FarmPhoto.com - Share your farming photos!
T3RRA Cutta
Thread #80357 / / Total number of messages: 94 / Thread View Count: 7562 / Add thread to favorites:
[1][2][3...  (page 1 of 4)
david770 80357 381 1056 either
1056
[no message]
0,0,0
Re: 1056
uien laden
0,0,0
Re: 1056
Mooie 1056 David. Maar wat voor merk kipper hangt er nu
achter?? 18tonner of niet??
0,0,0
Re: 1056
Mooie tractoren zeg, wat zijn het ? een 1056, een 100 Mx ?
en een 5130 ??
0,0,0
Re: 1056
k heb er niet veel verstand van johan maar volgens mij is
het een bijlsma hercules kipper en aan het getal 1800 te
zien zou het best wel eens een 18 tonner kunnen zijn :-\
0,0,0
Re: 1056
dat is een logische redenatie en aan de grootte van de
kiepwagen te zien zal dat ook wel kloppen want ik had laatst
een Beco 1600 of 1800 ook achter een 1056 :-) Maar het lijkt
mij dat deze Bijlsma-Hercules kiepwagen altijd achter de
1056 zit en dat lijkt mij vreemd :-\
0,0,0
Re: 1056
bij bijlsma hercules klopt het inderdaad dat bv 1800 18 ton
is

op mn werk zijn we er dealer van.
0,0,0
Re: 1056
Nee die 1800 is geen 18 tonner. Er gaat 16 ton graan in. Die
1800 staat voor 18 m3 maar er zitten nog kleine opzetrandjes
op en dan is ie 20 m3. Die 1056 heeft 3 jaar voor die kipper
gestaan en dat ging perfect alleen hebben we hem nu
ingeruild voor een cvx 120. Rijd toch een btje beter. En die
andere trekker zijn een mx100c en een 5120 ook met 16-tonner
0,0,0
Re: 1056
hij kan maximaal 18 ton aan inhoud omhoog lichten.. :-\
0,0,0
Re: 1056
onze 14 ton kan 17500 kilo graan op dus...:-\
0,0,0
Re: 1056
dan zijn er toch een heleboel stomme boeren in Nederland als
ze een 16 of 20 tonner kopen.....
Maar waarschijnlijk staat in een bocht met die mega-14tonner
het tandemstel er wel haaks onder
0,0,0
Re: 1056
bij ons op het werk kwam vandaag een boer met een miedema
(denk 10 tonner) aanrijden

frame was in het midden onder de bak helemaal doorgebogen

van voor raakte hij de liggers nog maar wel met uitgeschoven
cilinders :-D

kipkar helemaal voorover daardoor, achterwielen kwamen bijna
van de grond
0,0,0
Re: 1056
davidje oe kunt gij nu weten of da da zo is die kipper rijd
dikwijls met zoveel dus wij weten ook wel wat de limiet is e
tis trouwes ne joskin wat anders dan al dien anderen
ollandsen bucht
0,0,0
Re: 1056
net alsof die joskin zoveel beter is als een ander merk...

die joskin op mijn werk is gewoon slecht, het tandemstel is
al terug geweest naar joskin om er nieuwe en grotere bussen
in te maken, aan het frame is diverse keren opnieuw gelast,
ook aan de bak is op verschillende punten opnieuw gelast.

zal met de nieuwe roelama kiepers niet meer gebeuren

aan onze oude roelama kieper is trouwens ook nooit iets
kapot geweest... terwijl we er zelf grond mee rijden enzo
0,0,0
Re: 1056
ne joskin is ne beestig zalige dumper, daar valt niks aan af
te keure
0,0,0
Re: 1056
das zeker dadde als ge ne joskin een beetje uitrust kunt ge
geen betere kipper emmen
0,0,0
Re: 1056
dit zijn pas dikke banden.....
Dit is in Leominster, Engeland. Bij Mercer
0,0,0
Re: 1056
Een andere boer bij ons uit de buurt ( mathieu pieter en
william) Heeft zijn 18 tonner joskin ook weggedaan ze konden
het niet voor elkaar krijgen om de gestuurde as in orde te
krijgen. Deze was niet spoorvolgend.
Je hebt verschillende merken die op sommige plekken een
zwaktepunt hebben maar bij joskin kan er overal iets kapot
gaan.

Aan onze mulie 14 tonners van bijna 20 jaar oud mankeert ook
nie veel. Er zou wel een nieuwe bodem in mogen maar verders
ist owke ze hebben meegestuurde as geremd hydraulisch
achterschot en kippen op hydraupomp via de aftakas, ik moet
zeggen dat vooral die hydrauliekpomp wat minder is. Niet qua
opbrengst en kwaliteit, maar voor het onderhoud kan je er
helemaal niet bij want de pomp zit in het oliebassin. Maar
verder prima karre
0,0,0
Re: 1056
inderdaad pieter, wij hebben thuis ook een mullie prima
karren en er is bij ons nog nooit wat serieus aan kapot
geweest,

en over die brede banden die dat manneke net zei

de vliegtuigbanden aan onze 7 tonner zijn nog groter dan die
prul wieltjes
0,0,0
Re: 1056
Vliegtuigbanden zijn gare rotdingen als ze een keer lek zijn
:-D
0,0,0
Re: 1056
noemen jullie da goei bande, weten jullie wat de beste band
ter wereld is???? MICHELIN 24R20,5 da is den beste band die
ooit is gemaakt
0,0,0
Re: 1056
Het enige waar ik de vliegtuigband van ken is van de
voermengwagen, veel beter om nauwkeurig af te wegen omdat de
wagen beter blijft staan als je er iets inkiept ;-)
0,0,0
Re: 1056
David770,

kon je niet nog wat verder weg staan toen je die 2e foto
nam?, waarom ga je niet dichterbij staan? kun de mensen het
veel beter zien.

hier hebben meerdere mensen last van trouwens, er zijn hier
altijd luitjes die zo allejezus ver van de machine staan om
er een foto van te maken...waarom?!

maar die eerste foto is wel mooi hoor, aardige trekker erop,
we hebben zelf een 956 gehad op het loonbedrijf, prima
trekker als ie warm was, maar als ie koud was was ie niet
vooruit te branden.
0,0,0
Re: 1056
Van wie was die kar mathieu ?? En david 770 ik zie geen
dikke banden onder die kar hoor. Als het is goed nat is
snijden die banden onder die kar lekker diep in de klei.

Wie heeft trouwens dat stuk over dat 3e rijpad gelezen in de
boerderij ??

Wat een onzin om een 3e pad aan te leggen. Wij rijden met de
karren op 1,80 door de spuitpaden om door tebreken, en de
spuit staat op 2 meter. Nu is het wel zo dat de grimme DL
1500 een afvoerband heeft die dichterop de machine staat
zodat tie steil genoeg kan, bij andere merken zou het niet
altijd lukken.
0,0,0
Re: 1056
ik heb dat stuk ook gelezen in de boerderij, heb maar gauw
doorgebladerd, wij steken altijd gewoon met smalle trekker
en kipkar door en daarna komt pas de tm met zn brede banden,

zo behouden we die bedden en het is net zo makkelijk...

die kipkar is van ons.
0,0,0
Loading Message List
[1][2][3...  (page 1 of 4)
[You must sign in to add photos or messages to this thread]
.
Please Note: FarmPhoto.com does not claim ownership of the photos posted here.
Contact individual posters for permission before using any of the photos.
0.115sec