FarmPhoto.com - Share your farming photos!
T3RRA Cutta
Thread #441439 / / Total number of messages: 20 / Thread View Count: 6146 / Add thread to favorites:
TDUDA 441439 78 Bizon BS Z110 either
Bizon BS Z110
1997r.,właściciel może mówić o dużym szczęściu gdyż 2 lata temu o mało nie został strawiony przez ogień
woj.śląskie
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
.
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
.
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
a mozna wiedziec gdzie na slasku taki pracuje?
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Tomku!
Po pierwszym zdjeciu pomyslalem jakim cudem 97r. skoro ma nowy typ oznaczen, ale po drugiej stronie jest juz wlasciwe oznaczenie dla tej daty produkcji. Pewnie z jakiegos powodu wymieniono blache z napisem albo sam napis. Wiesz cos o tym? Jaka to wersja jest? Zwykly Z110?
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Cyferka wybijana po ukośniku zależna jest od tego w jaki silnik wyposażony jest kombajn oraz czy maszyna posiada klimatyzację.
Z110/3 sw680
Z110/4 martin
Z110/5 sw680+klimatyzacja
Z110/6 martin+klimatyzacja

Zdarzają się odstępstwa od tej reguły, np. w tzw. "serii białoruskiej" ale można to logicznie wytłumaczyć.
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Jest to wersja Z110/3,blachy musiały zostać wymienione ponieważ kombajn zapalił się kilka lat temu,dokładnych szczegółów nie mogę podać ponieważ nie miałem okazji porozmawiać z samym właścicielem.
Niestety w chwili obecnej padł mi komputer,nie wiem kiedy usterka zostanie usunięta lecz napewno pojawię się tutaj ponownie po dłuższym okresie czasu.
Pozdrawiam
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Ale przeciez Tomasz zamieszczal Z100/4 z klimatyzacja a Ty piszesz, ze to bez klimatyzacji? Jestes pewien tego podzialu? A zwykly Z110?
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Informacje są oczywiście pewne pochodą bowiem z instrukcji obsługi do BSa. Kombajn z postu 433950 (chyba ten miałeś na myśli), ewidentnie ma klimatyzację zamontowaną we własnym zakresie przez właściciela (fabrycznie montowane układy nie miały żadnych elementów na dachu kombajnu).
Jak pisałem wyżej w "serii białoruskiej" istnieje odstępstwo od oficjalnie przyjętego sposobu oznaczeń i kombajny posiadające klimatyzację mają wybite Z110/3. Początkowo przyznam byłem zbity z tropu i nie wiedziałem jak to wytłumaczyć. Rozwiązanie jest jednak banalnie proste i wystarczyło zerknąć na umieszczoną obok tabliczki znamionowej naklejkę Konvekty z datą 2004. Tak więc Białoruś zamawiała kombajny bez klimatyzacji, a kiedy zaś postanowiono maszyny te przeznaczyć na rynek krajowy klimatyzacja pewnie została dołożona gdyż taka była specyfikacja wyposażenia na Polskę.
P.S. Podobna sytuacja może dotyczyć szarpaczy słomy, choć oczywiście wyjątek nie potwierdza reguły
P.S.(2) Praktycznym sposobem aby "na odległość" ocenić czy kombajn jest wyposażony w klimatyzację to wypatrzenie żółtej naklejki "Konvekta" umieszczonej nad drzwiami kabiny. Oczywiście naklejka jest tylko naklejką i aby mieć pewność lepiej poszukać bardziej przekonujących dowodów, choćby pod pomostem czy w samej kabinie. ;-)
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
BS z tych "białoruskich" którego widziałem miał oznaczenie Z110 na tabliczce.
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Krystian!
W tym samym czasie wychodzily wszystkie cztery wersje? Z ktorego roku jest ta instrukcja? A nie mam w tej instrukcji zwyklego Z110? Tomasz mowil, ze widzial zwyklego Z110 bez ukosnika z 2000r. a ja spotkalem Z110/3 z 97r. z ta nowsza kabina od Dynamica Z115. A jak to bylo z poziomowaniem hedera? To nie zalezalo od wersji w ogole? Czy to bylo w opcji czy standardzie w pozniejszych modelach? Ten Z110/3 z 97r. posiada i klimatyzacje i poziomowanie a jak wspomnialem jest Z110/3. Myslisz, ze to wersja bialoruska? Czym sie rozni silnik Martina od SW680? Czy te Martina to przypadkiem nie byly dawane tylko w tych pierwszych BS-ach czerwonych, bodajze ok. 180KM mialy? Sa na farmphoto jakies BS-y z klima oryginalnie zamontowana i czy sa Z110/6 bo o tym po raz pierwszy slysze?
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Instrukcja - którą sobie przefotografowałem-jest na wyposażeniu maszyny z postu 233717, w poście tym zamieściłem też zdjęcie panelu sterowania klimatyzacją. Sama instrukcja ma formę skoroszytu i jej zasadnicza część pochodzi z roku 1997 tak więc w opisach jest min. stary typ hederu. Zaś na końcu dodano wkładkę z 1998r w której zawarto zmiany związane z modernizacją kombajnu, głównie chodzi o wprowadzenie nowego hederu zunifikowanego dla BSa jak i Dynamica. Informacja o wersjach kombajnu jest w starszej części instrukcji obsługi.
Jeśli chodzi o kombajny z nowym hederem to jak dotąd spotkałem 5 egzemplarzy i wszystkie posiadały poziomowanie, choć według instrukcji jest to wyposażenie dodatkowe.
Najwięcej maszyn jakie spotkałem było wyprodukowanych w latach 1995-97 i były to różne wersje : /6 ( conajmniej trzy); /4(z tego co pamiętam kombajn Józka ma takie oznaczenie); /3 oraz /5. Przyznaje jednak, że nie zwracałem szczególnej uwagi na te oznaczenia i skupiałem się na bardziej interesujących mnie sprawach, a często też nie było za bardzo możliwości sprawdzenia co dokładnie jest wybite na tabliczce.
Ciekawie przedstawia się sprawa jeśli chodzi o silniki, było ich całkiem sporo. W pierwszych egz. prototypowych były zamontowane jednostki o mocy 150KM, sporo było też Martinów 184KM (montowano je conajmniej do 1997r), SW680 montowane do końca produkcji (spotkałem czerwonego BSa z 1994r z takim silnikiem) oraz najmocniejsze Valmet 240KM znane głównie z BSów wysyłanych do Skandynawii. Swoją drogą niedawno na allegro pojawił się niebieski BS i w opisie była mowa o 240KM.
Też mnie zaciekawił niedawno zamieszczony w galerii BS z nową kabiną, na szczególną uwagę myślę zasługuje auto-pilot do pracy w kukurydzy. W książce "50 lat..." była informacja o planach budowy takiego urządzenia i widać udało się to zrealizować. Całkiem możliwe, że kombajn ten przez kilka lat pełnił zadanie maszyny pokazowej - rok produkcji 1997 a w opisie informacja a przepracowanych sześciu sezonach.
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Mam nadzieje, ze nie zawracam Ci glowy, bo mam jeszcze pare pytan co do BS-ow. Wiesz moze czemu stosowano rownolegle dwa silniki w BS-ie, czy jest jakies logiczne wytlumaczenie tego? Teoretycznie wiekszosc wezmie mocniejszy (SW 680). I czy wiesz jak rozpoznac z daleka w jaki silnik jest wyposazony dany BS? Na pewno tez zauwazyles, ze niektore BS-y maja biala a niektore czarna (prawie czarna) kabine. Nie jestem pewien, ale mnie sie wydaje, ze to moze miec jakis zwiazek z wersjami. Ale jesli jestes pewien, ze kombajn Jozka (czarna kabina) jest /4 to raczej nie ma to zwiazku, bo zamieszczony przez Tomasza /4 ma biala kabine. Dla przykladu z hydrostatycznymi Rekordami zauwazylem, ze Z058/7 mial biala kabine (jeden spotkalem) zas Z058/8 czarna kabine (dwa spotkalem). teraz mnie to przyszlo do glowy, ze ten /8 pewnie ma klimatyzacje albo inny silnik? Niestety nie zwrocilem na to uwagi. Rozmawialem z wlasciecielem tego /7 i mowil, ze silnik ma 150KM a przeciez w Rekordach byly 120-tki. Po czym rozpoznac serie bialoruska? Jest jaka naklejka, specjalne oznaczenia? Jesli chodzi o modernizacje hedera to rozumiem, ze te nowe hedery to sa z silniczkiem hydrostatycznym z prawej strony, a starsze mialy po lewej? Jeszcze chyba tez jest roznica w cofaczu, gdyz starsze mialy mechaniczny, a nowsze rozrusznik. Dziwna tez jest sprawa przyznasz z ta nowa kabina od Dynamica, bo zastosowano ja w BS-ie jak i w Dynamicu w 97r. a i tak 98% BS-ow 1997-03 ma starszy typ kabiny. Nie spotkales nigdy w latach 95-97 zwyklego BS-a bez ukosnika? /5 jest w poscie 230109 wiec z klimatyzacja. Czy chodzi Ci o ta zolta naklejke na szybie w gornej czesci drzwi? Posiadam instrukcje do BS-a z 95r. i nie ma tam nic o wersjach. Mozesz mi podac jakies numery postow do /6?
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
A z tymi oznaczeniami bez ukośników to jak w końcu jest? Jak wyżej pisałem widziałem "białoruskiego" z oznaczeniem Z110, tym razem dodaję fotkę. A białe kabiny to wydaje mi się, że weszły jakoś tak w 1997r. - tak samo jak w rekordach.
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
A czy to nie jest tak, ze te zwykle Z110 bez ukosnika po prostu nie mialy poziomowania, bo czyms sie musza roznic od pozostalych tym bardziej, ze byly jak widac przez spora ilosc czasu robione rownolegle. A co powiecie o tym z postu 118105? wyglada na model z klima (ta zolta naklejka na szybie drzwi). Prawdopodobienstwo jest male rozpoznania jak naklejki nie ma, ale jak jest to raczej nikt jej tam nie dolozyl wiec przypuszczam, ze naklejona fabrycznie. Obstawiam /5 To fakt, ze najwazniejsze jest to, zeby kombajn czysto bezawaryjnie i wydajnie mlocil i oczywiscie nie mielil ziarna:-), ale jak ktos lubi te maszyny to ciekawi go tez cos wiecej. Albo o tym co powiecie (333778)? Widze, ze ma on naklejke zolta Konvekta, tylko troche nizej i na tabliczce jest Z110/3 wiec chyba jedyne wytlumaczenie to wersja bialoruska co;-)?
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Może na początek o silnikach. Martiny początkowo cieszyły się dość sporą popularnością bowiem były oszczędniejsze, a jeśli kombajn nie pracował w trudnych warunkach terenowych i samo poruszanie się maszyny po polu nie pochłaniało przesadnie dużej części mocy, wystarczało jej na tyle by w pełni wykorzystać przepustowośc młocarni. Martiny były też nieco tańsze - cennik powyżej.Niestety po pewnym czasie okazało się, że silniki te są jednak zawodne i przy intensywnej eksploatacji często dochodziło do awarii (ja znam cztery takie przypadki z moich okolic). To pewnie doprowadziło do zaniechania montażu Martinów w późniejszym czasie.
Zgadzam się Przemku co do oceny kombajnów z postów 118105 oraz 333778, też bym je tak usystematyzował. Tabliczka zamieszczona przez Dawida jak się domyślam dotyczy kombajnu z postu 314834. Jeśli tak, to maszyna ta posiada aktywne kopiowanie - na jednym ze zdjęć widać płozę oraz przewód elektroniki. Jak interpretować fakt, że na tabliczce nie ma ukośnika i dodatkowej cyferki przyznaje nie wiem.
Wyprzedaż kombajnów z "serii białoruskiej" odbyła się jak wiadomo w roku 2004 , jeśli więc ktoś spotka BSa zakupionego w tym roku jako nowy, lecz wyprodukowanego w roku 2001 będzie to zapewne właśnie ta seria. Na marginesie dodam, iż przejeżdżając jesienią 2004r obok siedziby dealera NH zauważyłem stojącego na placu BSa, pewnie więc dla tej maszyny pierwsze żniwa odbyły się dopiero w 2005r.
Dosyć tajemniczo przedstawia się kwestia nowych kabin, które miały być montowane w Dynamicach i BSach (jest o tym mowa w książce "50 lat..."), dlaczego więc tak trudno spotkać BSa z takową kabiną? Pewnie tylko kilka egz. ją otrzymało i ostatecznie nie została wdrożona (ja jeszcze takiego nie spotkałem). W galerii jest zdjęcie z Polagry 97 - Z115 i Z110 z nowymi kabinami, natomiast na Polagrze 98 jak pamietam (relacje telewizyjne) BS ponownie miał kabinę starego typu.
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
SW680 były już nawet w 1990 r. Bardzo ciekawie przedstawia się cennik, ponieważ w 98 r. Z110/3 w podstawowej wersji kosztował już 314 500 zł.
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Krystian a jak bys mogl sie odniesc do tego co napisalem troche wczesniej, bo Dawid odpisal i nie zauwazyles tego troche wyzej (444142)
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
O fajnie Krystian, ze sie pojawiles? Mozesz jeszcze tylko raz odniesc sie do tego co napisalem? Jakie sa Twoje spotrzezenia? :-)
0,0,0
Re: Bizon BS Z110
Krystian wrote:
.....W galerii jest zdjęcie z Polagry 97 - Z115 i Z110 z nowymi kabinami, natomiast na Polagrze 98 jak pamietam (relacje telewizyjne) BS ponownie miał kabinę starego typu.


Świetna ulotka - wzmożona sprzedaż kombajnów bizon - to jest rewelacyjna informacja.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.13sec