FarmPhoto.com - Photos 4 farmers.
T3RRA Cutta
Thread #66994 / / Total number of messages: 17 / Thread View Count: 1581 / Add thread to favorites:
Jeroen87 66994 357 MF modern either
MF modern
MF is wel een goede trekker maar wel erg achter op zijn
tijd: mf heeft nog een tandwielpomp inplaats van een
load-sensing pomp, mf heeft nog een interne hydrauliekpiston
inplaats van 2 externe, bij mf zit de mazouttank nog
achteraan inplaats van tussen de wielen, mf heeft nog geen
airco,... Bij case ih zijn deze dingen wel allemaal en is
nogtans 2 jaar ouder.
ik bewonder wel de laatste serie van mf (vario eindelijk...)

Groeten
0,0,0
Re: MF modern???
De dingen die je daar opnoemt zijn echter wel verkrijgbaar
bij MF,alleen moet je er voor bijbetalen.Ben je zeker dat
het geen 4270 is?De 6200 hebben allemaal twee uitwendige
hefcylinders.Airco standaard op de grotere bij de andere in
optie.De loadsensingpomp was al verkrijgbaar vanop de 6100
maar het zou kunnen dat ze pas vanaf de 6280 of 90
verkrijgbaar is.Daarom moet je jouw CS 130 vergelijken met
een 6290!!.Een fijne trekker met de powercontrol,joystick en
dualcontrol erop,-)
0,0,0
Re: MF modern???
wat is dit nou weer voor gelul?
mf geen airco??? dat hebben ze al meer als 10 jaar en vanaf
de 6200 zit er ook loadsensing op en wat dacht je van de
dynashift??? dat is nog steeds de best 4 traps powershift op
de markt en die is ook al 10 jaar oud!!
en multipower zit al op de mf`en van dik 20 jaar oud.
en wie is er nou voorloper met gps?? massey ferguson!
k zal het rijtje met mf ontwikkelingen eens op
noemen:multipower,dynashift,datatronic,autotronic,fieldstar,
ms (hydrauliek), powercontrol,autodrive en ga zo maar door
nou mzzls
0,0,0
Re: MF modern???
Gerben,

Vooraan dat lijstje moet nog de "Ferguson System" 3 punts
hef met diepteregeling en positieregeling. De rest is
allemaal bijzaak, geen wezenlijke verandering.

Het Ferguson systeem opende de weg om van een trekker een
universele aandrijf, voortbewegings en draagmachine te
maken, zoals we die nu kennen, het
gewichtsoverdrachtssysteem bracht een doorbraak teweeg,
zonder dat zouden we nu nog met getrokken ploegen en
rupstrekkers werken.
0,0,0
Re: MF modern???
hoe kon ik dat nou vergeten :-[ maar jah ik zij ook
ontwikkelingen geen wezenlijke veranderingen maar wel goede
verbeteringen...
k wou alleen aantonen dat mf echt niet achterloopt.
kallem an
0,0,0
Re: MF modern???
Niet zeuren, als het machientje voor de rest dan maar goed
werkt! Wij hebben ook niks van luxe op ons Renaultje, maar
we kunnen er bij ons prima mee werken!
0,0,0
Re: MF modern???
jah maar luxe is toch wel fijn hoor..
luxe went snel kan ik uit ervaring zeggen.

kallem an
0,0,0
Re: MF modern???
he case drivertje op een trekker moet je geen merk
beoordelen e zeker over die airco onze 2645 zou nu 18 jaar
geworden zijn en had al airco en onze tw 10(ford) van 1979
heeft ook airco :-D
0,0,0
Re: MF modern???
de reden dat wij onze huidige 3085 aanschafte was omdat de
john deere serie waar we voor gingen kijken nog niet eens
uitgevoerd was met electronische hef (om maar ff iets te
vergelijken...)
0,0,0
Re: MF modern???
Ach luxe... Luxe went snel, behalve als je er zelf aan
sleutelen moet !!

Mijn favoriete trekkers zijn nog altijd de Zetor 7 serie van
1972-1978. Geweldig felle, en toch vrij zuinige motoren, een
versnellingsbak die goed is opgebouwd wardoor je met 10
versnellingen een heleboel kunt doen, een makkeijke
stuurschakeling, en een achterbrug die ongeloofelijk
degelijk is.

Ik zoek nog een 4712 voor het gewone weidewerk en een 6748
voor het grondwerk. De 4712 die we vroeger hadden trok een 6
kuubs veenhuis met de cultivator erbijachter, mestinjecteren
op bouwland. Deed 53 pk op de aftakas in plaats van 45 pk
aan de krukas !!

Een
0,0,0
Re: MF modern???
mathieu heb een heel goed punt. dat heb ik ook wel eens
gezegd dat een ferguson van ongeveer 10/15 jaar oud veel
verder vooruit was dan een JD van die leeftijd de 50 serie
JD was weer eens een serie met een hoog laag schakeling MF
kwam al opzetten met de dynashift. electronische hef had
ferguson al in 1989. en die SG II cabines dat is echt de
grootste elende die ze daar bij JD ooit hebben uit kunnen
vinden. je ziet helemaal niks. ik rijd op dit moment veel
met een JD 3640 en ik mag niet klagen over de motor (+/- 175
pk) die compenseert de versnellingsbak gelukkig anders zou
ik niet weten hoe ik er mee door het losse zand moet geraken
maar die cabine wat een doffe ellende geen plaat voor me
koelbox bijna geen instapruimte bij het uitstappen oppassen
dat je het deksel boven de accu niet wegschopt en die
hopeloze stijl in het midden op de weg ben je al je zicht
naar de linkerkant kwijt
0,0,0
Re: MF modern???
mathieu heb een heel goed punt. dat heb ik ook wel eens
gezegd dat een ferguson van ongeveer 10/15 jaar oud veel
verder vooruit was dan een JD van die leeftijd de 50 serie
JD was weer eens een serie met een hoog laag schakeling MF
kwam al opzetten met de dynashift. electronische hef had
ferguson al in 1989. en die SG II cabines dat is echt de
grootste elende die ze daar bij JD ooit hebben uit kunnen
vinden. je ziet helemaal niks. ik rijd op dit moment veel
met een JD 3640 en ik mag niet klagen over de motor (+/- 175
pk) die compenseert de versnellingsbak gelukkig anders zou
ik niet weten hoe ik er mee door het losse zand moet geraken
maar die cabine wat een doffe ellende geen plaat voor me
koelbox bijna geen instapruimte bij het uitstappen oppassen
dat je het deksel boven de accu niet wegschopt en die
hopeloze stijl in het midden op de weg ben je al je zicht
naar de linkerkant kwijt
0,0,0
Re: MF modern???
Bij de MF 6100 serie was een airco gewoon optie hoor alleen
sommige mensen hebben daar het geld niet voor over en of ze
nu achter lopen weet niet vind ik niet. en een loonwerker
hier vlakbij heeft eens gezegt : WAT ER NIET AAN ZIT KAN OOK
NIET KAPOT ! heeft i wel gelijk in :-D
0,0,0
Re: MF modern???
Ja dat klopt ja William. De instap is erg raar en krap, als
je ook een beetje niet oplet sta je klem tussen het
stuurwiel ook in met die deur in de schuinte. Het is maar
goed ook dat je hier het stuur naar voren kunt schanieren
anders kom je er helemaal niet in en uit. Zicht is niet echt
best nee, zelf vond ik het het lastigste dat de voorruit
door zn kromming (zou anders niet weten waardoor het komt)
erg sterk wil gaan schitteren in het zonlicht. Je hebt er
meer last van dan bij andere trekkers. Qua schakelen ging
hier zn hoog-laag soms erg zwaar en hakerig, net of ie even
niet lekker wou pakken. Maar goed, verders was het een beer
van een trekker en vind ik het nog steeds jammer dat ie weg
is.
0,0,0
Re: MF modern???
wij hebben hier 2 mf 8147gs van 6 jaar oud en ne fendt 514
van 6 jaar en ik vindt dat die mf's zeker niet onder moet
den van fendt qwa luxe, en luxe bepaal je toch zelf voor een
groot deel.
0,0,0
Re: MF modern???
ist geen 8140??
0,0,0
Re: MF modern???
ahja foutje kan gebeuren e:-D
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.124sec