FarmPhoto.com - The global farm community.
T3RRA Cutta
Thread #493806 / / Total number of messages: 23 / Thread View Count: 3482 / Add thread to favorites:
bybeyaz407 493806 107 Steyr - Ekim İşleri either
Steyr - Ekim İşleri
Arkadaşlar biz şehirde oturuyoruz, malum vakit buldukça köye gidip işleri takip edebiliyoruz. Kasım ayı geldi biz hala tarlaları hazırlayamadık. Cuma günü namazdan sonra hemen köye gittim, bir kaç tarla hazırlayayım dedim, cumartesi de babam gelecekti ekime başlayacaktık. Ama evdeki iş çarşıya uymadı tabi. Köye gittim daha ilk aksilik motoru bir türlü çalıştıramadım. :( Isıtma sistemi bozulmuş, motor ısınmadığı için çalışmıyor. Zaten süremiz kısıtlı bir de babam motoru ön ön garaja sokmuş, çıkarması ayrı bi dert çektirmeye çalışsam her motor yanaşamıyor oraya. Neyse baktım bizim yan komşu evin önünde kobrayı tamir ediyor, dedim üstad şunu bi çekem. Tamam geliyorum dedi ama adamdaki motor TD95 DT, kocaman motor. Olum dedim; bu bizim garaja biraz zor yanaşır git küçük motoru getir çekelim, dinlemedi tabi beni. Geldi zar zor yanaştık zaten zincirde kılpayı yetti, çektik çalıştırdım motoru. Baktım mazotta az kalmış, doldurdum depoyu. Boranayı(tırmık) taktım gittim tarlaya. Tarlada çok uzaktı, gidene kadar yoruldum zaten... :)

Bazı resimler yamuk çıkmış, sebebi fotoğraf makinesini biraz fazla sallamışım o yüzden...
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Tarlaya vardım, pancar yeriydi. Çok pislik çıktı tarladan. Bide yağmur başladı biraz, baya bi çamurda dans ettim Steyr ile. Yağmur bi ara çok hızlandı yerler bütün çamur, ön tekerler zaten iptal, tek fren yaparak motoru idare edebiliyorum motoru. :) Arka camıda sökmüşler kepçeyi takınca cama çarpıyor diye biraz üşüdüm, ıslandım. :)
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
İşte yapılan taraf sol taraf, sağ taraf daha yapılmadı...
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
İşte tırmığın topladığı pislikler...
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Bu da başka bir açıdan resim. Biraz ecele ediyorum çünkü yağmur yağacak. Sürekli motordan inmek gerekiyor resim çekmek, baya da yoruyor adamı. O yüzden fazla resim yok... :)
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Bu resimler Cumartesi gününden, tarlaları ayarladım. Şimdi ekime gideceğiz. Biz tohumları ve gübreleri arabaya atıyoruz. Ben arabayla babam motorla gidiyor tarlaya, çok rahat oluyor. Soğuk havalarda araba çok iyi oluyor. :)
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Arabadan bir resim...
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Sonunda tarladayız, mibzeri dolduruyoruz. Bu arada yeni bi icat yaptık. Mibzeri direk motorun arkasına değilde tırmığın arkasına bağlıyoruz iki işi aynı anda yapıyoruz. Hem toprak havalanıyor, yumuşuyor, hemde ekiyoruz... :)
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Başka bir resim...
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Tarladan çıkan otları yaktık. İlerdeki motor topluluğunun olduğu yerde sanırım pancar çıkarıyorlar.

İşte son resmim...
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
GÜZEL RESİMLER TEŞEKKÜRLER:-D
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
warol mustafa geçen sene bizde fıatın arkasına öle takmıştık barananın arkasına mibzeri
senin Steyr çekebiliyosa warol sizin tarlalar düz heralde bu sene bizim fiat mibzeri zor çıkardı tarlaya birazda çabırdu bizim tarlaların çoğu bayır çorumun arazisi gibi kimi yerler çok bayır
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
güzel resimler Mustafa kombine yapmışınız mibzeri..:-D Bizimde bu sene çok çamur yerler Ares le ekiyoruz..:-D
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Videoda var aslında koyarım bi ara. Bizim buralar düz ama yağmu yağdı mı düz falan dinlemiyor batıyor mibzer. Boranayı an dibe salmıyoruz ama yarıyı baya bir geçiyor bu haldeyken 3. vitesle gidiyoruz. Bizimde bazı tarlaların toprağı kara, oralarda ne mümkün ıslak zeminde iş yapmak, su dökülsün yere batak olur. Ben o tarlaları sularken çizme bi battımı toprak bırakmıyor, aynısı motor için geçerli. Nasıl bir topraktır anlamadım. Motor bi patinaja çekmeye başlarsa mümkünü yok bi daha çıkmaz...
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Güzel resimler kardeşim bu motorun kullanırken Allah sabır versin :-D
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Güzel resimler kardeşim bu motorun kullanırken Allah sabır versin :-D
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Yok ya o kadar kötü değil. Sürekli üstünde olsam, işim hep motorla olsa yorar ama bazen kullandığım için zevkli oluyor yaw. Arada da zıplamak lazım, kulakların geçici sağır olması lazım demi... :)
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Güzel resimler Mustafa...İşleri pek geciktirmemek lazım, çifticilik doğru zamanı bulmak çok önemli...
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
güzel resimler Mustafa:-) Tırmığın arkasına bağlaman çok güzel olmuş ;-) Ama baya topluyo galiba tırmık:-(
Bizde bazen tarlaya çiftçeker Toyota kamyonetle getiriyoz bide arkasına römork bağlıyoz resimleri var yolluyacam
Bende CLAAS'tan inip arada Fiat'a biniyom bazen ii geliyo:-D
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
güzel resimler mustafa steyr ler güzel traktörler yakıtları fazla değil.
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
güzel resimlerde HOCAM arabaya bu kadar sarılırmı yaws HOCAM :-D HEM STEYRI AZ MOTOR SANMAYIN CANAFAR GİBİDİR ONLAR HHE;-)
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Arabaya o kadar sardığımız için zaten yolda kalmıyoruz, yoksa tarla yollarında kalıyor araba. :) Öyle durduğuna bakma daha alma kapasitesi var onun...
0,0,0
Re: Steyr - Ekim İşleri
Güzel resimler Mustafa sende al bi Tümosan da kurtul bu eziyetten.İşin zor anlıyorum neler çektiğini bide çalışmamış şteyr çok sinirlenmişindir.:-(
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.143sec