FarmPhoto.com - Farming like you've never seen it before.
T3RRA Cutta
Thread #431694 / / Total number of messages: 11 / Thread View Count: 3447 / Add thread to favorites:
Przemek15 431694 78 Bizon Z056/3 Super either
Bizon Z056/3 Super
1984r.
Zdjecie umieszczone za zgodą właścieciela. Co w nim szczególnego? Po raz pierwszy widzę Z056/3 ze starymi oznaczeniami FMŻ i Z056 z tyłu. Nawet widać sprężyny odciążające i zabierak napędu hedera charakterystyczne dla Z056/3. Ale widziałem też z tymi oznaczeniami również z 1984r. zwykłe Z056 ze starym napędem hedera i bez sprężyn odciążajacych oraz zwykłe Z056 z 84r. z napisami nowego typu malowanymi na biało. Jak myślicie? Czy to miało jakieś znaczenie, że w latach 1981-84 wychodzi praktycznie identyczne 56-tki (a może jednak nie?) z dwoma rodzajami loga poczynając od tego powyżej poprzez te malowane na biało. Najpierw myślałem, że na biało malowano kombajny, w których wprowadzono szerokie koła (koniec 1981r.) a te z wąskimi pozostawiono ze starym oznaczeniem. Jednak wiele przypadków w mojej kolekcji i tej tutaj na fp się nie pokrywa:-\
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
Takie same wersje Z056/3 są też w postach:177416,280976,346877 (posiadam zdjęcia ich tabliczek znamionowych) i tym samym są one w mej tabeli pierwszymi Bizonami z roku 1984 jak i pierwszymi wersjami Z056/3 zaraz po Z056.Jeśli chodzi o wzór loga to panuje tutaj jeden wielki chaos,z 1983r. widziałem już kombajny z białym logiem FMŻ (to które weszło z końcem 1981r i trwało niezmiennie do 1983,z tego okresu nie mam ani jednego Bizona w starej szacie tj. czarno białe logo FMŻ), jak i 1 model z ostateczną wersją napisów i sprężynami odciążającymi (na tabliczce widnieje Z056) post 181235. Drugim spotkanym wyjątkiem był kombajn z postu 266911,przód białe napisy natomiast tył stare logo FMŻ.

P.S. Właściciel kombajnu na zdjęciu powyżej posiada również Dynamica lub BSa z opływową wersją kabiny co widać nieznacznie na jednym z zamieszczonych na ale.gratka zdjęć,podejrzewam jest to następca oferowanego Z056.
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
Ten napęd hedera to to takie dziwne szybkozłącze? tak? Powiedzcie , czy to jest dobre rozwiązanie, bo w ostatnim czasie zastanawiam się nad zmianą z tego napędu na napęd przez pasek i koło pasowe, jak w innych Bizonach.
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
Tomku!
A co powiesz o kombajnie z postu #197036 (Z056/1)? Pierwsze słyszę a chyba z nieba nikt takiego oznaczenia nie wziął. I czy spotkałeś się z jakimiś tabliczkami BS-ów? Co na nich widnieje?
Do Marka!
Można tak powiedzieć, że to szybkosprzęg. Przy podłączaniu hedera wciska się ten zabierak z kłami widoczny przy gardzieli w tulejkę sprzęgła umieszczoną przy hederze. Ważne jest zachowanie współosiowości tych elementów, żeby nie było niespodzianek. Wszystkie Bizony Super po 84r. mają taki napęd a chodziło o unifikację z Rekordem i Gigantem. Plus dla tego rozwiązania, że nie trzeba za każdym razem zakładać napinać i zdejmować paska no i grzechotka jest stabilniejsza, ale bardziej pracochłonna przy regulacji nacisku, bo są trzy sprężyny mimośrodowe zamiast jednej centralnej:-)
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
O jaką grzechotkę chodzi?
Tak przy okazji: Jak powinny wyglądać te kły, jak to nazwałeś, powinny być takie nacięte, czy takie bardziej okrągłe? Powinny w pełni zajmować tą tulejkę, czy mieć luz?
Może dopiero w przyszłym tygodniu porobię zdjęcia, to dokładnie pokaże, o co mi chodzi, ale raczej powinieneś wiedzieć, co mam w chwili obecnej na myśli.
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
Na zdjęciu powyżej masz grzechotnika, czyli sprzęgło przeciążeniowe hedera składające się z dwóch daszkowatych tarcz dociskanych do siebie sprężyną, której nacisk jest regulowany nakrętką. W przypadku dużego przeciążenia masą zbożową hedera (głównie podajnika ślimakowo-palcowego) pojawia się siła pokonująca opór sprężyny i tarcze zaczynają się po sobie ślizgać, a że nie są gładkie tylko takie lekko kłowe wydają charakterystyczny dźwięk podobny do grzechotki albo też zwany klekotem. Mam nadzieję, że już wiesz gdzie to się znajduje i co to jest. Nie pracowałem na wersji z zabierakiem, więc trudno mi powiedzieć jakie te kły powinny być, ale nie wydaje mi się, żeby luz był wskazany:-)
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
Ja widziałem tabliczki BS-ów z symbolem 5110, Z110 oraz Z110/3.
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
Przemek15 wrote:
Tomku!
A co powiesz o kombajnie z postu #197036 (Z056/1)?
Wątpię aby była to akurat taka wersja jak Z056/1 w tamtym okresie na tabliczkach widniało co najwyżej 5056,kombajn ten bardziej przypomina mi Z050 ale pewności nie mam.Jeśli światła przednie w oryginale były umiejscowoione tak jak te obecne to wątpliwości są rozwiane.
Przemek15 wrote:
I czy spotkałeś się z jakimiś tabliczkami BS-ów? Co na nich widnieje?
Na BSach które widziałem widnieje
Z110 (od początku produkcji do 2001)
5110H (to akurat wersja duńska)
Z110/3 (1998r.,2001r.)

Poza nimi widziałem zdjęcia tabliczek w ogłoszeniach na których wybito Z110/4 (1997r.) oraz Z110/5 (2000r.)

P.S. Na wszystkich spotkanych Sampo widnieje Z140 (1994-1998),jedynym wyjątkiem jest model z 1993r. gdzie na tabliczce wybito 2020.
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
W modelu z 2001 r. w poście #333774 na tabliczce widnieje model Z110/3.
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
TOMASZ wrote:
Na BSach które widziałem widnieje
Z110 (od początku produkcji do 2001)
5110H (to akurat wersja duńska)
Z110/3 (1998r.,2001r.)
Poza nimi widziałem zdjęcia tabliczek w ogłoszeniach na których wybito Z110/4 (1997r.) oraz Z110/5 (2000r.)


Na duńskiej wersji BSa którego ja widziałem na tabliczce jest napisane 5110, ciekawe czym różniła się wersja H czy może nieczym się nierożniła tylko w innych latach tak oznaczali.
0,0,0
Re: Bizon Z056/3 Super
Dzięki chłopaki!
W życiu nie myslałem, że tyle wersji wyszło. Faktem jest, że w życiu widziałem ze trzy razy BS-a na targach, ale nie wnikałem wtedy tak w szczegóły i na tabliczki nie patrzyłem.
A może ktoś z Was wie czym te wersje się różniły? Wygląda na to, że jest spory chaos skoro Z110 widniało aż do 2001r. co znaczy, że najnowsze BS-y rozbudowanym Joystick'iem i żółtymi napisami miały oznaczenie jak pierwsze czerwone BS-y. W końcu też wszystkie BS-y są na hydrostacie i mają kabinę. A może ten zamieszczony przez Artura z 1997r. z nową kabiną od Dynamic'a to Z110/4?Rozumiem, że nazwa nie zmieniała się też wraz ze zmianą barwy lakieru z czerwonego na niebieski?
A czemu na Sampo 2020 widnieje Z140? Przecież Z140 to Nordic, czyli jakby hydrostatyczna wersja Sampo.
Tomku!
A Ty masz jakieś spostrzeżenia co wizualnych różnic między poszczególnymi wersjami?
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.076sec