FarmPhoto.com - Photos. For farmers. By farmers.
T3RRA Cutta
Thread #431226 / / Total number of messages: 38 / Thread View Count: 7676 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
gilbert 431226 304 John Deere 3040 either
John Deere 3040
This is the John Deere 3040 from a friend of my:-D

He added a turbo on this tractor and now it has 125 HP on the engine.
0,0,0
Re: John Deere 3040
Another picture;-)
0,0,0
Re: John Deere 3040
:-D
0,0,0
Re: John Deere 3040
Front of the tractor with self-made fronthitch..
0,0,0
Re: John Deere 3040
Backside..
0,0,0
Re: John Deere 3040
Turbo..;-)
0,0,0
Re: John Deere 3040
Last picture is from the chrome exaust..;-)
0,0,0
Re: John Deere 3040
heeft die der gewoon ne turbo opgezet zonder verdere aanpassingen:-\?? spel zal lang meegaan, tenzij deze motor ook in sommige types voorzien was van turbo
0,0,0
Re: John Deere 3040
tom ze zullen nooit dezelde motor gebruiken met of zonder turbo.
Een motor met turbo heeft een iets lagere compressieverhouding.
Dus een turbo bijzetten is de kans groot dat je uw koppakking der door blaast en van een turbo motor de turbo er af halen gaat deze zeer slecht starten
0,0,0
Re: John Deere 3040
nja dat dacht ik ook..., als dit de standaard motor was zonder turbo , zullen ze toch veel aanpassingen hebben moeten doen om der gewoon effen een turbo op te zetten?
0,0,0
Re: John Deere 3040
Kijk dit is een John Deere he tom en geen mf..

De motor die in deze 3040 ligt lag ook in de vroegere 3130, 3030. Later in de 3040, 3140 kwam dezelfde motor. In de 3050, 3350 zat ook deze motor evenals de 3650 alleen was de 3650 standaard al uitgerust met turbo.

Deze motors zijn oersterk en blijven maar door gaan..:-D Draait met gemak 12000 tot 15000 uur.

De 4020 (usa deere) van mijn oom had 20.000 uur gelopen zonder ooit iets aan de motor te doen. Op olie en koelvloeistof verversen na dan..;-)
0,0,0
Re: John Deere 3040
Denk het wel hoor wouter. In een 3650 ligt wel degelijk dezelfde motor als in een 3050, 3350 en deze 3040. 3650 standaard met turbo en de rest wat ik noemde zonder.
0,0,0
Re: John Deere 3040
jah maar er moet dan wel aan de kleptiming enzo gewerkt worden? en word die turbo dan niet olie gekoelt ?
0,0,0
Re: John Deere 3040
Ja maar dat is ook een kleine aanpassing. Oliegekoelt weet ik eigenlijk niet. normaal zit er wel zo'n kleine olieleiding aan maar die is niet voor de koeling maar voor de smering van de turbo.
0,0,0
Re: John Deere 3040
jah srry je hebt gelijk, kheb miszegt tis idd voor smering van de turbo,...alhoewel gij der ook wel meegekoelt word..
0,0,0
Re: John Deere 3040
ford tw 10 en tw 20 hadden ook dezelde motor enkel die van de tw 10 waren de cilinderwanden iets hoger waardoor de compressie hoger lag en als je daar dan een turbo opzet kan je in theorie de koppaking er door blazen. Zelf weet ik er een paar rijden zonder problemen maarja
0,0,0
Re: John Deere 3040
I agree with the members who are a bit worried about this tuning. My neighbour wanted to add a turbo to his 3050 but the JD Service told him not to do this because there have to be done several other adjustments before.
0,0,0
Re: John Deere 3040
Owkay then..;-) But the tractor has made a lot of hours with the turbo and my friend has never got any problems.
0,0,0
Re: John Deere 3040
Nice JD. maar het is niet omdat ze zeggen dat het dezelfde motor is dat het ook dezelfde is. Dat kun je alleen maar weten als de typeplaatjes van de motors helemaal overeen komen. Ik ken iemand die op een 3350 een turbo gezet heeft. Heeft wel de motor moeten reviseren op 8000 uren en beetje erna heeft ie een nieuwe gekocht omdat er nog verscheidene andere zaken problemen begonnen te geven zoals speling op de bak en voedingspomp voor de hydrauliekpomp gaf niet meer. Maar de 40 en 50 serie van JD zijn de beste die ze ooit gemaakt hebben
0,0,0
Re: John Deere 3040
Hier de 3350 gaf op motorisch vlak geen krimp nadat hij al in vroeg stadium was opgevoerd bij de vorige eigenaar en een vermogen van dik 130pk gaf. Aan het blok zelf was niks gedaan dan alleen grotere turbo en de brandstofpomp iets verder open. Na krap 10000uur begon hij mankementen te vertonen in de bak en de achterbrug. Ook de hydrualiek op de cilinders begon met het scheuren van keeringen en lekken. Daarna is de trekker ingerolen op de 6620
0,0,0
Re: John Deere 3040
Mja, onze dierenhandelaar heeft een klant die had een 3650 en 3350. waren allebei opgeschroefd tot 140 PK. één had zelfs een frontlader die veel te groot was voor de trekker. geweldig sterke trekkers. Tot het jaar waar één zijn versnellingsbak en motor het opgaven en de ander zijn versnellingsbak. Heeft toen op enkele maanden 2 nieuwe moeten kopen. Hadden 5-6000 uren.
En dit bewijst dat als je een trekker van 140 Pk nodig hebt, je een 140 moet kopen.
0,0,0
Re: John Deere 3040
Dat ben ik niet helemaal met je eens.. je kan een trekker best wat meer vermogen geven als je maar niet TE veel vermogen eruit wil halen.

Onze 7810 b.v. die heeft origineel 180? 185 pk? na een kleine 1500 uur hebben we hem laten opdraaien tot 240 pktjes. Nog nooit problemen gehad met die trekker. Heeft niet veel uren: 4700 maar er zijn genoeg 7810's die makkelijk 10.000 uur halen ook als ze niet meer het aantal originele pk's hebben..;-)
0,0,0
Re: John Deere 3040
Dat is dan ook omdat die bak goed voorzien is. Met een 6000 zul je daar toch meer last van hebben hoor. Onze Inters zijn/waren ook serieus bijgegeven en die kunnen daar ook tegen blijkbaar. Fendt kan daar ook goed tegen. Het hangt er allemaal van af welke bak erachter steekt. Of die nog genoeg reserve heeft. En dat hadden die van de 3650 minder blijkbaar als je die nog ging bijdraaien...
0,0,0
Re: John Deere 3040
het hangt er natuurlijk ook vanaf of je die extra pk's altijd nodig hebt, anders gaat het niet lang duren voor je stukken hebt. een turbo bijplaatsen kan meestal toch zonder grote kosten. bij een dieselmotor moet de compressieverhouding niet verminderen, dat is enkel bij een benzine omdat je anders gevaar hebt dat hij begint te pingelen. het enige dat kan gebeuren is dat je je koppakking er tussenuit blaast, maar dan steek je er volgende keer eentje uit een ander materiaal. de oliepomp mag natuurlijk wel niet versleten zijn, want een trubo draait in een glijlager dat oliegesmeerd is, omdat een kogellager de hoge toerentallen van een turbo niet aan kan
0,0,0
Re: John Deere 3040
Opschroeven van je trekker zal hoe dan ook altijd slechter voor het beestje zijn. Als hij zoveel pk's had moeten hebben hadden ze hem in de fabriek wel opgeschroeft of een handleiding erbij gedaan.

Het is altijd een stukje risico dat je wel of niet neemt.
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.145sec