
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
MB trac heeft ook geveerde voorassen gebouwd. Deze waren geveerd door middel van spiraalveren.

Pa heeft onder de mb trac 1300 die we hebben gehad 2 luchtveren gezet. Dat veerde pas echt mooi..:-P Zowiezo was het comfort op een mb groter dan op andere trekkers omdat de cabine in het midden zit en omdat een mb 4 even groote wielen heeft.
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
en ja hoor. Hij draait :-D wel met een ferme rookwolken maarja is niet erg. heb zeker wel vijf keer geprobeerd te starten maar dat gaf niets. en ik had nog een bus start pilote een klein beetje en ik hoorde twee kloppen en hij was weg. de koppeling plakt wel nog en blijkbaar zit er iets vast in de regulateur die ga ik eens moeten opendoen hij bleef steeds hoger in toeren gaan we moesten hem stillegen door een vod voor de inlaat te houden. kvind dat wel mooi die voorasvering, hij loopt mooi en stuurt soepel.
ik zoek wel nog voorbanden met klauwen,
maat 6.50 r20 kan iemand mij hieraan helpen aub?
ze zijn echt heel moeilijk te vinden en de mijne zijn twee verschillende en dan nog de verkeerde en versleten...
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
martijn, bouwjaar 1957
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
ik weet niet of ze ook in belgie worden verkocht, maar in nederland zie je onder oldtimers(en andere trekkers die weinig worden gebruikt) vaak BKT banden, moet je maar eens googlen, d'r zal wel wat van op internet staan ergens
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
die worden hier ook het meest gebruikt onder oldtimers, maar weinig gebruikte maten hebben ze meestal niet, zoals de 4.00-19 is een levertermijn van minimum 3 maand.
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
Je hebt wel al goed gedemonteerd
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
mja, kheb gekeken op de productenlijst van bkt maar die maat staat er ook nie tussen...
nils, hij was al helemaal gedemonteerd had gewoon eens het plaatwerk er los opgezet voor de show om te zien hoe hij eruit ziet :-D
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
hebben jullie geen tyrecenter(profile) in de buurt?
anders moet je zo'n soort bedrijf eens een mailtje sturen, als zij het niet vinden hoef je iig niet verder te zoeken
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
ja was ik ook van plan om eens bij een bandenverdeler te gaan. zij moeten normaal wel zo iets vinden. je kan maar moeilijk op een voortractie gewone voorbanden leggen he
0,0,0
Re: M-A-N is thuis
mijn grootvader zijn Fendt favorit 3 had ook voorvering, maar zo'n bladveer kan natuurlijk niet gezet worden onder een trekker van 5ton.
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.139sec