FarmPhoto.com - Photos. The international farming language.
T3RRA Cutta
Thread #63003 / / Total number of messages: 122 / Thread View Count: 12068 / Add thread to favorites:
[1][2][3... [5] (page 1 of 5)
JH 63003 51 Ford 8210 either
Ford 8210
Ford 8210
0,0,0
Re: Ford 8210
Its a nice 8210 how many HP does it have at the PTO???
But this is a 8210 Force II from a farm I work on in
Denmark!!! it pull 190 out at the PTO with a nice Turbo and
fixet a little in the pump... Im sure that 8210 you have
there dont sound so good like ours :-P
0,0,0
Re: Ford 8210
190 PTO HP on a 8210 is bullshit. Even at 130 ENGINE hp the
transmissions shatter apart. (driven one at a contractor)
Let alone PTO hp. I even doubt if you can get enough air
into that old inefficient 6.6 liter engine...:-\
0,0,0
Re: Ford 8210
manneke tis geene zetor ze tis ni omda da bij die koten kan
breken da da bij ford breekt e da zijn supergoeie tractorkes
en da breekt ni!!
0,0,0
Re: Ford 8210
ben ik nou de enige die denkt dat die farmer2 net als bij zn
tm 165 gewoon uit zn nek lult??? :-\
0,0,0
Re: Ford 8210
nou ik denk het niet ik weet het wel zeker dat is wel een
beetje veel van het goeie voor zn 8210 ik ken een loonwerker
en die had een ford 8630 en dat zijn niet de slechtste
type's die had er een brandstof pomp van een 8830 op laten
zetten die trekker trok natuurlijk als een beer die zelfde
trekker liep altijd voor een spitmachine in het voor jaar
en in de zomer voor een dumper en in de herfst voor een
bietenrooier en dus was die was best wel los maar aan het
einde van het liedje was wel de volledige versnelings bak en
achterbrug in de soep gelopen omdat die het vermogen niet
aankonden dus moraal van het verhaal zoveel pk uit die
trekker halen lijkt me niet mogelijk of van zeer korte duur
0,0,0
Re: Ford 8210
kgeef m 30 sec, :-D
0,0,0
Re: Ford 8210
:-D idd ook niet meer als je die trekker volop laat werken
voor een ploeg ofzo is het gewoon buigen of barsten en ik
denk het laatste kan die zn baas bellen er stekken ook wat
stangen door de bak naar buiten hoort dat zo? :-D
0,0,0
Re: Ford 8210
nee voor het spitmachine he, gelijk zwaar werk :-D
0,0,0
Re: Ford 8210
zijn jullie echt achterlijk of wat
?????
ten eerste: de brandstof pomp van een 8630 en een 8830 zijn
dezelde het enige verschil tussen die trekkers is een
intercooler en een grotere brandstof tank voor de motor
daardoor dat de neus langer is. en bij de 8730 is alleen de
brandstof tank het verschil.en die boites staken ze in
trekkers van 240 pk dus stop met zevern e en da achterlijf
is hetzelde van tw's en ik weet een tw met een andere motor
290 pk en die heeft 9000 uren
0,0,0
Re: Ford 8210
wouter je hebt helemaal gelijk jongen maar een trekker van
130 pk die ineens 180 pk krijgt want de brandstof is wel
degelijk anders afgesteld en die altijd zwaar werk doet
heeft het niet makkelijk hoor en ik die mensen wel een
beetje en die zijn zeer zuinig op hun trekkers maar de
achterbrug en de versnellingsbak van een 8630 schijnen toch
lichter gebouwt te zijn dan van een 87 en 8830 en de bakken
zijn wel anders dan van een TW want de 30 serie heeft
powershift en de tw serie niet en jij wil mij toch niet gaan
vertellen dat een trekker die normaal 110 pk op de motor
heeft en in eens 190 op de aftakas dus het motor vermogen
ligt over de 200 pk dat is meer dan het dubbele dat die dat
dan lang volhoud ? ik ben blij dat het mijn trekker niet is
en dat ik de schade niet hoef te betalen
0,0,0
Re: Ford 8210
nee dat ga ik niet vertellen die trekkers moeten kapot
zekerr de vooras en de aftekas
0,0,0
Re: Ford 8210
can we get this in english???? Please:-(
0,0,0
Re: Ford 8210
en de versnellings bak en de koppeling niet vergeten want
die krijgen ook een enorme opsodemieter ;-)
0,0,0
Re: Ford 8210
die koppeling zal wel versterkt zijn dat moet je al doen als
je gewoon een turbo zet want anders haalt die de 500 uren
niet maar die versnellingsbak kan het gerust aan...
0,0,0
Re: Ford 8210
I think something is wrong with farmer2´s PTO-brake.:-\
0,0,0
Re: Ford 8210
wouter dat van die kopeling ben ik met je eens maar ik denk
toch echt niet dat het gezond voor de versnellings bak is en
denk ook niet dat die daar op geconstrueerd is op zulke hoge
piek belastingen ik moet wel zeggen dat ford sterke
versnellingsbakken had maar toch lijkt het me niet
verstandig om zn trekker zo ver op te draaien naar mijn
mening kun je beter gewoon een zwaardere trekker kopen
0,0,0
Re: Ford 8210
dat denkik ook:) wij hebben aan de onze nog niet veel
aangeweest juist beetje brandstof meer gegeven omdat hij
niet goed startte. het zwaarste werk dat hij ier doet is met
de smaragd werken en met de kipper rijden.
0,0,0
Re: Ford 8210
Farmer2:

I have driven a Ford 8210 at a contractor. It didn't have a
turbo, but it was smoking really black. It was tested at 115
PTO HP, the same amount of hp that it should have in
official settings, at the crankshaft.

Even at 115 PTO HP there were SERIOUS problems with the
transmission. When it jumped out of gear, they have opened
it to see what was wrong. I have seen that four gearwheels
were worn, and two shafts were worn (2 mm thinner than
original), the flywheel was burnt (all kinds of little
cracks in the clutch friction surface)

They have put it back together and sold it for export.
The 8210 is the biggest tractor with this transmission, and
it couldn't take this load. If your tractor has 190 PTO hp i
give it 50 working hours before your clutch is burnt and the
tranny is cracked.

It's just impossible, a 8210 transmission cant take 130 hp,
let alone 190. Maybe if it was a TW15, (with the stronger
rear end) you had a better chance.
I think it's also a tough job to get 190 PTO hp from that
old 6.6 liter engine without cylinder head modifications or
getting it over 3000 RPM. (even a standard Ford motor has
breathing problems, hence the black smoke and big fuel
consumption)
0,0,0
Re: Ford 8210
renze ik wil ni ambetant doen e ma van ford kende de ballen
0,0,0
Re: Ford 8210
Tis weer zo ver e weer een discussie van hier tot in china
over nen 8210 :-D.En als ter ier ene iet kent van ford ist
wouter wel en ni al die ander zeveraars ,mss perdeams e
bekke ma da betwijfel ik sterk ;-).Sorry kon et gewoon ni
late :-D:-D
0,0,0
Re: Ford 8210
eindelik krijg ik steun:-D merci e tom;-)
0,0,0
Re: Ford 8210
IM WITH FARMER2 WHEN ASKS "CAN WE GET THIS IN ENGLISH"
0,0,0
Re: Ford 8210
me too, its a shame all those dutch people wont write in
english, which could only make this forum more used!!!

JH - Denmark.

Ps Renze, I think we more or less know your opinon on the
Ford tractors, but if they were just half as bad as you
think, why did they sell so many;-)
0,0,0
Re: Ford 8210
I think JH has a point :-) and i still like the Fords, and
a little smoke is not that bad....

mazz
HJ
0,0,0
Loading Message List
[1][2][3... [5] (page 1 of 5)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.173sec