FarmPhoto.com - The world of farming in photos.
T3RRA Cutta
Thread #476848 / / Total number of messages: 39 / Thread View Count: 5753 / Add thread to favorites:
[1][2] (page 1 of 2)
robinbos 476848 26 Vraagje either
Vraagje
Kan iemand mij vertellen wat ongeveer het verschil aan inhoud is tussen deze bak, en de bak op de volgende foto, De inhoud aan aantal kuubs bedoel ik dan.
0,0,0
Re: Vraagje
en dit is dus de andere bak, wel een stukje groter zo te zien, maar hoeveel ongeveer?
0,0,0
Re: Vraagje
als ik mij niet vergis is de eerset bak een 22m3er en de 2e bak een 32m3er
0,0,0
Re: Vraagje
Owh, zit toch wel veel verschil in, had ik niet gedacht:-[
Wat me op viel is dat die fendt met die grote bak en 260pk helemaal op zn knietjes lag en niet vooruit te branden was, terwijl een 6820 en een tm135 met welliswaar een iets kleinere bak er toch net zoveel moeite mee leken te hebben. Op deze foto's zijn beide bakken leeg, en kwamen die kleinere trekkers toch echt duidelijk veeeel sneller van hun plek af als die trekker met die 32m3er
0,0,0
Re: Vraagje
dat kan ook aan de bestuurder liggen van de trekker ;-) op de fendt trekkers [ corigeer me als ik fout zit ] heb je 4 optreksnelheden.. het kan maar zo zijn dat deze chauffeur hem op 1 of 2 had staan dat hij langzamer optrekt.. maar vergeet niet dat slib ongelovelijk zwaar spul is. maargoed, die 10m3 meer had de 100pk meer toch ruim schoods goed moeten maken ;-)
0,0,0
Re: Vraagje
Fendt heeft naar mijn weten 2 snelheids berijken, en de zf s-matic en eccom hebben er 4. Kan ook inderdaad aan de chauffeur liggen, de een rijdt misschien met iets zwaardere voet als de ander. Het valt me wel vaker op dat voor min of meer hetzelfde werk, vaak een fendt trekker staan die bijna het dubbele vermogen heeft als een trekker van welk ander merk dan ook, voor het zelfde werk. staat misschien wel poplulair ofzo. Maar dat dat slib zwaar is wil ik wel geloven jah, dat kan ik ook wel zien aan de manier hoe ze remmen. goed ver van te voren:-)
0,0,0
Re: Vraagje
dat is mij ook al eens opgevallen dat daar best veel verschil in zit. zo kan ik met een fendt 312 turomatic met gemak een 6920s bij houden tot de 40 km/uur. daarna verdwijnt hij wel uit het zicht :-P maarja daar kan ik ook niks aan doen ;-) kwa rijden op de weg mag ik graag snel op trekken en laat remmen. en gewoon een beetje door rijden. maar wel zover het veilig blijft natuurlijk.. met 17ton zand in de dumper en een trekker van 125pk kun je niet al te veel gekke kuren uit gaan halen als je op de weg rijd ;-)
0,0,0
Re: Vraagje
idd geoff, met een zware last trekt een fendt redelijk, tot aan de 35/40 kmph, en dan gaat ie langzaam omhoog, en met al die drempels hier heb ik nog nooit topsnelheid gezien...

en fendt is dan wel zo zuinig, maar dan lusten ze ook best een slok
0,0,0
Re: Vraagje
ik heb heel de dag pootaardappelen (meer aarde dan aardappelen :-\) gevoert met een TM155 en een dezeure 25 ton kipper, daar mocht hij toch wel aan sleuren hoor :-P

maar de TM heeft zijn beste tijd gehad (is al 3 weken oud :-\)
iedere keer als je naar de groep C gaat maakt de boite lawaai, zoals je met de hand schakelt in de groepen :-\
nujja, de boer heeft genoeg van al die NH. volgende keer word het geen blauwe meer.
0,0,0
Re: Vraagje
als je verstandig met een TM rijd gaat dat lang mee, anders kun je er inderdaad vlug kosten aan hebben. het eerste jaar met de tm 130's was er ook 1 ervan die ze de sinchro ringen van moesten vervangen bij de overgang van B naar C. Dit mag je niet doen bij volle gas, daar slijten ze veel te vlug door. Sindsdien nooit meer problemen mee gehad.
0,0,0
Re: Vraagje
als jij een nieuw TM na 3 week al stuk hebt wil ik niet weten wat jij daar me voor streken uit haalt :-\ hier draait een TM165 vann 2000 met al bijna 10.000uur er op.. trekker is maar 1 keer wat geweest.. in de versnellingsbak. net zoals willem zei. als je verstandig met een TM rijd gaat hij jaren mee.
@ redpower. ik verbasa mij er telkens weer over wat die fend 312 kan trekken, zit een 10m3 dumper achter rond vol.. maar hij trekt nog als een beer. en wat betreft de consumptie.. ik kan 3 dagen dumperen op 1 tank. dus dat valt ook nog reuze mee. toch als ik een keuze moet maken heb ik 10x liever dee 312 voor de dumper als bijv. een 412 vario.. heeft gewoon veel meer zo'n oud beest voor dumper.
0,0,0
Re: Vraagje
De laatste serie TM met de gele stickers is een slechte serie. Dat hoor ik van collega loonbedrijven die zowel de oudere TM's als de nieuwe hebben.
Er is er een in buurt hier met 2 TM120 en 1 TM155 (laatste serie, dus gele sticker) eene TM 120 met 20 uur hele blok naar de uie. stomme gietfout van NH. andere maakt een vreemd kabaal in de bak alsof ie al door 10000 uur zat. Roelofs had gezegd dat ze hem los wouden halen of levenslang garantie geven op de bak.

Kijk maar eens naar de gemiddelde 3 asser haakarm in NL allemaal dikke Fendt's en John Deere's van rond de 260 pk ervoor en wij hebben er gewoon een woeste Case MX150 voor :-P
0,0,0
Re: Vraagje
De laatste serie TM met de gele stickers is een slechte serie. Dat hoor ik van collega loonbedrijven die zowel de oudere TM's als de nieuwe hebben.
Er is er een in buurt hier met 2 TM120 en 1 TM155 (laatste serie, dus gele sticker) eene TM 120 met 20 uur hele blok naar de uie. stomme gietfout van NH. andere maakt een vreemd kabaal in de bak alsof ie al door 10000 uur zat. Roelofs had gezegd dat ze hem los wouden halen of levenslang garantie geven op de bak.

Kijk maar eens naar de gemiddelde 3 asser haakarm in NL allemaal dikke Fendt's en John Deere's van rond de 260 pk ervoor en wij hebben er gewoon een woeste Case MX150 voor :-P
0,0,0
Re: Vraagje
Een Fendt is altijd zuiniger:-P
En een S-matic heeft denk ik ook 2 bereiken, ZF 4 en de jd's ook 4 niet?
Snelheid is ook altijd een vermogenvreter geweest... Hoeveel pk heeft een vrachtwagen tegenwoordig ook niet. En die zie je in de ardennen ook niet geladen tegen 90 omhoogrijden.
0,0,0
Re: Vraagje
S-Matic heeft 3 bereiken: 0-14, 0-25, 0-50.

Dan is Fendt de zuinigste trekker met de grootste brandstoftank. :-D
(Voor het veldwerk dus, want dan zijn het even grote zuipers als een opengevezen Zetor met LDS Turbo :-P:-D)
0,0,0
Re: Vraagje
Ik weet niet waar je dat haalt hoor. Onze IH verdeler had het nochtans over de stanadin pompen op de Steyr vario's omwille van het verbruik. En dan in negatieve zin. Kwaliteit was ook hun sterkste kant niet. Maarja nu hebben ze eindelijk Bosch:-P Je moet het ooit leren, vroeg of laat.
0,0,0
Re: Vraagje
Fendt is alleen zuinig in transport, bij volle snelheid heeft hij de bak volledig mechanisch. bij een jd is dat volledig mechanisch al eerder, en gaat hij het ringwiel tegen de sattelietwielen in draaien bij volle snelheid. een jd heeft inderdaad 4 berijken, maar die kun je niet instellen, de ervaren jd rijder kan wel horen en voelen waar hij overschakeld naar een ander planetair. omdat de jd 4 berijken heeft heeft hij dus onderin meer keuzemogelijkheid qua plannetair. hij kiest autmatisch het planetair waarbij het meeste vermogen mechanisch over gebracht. de vario van fendt heeft op dat moment maar te kiezen uit twee planetairen, en de eccom, en volgens mij de s-matic ook, die hebben keus uit 4.
Als je een fendt volgas volledig belast zal hij net zoveel brandstof verbruiken als een nh of een jd of wat dan ook. een fendt is geen trekker voor een akkerbouwer, meer voor een loonwerker, een beetje alround werk, veel transport, en veel werk waarbij de snelheid oploopt tot ongeveer 10 km/uur, daar beneden moet je zeker niet komen met een vario.
0,0,0
Re: Vraagje
Degene met Stanadyne pomp zijn wel wat sterker dan degene met de Bosch pomp en dat ze niet kapot gaan is bij mij wel een pluspunt, raar dat dit bij jouw een minpunt is.

In het veld kan een Fendt Vario gewoon niet mee met de andere vario's.
0,0,0
Re: Vraagje
Bosch ligt er helemaal uit qua brandstofpompen. ze maakte goede lijn en roterende pompen, maar toen de commonrail omwille het verbruik zijn intrede deed zaten ze volledig met de handen in het haar, en konden ze natuurlijk niet achterblijven met hun slurpende roterende pompen. Maar de kwalteit van de pompen is nog niet op het niveau van de pompen uit verwegniestan, en het verbruik met een bosch ligt ook nog steeds hoger.
0,0,0
Re: Vraagje
Dus een JD is geen allround trekker?:-P Onze 410 verbruikt toch merkelijk minder dan onze 6300 met zijn superpowerquadbak... En of je in bereik 1 of 2 rijdt. Hij kan het toch even snel getrokken krijgen in het veld. Alleen zie je dat de werkdruk niet zo frequent veranderd in bereik 1.
En als je met beide volgas rijdt is er nog altijd verschil in brandstof verbruik hoor.:-\ De ene kan gewoon meer met een liter diesel dan den andere.
Bosch is de beste pomp die je kan hebben.
0,0,0
Re: Vraagje
Tuurlijk kan je alles met een jd doen, maar ik denk dat transport toch echt beter gaat met een fendt, alhoewel ik wel denk dat fendt wel wat meer om de veiligheid mag denken. bij jd bijvoorbeeld is voor 50km voorasberemming standaard, en pneumatische beremming ook.
jij vergelijkt ook anders wel aardig appels met peren, is me wel vaker opgevallen:-\
Kun je bijvoorbeeld een fendt 818 met een jd7820 vergelijken? qua vermogen en bouwjaar zijn ze toch aardig gelijk beide traploos ook. Nou hier in de buurt hebben ze daar een aantal test mee gedaan, een 6 schaar ploeg erachter, en tegen vol vermogen ploegen. de jd verbruikte keer op keer 3 á 4 liter per uur minder.
edit: de bosch pomp van tegenwoordig is zeker niet meer de duitse degelijkheid van vroeger. Merken als stanadyne en denso beheersen nu gewoon de markt, bosch heeft jarenlang het monopoly gehad, maar dat is over.
0,0,0
Re: Vraagje
"het verbruik met een bosch ligt ook NOG steeds hoger."
Sorry hoor, maar de zuinigste motoren die er gebouwd zijn hebben altijd een Bosch injectiepomp gehad. Straks ga je nog zeggen dat een JD een zuinige trekker is:-D
En die stanadynes gingen blijkbaar frequent stuk? Onze dealer heeft een klant met zijn 7de pomp. en nog verscheidene anderen. En vanaf ze Bosch monteren, geen problemen meer.
Maarja onze JD zijn stanadyne pomp is er ook al afgeweest.
0,0,0
Re: Vraagje
In het maandblad trekker en werktuig zeggen ze dat jd de beste cvt heeft, zelfs nog beter als dien van fendt :-D
0,0,0
Re: Vraagje
Hetgeen Trekker & Werktuig neerschrijft geloven we allang niet meer.
0,0,0
Re: Vraagje
sorry schizo, maar op een 6300 zit volgens mij nog steeds een CAV, en op een 7600 zit een bosch lijn als ik me niet vergis.
Ik wil niet zeggen dat jd zuinig is, maar hij verbruikt zeker niet meer als een fendt, feiten hebben dat uitgewezen, keer op keer weer, en dan ook met andere types vergeleken.
bij bosch hoef je maar een klein vuilte of bacterie in je brandstof te hebben, of de hele pomp kun je wegdonderen.
bij onze verdeler hebben ze al een trekker gehad waarvan ze de 9e bosch pomp op gezet hebben:-\
0,0,0
Loading Message List
[1][2] (page 1 of 2)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.161sec