FarmPhoto.com - Share your farming photos!
T3RRA Cutta
Thread #79278 / / Total number of messages: 5 / Thread View Count: 1390 / Add thread to favorites:
mechanix 79278 136 bm 600 either
bm 600
meer bm dan volvo:-D
0,0,0
Re: bm 600
wa is daar meer bm aan das een gewone echte volvo trekteur
met een gewoonte getrouwe bolinder munktels motor
0,0,0
Re: bm 600
Dit is net zoveel BM als Volvo. De T600 zoals hij officieël
heet is de opvolger van de 350 boxer. De 350 was de eerste
traktor die door Volvo en BM ( Bolinder Munktell ) samen
ontwikkeld is nadat Volvo in 1950 eigenaar was geworden van
BM. De 350 was in de begin jaren te krijgen als BM en als
volvo. Op de stickers na en de emblemen na is er geen enkel
verschil. Tot de komst van de 350 in 1959 waren de trekkers
van Volvo en BM ook vrijwel gelijk. Maar had de volvo altijd
een benzine/petroleum motor en de BM een diesel.
De T600 is van 1967 tot 1970 gebouwd en had ook nog de
welbekende boxer motor met het zeer herkenbare geluid. (
Door een andere uitlaat is geluid van een 350 trouwens wel
veel mooier ) Het is overgens geen echte boxer motor ( met
liggende cilinders ) maar trekkers hadden wel deze bijnaam.
De motor is een 3 cilinder van het type 1113 A. een drie
cilinder met 64 pk. De 350 had gewoon een 1113 met 56 pk. In
1970 werd de 600 afgelosd door de T650.
0,0,0
Re: bm 600
beste rvm je hebt meschien helemaal gelijk maar voor mijn
gevoel is de 350 en 600 volbloed bolinder munktell ik heb op
allebeide trekkers gereden en in die tijd stond bm ook voor
volvo in het logo bm volvo later volvo bm voor mijn gevoel
is de enige en echte volvo serie de 650,700,800,810en 814 de
latere series wil ik het geen eens over hebben de 2200 en
2250 op de 2654 na dan groeten van grease monkey
0,0,0
Re: bm 600
Het maakt in principe ook niet veel uit. We weten allebei
dat dit hele goede trekkers waren, en natuurlijk ook nog
steeds zijn. Ja die 2200's waren slecht. Engelse IHC
achterbrug ( Als het nou een uit neuss was geweest dan was
het misschien nog wat geworden maar die troep uit Engeland.
Net zoals die perkins motor trouwens. En dat alles in
combinatie van de volvo cab met dat geperste staal wat zo
ontzettend roest zijn dat geen toppertjes geweest. De 2650
en 2654 zijn wel goed op de eersten na misschien. De omstap
van mechanische bediening naar elektro/hydraulisch ging toch
niet zonder slag of stoot. Maar dat is met de meeste
trekkerseries. De allereerste hebben altijd wel
kinderziektes.
0,0,0
Loading Message List
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.072sec