FarmPhoto.com - Photos. For farmers. By farmers.
T3RRA Cutta
Thread #460801 / / Total number of messages: 23 / Thread View Count: 4635 / Add thread to favorites:
Mathieu 460801 362 Fendt 415 Vario either
Fendt 415 Vario
Trekker die we pas geleden afgeleverd hebben, op de foto was hij net gelost van de vrachtwagen.
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
Zijn nog best mooie bakkies, die 400's. Hier een 415 voor Krone pers, had ik niet verwacht.
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
mooi trekkerjte, wij krijgen misschien ook een fendt 415 voor de dumper. de 312 heeft z'n beste dagen gehad.
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
Dams.. die trekker wat jij oude lijk noemt heeft nog een mooier model als dit apparaat..:-D
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
Gilbert: De klant noem de zijn trekker zelf zo ;-)

Er mooie trekker vind ik deze!
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
ziet er een mooi trekkertje uit, maar hoeveel pk heeft die?
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
rond de 150 dacht ik
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
dit is een schone toepassing voor die 415, maar ik zie je er nog niet snel een 5-schaar achter hangen, waarvoor hij in feite toch pk's genoeg heeft. volgens mij is deze trekker daar gewoon te licht voor, zoals ik reeds eerder heb gezegd
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
Nuja, die is wel langer van wielbasis als de vroegere 400 met een zwaardere variobak. En onze 410 weegt toch wel 500 kilo meer dan onze vroegere JD. Fendt ziet er mss wel kleiner uit dan JD. Maar lichter is ie zeker niet.
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
persoonlijk ben ik meer voor de oudere series 611, 515, 818,..... Mja kzou der ni kwaad voor zijn als ik er een dagje met mag cruisen:-P
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
een zeer mooi machine zit waarschijnelijk veel kracht achter een 4 cylinder en 150 pk
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
buiten de 900s vind ik dit de mooiste vario's qua model
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
Machtig mooie trekker:-P Wil ik wel naast m'n 308:-D
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
Maar was de Xylon 524 ook geen 4 cylinder MAN met 145 pk?
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
Die xylon heeft een turbo, toch?
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
xylon 524 modeljaar 95-01
MAN D 0824 LUE 4 cil turbo intercooler 140 hp

xylon 524 modeljaar 01-04
MAN D 0824 LUE 4 cil turbo intercooler 147 hp
;-)
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
De 415 van hierboven heeft 155pk trouwens;-)
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
@Nils: volgens mij krijg je uit zo'n 4cilindertje geen 155pk zonder turbo hoor ;-)
weet iemand de cilinderinhoud van die motor? dat zal wel ergens tussen de 4,5 en de 5liter liggen vermoed ik, en dat common rail inspuiting en een turbo met variabele geometrie
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
4,04 liter, net als onze. Variabele geometrie? ik denk dat JD één van de weinige is die dat op hun motors hoeven te zetten om er propere lucht uit te krijgen of minder verbruik. Bij MAN gebruiken ze dan een dubbele turbo. Maar dat is al om de volgende norm te halen.
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
4,04 liter is niet echt veel. bij JD hebben de oudere 4cilinders een inhoud van net iets meer dan 4,5. zo'n turbo met variabele geometrie doet niets aan de kwaliteit van de uitlaatgassen, het zorgt er gewoon voor dat je op lage toerentallen ook al genoeg turbodruk hebt zodat je motor niet enkel zijn pk's en koppel heeft op hoge toerentallen. maar een dubbele turbo werk wel nog efficienter dan zo eentje met variabele zever :-P
om de uitlaatgaskwaliteit te verbeteren hebben ze een EGR-klep (emission gausses recirculation) er wordt dan een deel van de uitlaatgassen terug mee de motor ingezogen, om een koudere verbranding te krijgen (er is immers minder zuurstof) en zo minder stikstofoxides te verkrijgen
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
Dat is ongeveer de grootte van inhoud als de vroegere MWM 4-cylinders. De motor van onze 7600 is ook een halve liter groter dan die van de 514C. En toch is de 514C sterker.
En met die turbo zullen ze voornamelijk aan het verbruik en het koppel willen werken denk ik
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
verbruik niet echt, maar een motor zonder turbo daar krijg je gewoonweg geen hoge verbrandingsdruk, en dus geen hoog koppen, en vermits de pk's worden berekend door het koppel maal het toerental heb je dus ook weinig pk's. de common rail staat vooral in voor het verbruik, en ook voor een geleidelijke opbouw van de verbrandingsdruk, de kwaliteit van de uitlaatgassen en weet ik veel wat nog. common rail is zo wel 1 van de beste uitvindingen ooit op een diesel motor
0,0,0
Re: Fendt 415 Vario
Bwa. Een lijnpomp met een luchtgekoelde motor blijft nog altijd het zuinigste, dus een zeer goede uitvinding voor de portemonnee:-P En een turbo zorgt voor meer koppel alhoewel het verbruik niet omhoog gaat. Dus gaat het verbruik per PK eigenlijk omlaag:-)
Er zijn dan ook weer meerdere types van common rail.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.178sec