FarmPhoto.com - Photos 4 farmers.
T3RRA Cutta
Thread #445244 / / Total number of messages: 27 / Thread View Count: 8338 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
M@sseyF@n 445244 160 JD 6920S broken AutoPowr either
JD 6920S broken AutoPowr
Tilted the cab, ready to take the tranny out.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
The complete AutoPowr out, weight 1,5 tons.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
happened about 4 times at my local jd dealer, all under warrenty happily. Yours under warrenty?
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
at our dealership they had tree of them, one for the first time, and the two others have their third autopowr.....ZF/steyer:-( Only the first twenty series do have this problem, and ZF will send a new transmision, but one of the same version as originale, with 2000 hours they will have the same problems:-(
The dealer has to send a test report, and if zf thinks the tranny is not good, you'll have 24 hours before they pick it up from (oostenrijk), and deliver a new one.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
the tracktor on the pictures isnt one of the first i see:-[
or am i wrong?
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
Oostenrijk is Austria ;-).
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
Sad, Could you take a pic of the tranny type-plate? with the specifications on it?
They say 6030 series have ZF eccom 1.8 that goes until 154 HP and torque 683Nm and the 7030 series that are made in Mannheim have the ZF Eccom 2.0 which goes to 179HP and torque of 779Nm.
The american JD's have variopumps in of Sauer-Danfoss I have been told.. But I think most"all" CVT's have Sauer-Danfoss pumps in:-P
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
robin wil je er even opletten dat zf 2 soorten cvt transmissies produceert!!! In john deere zit de "eccom" cvt versnellingsbak en cnh gebruikt de s matic versnellingsbak, gezamelijk ontwerp zf steyr. En van de versnellingsbak gebruikt in steyr hoor je echt geen klachten hoor!
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
Die van Fendt is ook samen met ZF ontwikkeld en daar hoor je ook geen klachten van.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
Pic from the ZF site of the Eccom. Looks a bit different to me. Or maybe they changed things on it for JD.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
for people who ar interested how the JD AutoPowr works ;-)

wrong links :-\ I'll search it agian :-\
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
ZOW, alleen die transmissie al weegt iets minder dan onze HELE TREKKER! :-[ :-P
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
mijn MAN weegt 160kg meer :-P
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
MAN zijn dan ook stevige trekkers;-)
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
Dat zf twee types heeft wist ik, en dat die van cnh de s-matic is, en dat deutz en jd de eccom gebruiken wist ik ook. En over steyer cvt trekkers heb ik ook heel veel klachten gehoord, De eerste types ook, het ging om een stuk of 4 trekkers hier in de buurt, lichtere trekkers dacht ik, cvt 170? of hoger waren wel goed, maar die kleinere hadden problemen.

Wat er precies aan de hand is met die jd autopowrs weet bijna niemand, je mag hem absoluut niet op maken, alleen uit de trekker halen, en wachten totdat hij opgehaald word. binnenkort zullen de eerste autopowrs buiten de garantie gaan vallen, dan is het nog wachten op de eerste die problemen heeft, dan wil ik nog wel eens zien wat het probleem is met deze bak door hem zelf open te sleutelen.

Fendt 400 en 700 serie heb ik ook al problemen over gehoord, is ook een update op geweest heb ik begrepen. En de nieuwe 900 serie van nu schijnt ook nog niet helemaal foutloos te zijn, maar of dit de vario is weet ik niet, kan ook de achterbrug zelf zijn. Van fendt zijn de klachten die ik gehoord heb wel minder als bij steyer en jd, maar hier in de buurt rijden ook niet zoveel fendt vario's
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
2000 uren is toch wel heel slecht hoor. En als het dan één is ok, fabricatiefouten kan altijd... Heeft Deutz-Fahr er dan zoveel problemen mee als JD aangezien ze toch "hetzelfde" zijn?
En bij Fendt zijn de oudere (2000-2002)ook aangepast op de nieuwe type vario. Eersten hadden een fout met de sturing had ik begrepen. 900 zal het wel niet geweest zijn. Wel zijn er verscheide 818's teruggeroepen in verband met een retourleiding met fabricagefout.
Van Steyr heb ik toch ook niet veel klachten gehoord. De enige die echt klagen van de cvt's, zijn de JD-dealers.:-\
En cvt's zijn niet gemaakt om zelf open te doen om geklungel te voorkomen;-)
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
ik weet dat er idd met de 700 serie tussen 2000 en 2002 problemen geweest zijn. ook zijn er problemen geweest met de injectiepomp van de 900gen2, maar die zijn allemaal vervangen.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
schizo de techniek van een cvt is eenvoudiger dan van een powershift dus ik zou niet weten waarom een beetje technieker hem niet zelf kan opendoen :-\
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
bij fendt kunnen, of werken de meeste techniekers niet aan de vario, ze gaan gewoon naar de fabriek en je krijgt een ruilvario, wat dan wel 10000 eur ofzo kost:-\. ik ken wel 1 technieker die ze opendoet enz e kan repareren.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
steyer is ook een niet zoveel verkochte trekker, maar hier in de buurt rijden bijna net zoveel steyers als john deeres, dat komt omdat er hier een hele goede steyer dealer zit. En deutz trekkers met een traploze bak zijn er helemaal niet veel van verkocht, niet te vergelijken met fendt, cnh of jd.
Ik geef toe dat er bij fendt minder geklaagd word, maar dat wil niet zeggen dat ze helemaal foutloos zijn. En dat geklungel ben ik ook nog niet zo zeker van, dat weet je pas als je er eentje los getrokken hebt, maar tot nu toe is daar weinig ervaring mee.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
Ik heb begrepen dat de problemen met deze tranmissie komen doordat JD een probleem heeft met het ontwerp van de behuizing, niet genoeg koeling of juist te veel wrijving.
Van de transmissies van Fendt hoor ik ook weinig klachten, schijnen nogal betrouwbare transmissie te wezen.

Kallum an doen
Patrick
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
Top: PTO and hydr pump drive
Bottom: Pinion drive, 4WD drive gear and park lock gear.

Gerbert: Not my tractor, just fixing it.

Robin Bos: I tought the ZF factory for the IVT tranny was in Germany, near the boarder to Austria? It's a 04 mod with 3000 hours.

Schizo: The exhange AutoPowr is a Eccom 1.8. I`we allways heard that main problem with these gearboxes was, damage to the shaft seals under assembly at the factory. Therebye the 3000 hour warranty.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
Er zijn veel mensen die een garage hebben en geen enkele deftige mechanieker hebben:-\
En normaal gezien kan je niet eens onderdelen van de vario krijgen, dus koopt die een dichting in de brico dan?:-\
Weinig ervaring-> veel kans tot geklungel.
Het kan wel zijn dat een vario simpel van principe is, maar waarom maken ze dan bij fendt de vario's in een afgesloten ruimte met stofafzuiging, haarnetten en wat nog allemaal...
En idd, een vario kost 10 000 euro als je hem helemaal stuk rijdt. Maar Malengier vertelde mijn pa dat nog niemand de volledige som heeft moeten betalen, je betaalt normaal gezien alleen maar de kosten aan jouw vario plus transport en montage. Maar ik wil het persoonlijk nooit niet zien gebeuren:-P:-[
En zelfs een powerquad is niet foutloos;-)
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
Thx Øystein, you'd think that those problems would appear sooner. Somebody told me once that the problem could be that the tranny got way to hot for the shaft seals to handle? could this be? In the book of our Fendt they say that the temperature may not exceed 120 degrees. up to now the hottest he got was 77 degrees after 1,5 hour drive with trailer.
0,0,0
Re: JD 6920S broken AutoPowr
It could be, not quite sure. -Now they canged the mounting rutine of the shaft seals, and maybe the quality. So on the new 30 series, they say it would'nt be a problem. 77 degrees seems quite low, many hydraulic test should be done at 80 degrees, especially on the Fendt Vario transmision.
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.164sec